(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ha vals olmuş ha tango...zarar mı etti yâni piyango ? önemli olan tür tartışması ve müzik türünün su yüzüne çıkmasından çok o şiirin bize ne verip ne veremediğidir ki bana çok şeyler vermiştir bu güzel şiir...şiir sanki vals, sanki tango yapıyor okuyanlarla...mükemmel bir gönül ziyafeti...şiir iklimlerinde ruhumuzu ve gönlümüzü dinlendiriyorıuz...yürekten kutlarım sn. kARAYUMAK...teşekkürler...tebrikler...saygımla...
İşte bu satır , işte bu satır diye diye bitiriverdim ve CTRL+C yaptım beynimde tüm şiiri. Tebrik ederim kaleminizi ve yüreğinizi... Serbest şiir dedim :) ve çok beğendim... Sevgiyle..
Bir bıçak sırtı gibi hasretin siyahı soldu tenime Yıldızlı gecede kayboldu buz kesiği mavim Gölgesi uzadı sensiz donan her rengin Pusulası aşk iken kaybolmuş bir gemiydim dün gece Kopan fırtınada kalleş bir rüzgar değiştirdi yönünü Bitmedi hasrete kesilmiş fatura öde öde
yalnız rica etsem düz yazılıktan nasıl çıkartırsınız bu şiiri bana bir açıklar mısınız?
Ezbere yapmasak yorumları ya da demiş olmak için ya da bir şey biliyoruzu göstermek için eleştirmesek sırf?
biriniz de "ya şair, şöyle yapsaydın böyle olsaydı" dememiş arkadaşlar. dese anlayacağım ben de. Ve yazıyı şiir sayfamdan yazı sayfama kaldıracağım haklı bulursam :)
Hoş yukarda belirttim herkes kendi bakış açısınca fikrinde özgürdür Şair de kaleminin keyfinde istediği tarzı uygulamakta özgürdür değil mi?
Beğenileriniz de eleştirileriniz de değerli tekrar belirtiyorum
Sevgiler
öznur karayumak tarafından 5/16/2007 9:37:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
yüreğinizden kopan güzel dizeler takdire şayan doğrusu Öznur hanım serbest bir stilde harika duygular ile yazılmış olduğu kesin kaleminizi yürekten kutlarım.
"Dün gece ıslak bedenim idi sağanak yağmur altında kıyına vuran Koluma girdi deniz dedi ki “Aşka tutunduğun andır rol yapılmayan en değerli an Onsuz zamanların anlamsızlığında, en yakın yer yüreğin. Elini koy üzerine, orada nefes alan kim?”"
bu söyleyeceklerimi bir yerlerde yazmıştım sanırım. Bazen şiir altında yorumlarda yakın dostlar birbirlerine kendi aralarında sembol olan bazı sözler de yazarlar. Bu bir espridir belki bir anlatımdır aralarında şifrelenmiş gibi sözlerle mesaj verirler. Takılmak da haktır elbette aralarında. Kaldı ki buradaki her dost yorumlarında düşünce ve duygularını özgürce yazabilir. Ben buna açık olduğumu hep belirttim. Herkesin düşüncesine saygım olduğunu da. Bundan sonra yorumlara cevap vermeme kararı aldım. Şiir altında hoşuma gitmiyor. Kim ne yazarsa kendi bakış açısıyla kendincedir. Saygı sınırlarında olduğu sürece benim de herkese saygım var.
Şiirlerimin içeriğinde yer alan bazı şeyleri, temayı anlamı çözsün isteğim var lakin dostlarımın. Ben bir şiirde yakaladığım bir gizli anlam varsa peşine düşerim. Bu bir zevktir benim için. Araştırırım anlamı çözer öyle yorum yazarım yorumumu. Hem bu yorumu daha zengin, şiire şaire daha değer verir hale getiriyorum benim fikrimce. Hem de bir şeyler öğrenme fırsatı yakalamak bir şans oluyor.
Şimdi burada şiir içeriğinden bir örnekle açıklama yapacağım, :) bazı yakınlarımın sözlerinden çıkmış olacağım istemeden de olsa ama yeri geldiğinden ve son kez yapıyorum bunu burada
Şiirin adı "Son Tango"
Peki hiç düşünen oldu mu acaba neden "Carlos Gardel’in “tomo y obligo" " su? başka bir melodiden, şarkıdan, tangodan bahsedilmiyor da neden o kullanılmış?
Şu sebeptendir ki; Carlos Gardel Fransız asıllı "Arjantin'in efsanevi figürü" ve onların kültürel ikonu tangoda kariyeri oldukça sağlam bir şarkıcı.
ve de bu şarkı, yani "tomo y obligo" bir radyo yayınında Onun son söylediği tangodur.
Temaya uygun olması açısından bunu kullandım. Farklı bir lisandı belki okunması da zordu ama bunu göze aldım.
İçeriğimde sadece edebi anlamda değil bilgi adına da bir şeyler verebilmek isterim şiir yazarken. Bu da benim tarzım ve sevdiğim bir tarz üstelik.
Bu açıklamalarım sizlerden, yazdıklarınız sebebinden değildir asla. Sadece paylaşmak istediğim şeyler. Hoş görülerinize...
Neslihancım her zamanki gibi neşe getirdin teşekkür ederim vals de tango da dansın her türü de sevdiğim etkinliklerdir genelde şairler diğer sanat dallarına da müziğe dansa da duyarlıdır sanatçı ruhuyla duygulu kalbiyle çok valsler tangolar yapacağız inşAllah desem :)
Değerli varlığınız ve yorumlarınıza teşekkürlerim bir kez daha
Öznur Hanım Demiş ki; Bu şiire düz yazıvari demek kendi bakış, görüş, algılayış biçimizle ilişkilidir diye düşünüyorum. Bu göz önüne alındığında size hak vermemek elde değil. Kaldı ki Neslihancım düz yazı dememiş ki :)
Neslihan; Latife bir yana içsel, lirik bir düzyazısal içerikli bir şiir olmuş. Vallery der ki;
Düz yazı yürüyüşe şiir dansa benzer der… Sen hem yürümüşsün hem dans etmişsin dizelerde…
Farklı bir çağrışım vermek istedim aslında yalın anlatımlarla betimlenmiş imgesi açık bir şiir.
Tabiî ki tango tercihimdir ki kursuna dahi gittim:) Neden vals? Neden tango?
Vals zamanın asillerinin dansı, Tango avamın dansıdır ve alt tabakada başlayan bu dans günümüze belli aşamalardan sonra gelmiş ve hak ettiği yeri bulmuştur. Hem ben vals diyerek asaleti simgelemek istedim… Tango söylevi zaten Öznur hanımca verilmiş zaten samimi ve aşk kokan bir dans şeklidir. Sonuçta fazla uzamadan konu da dağıtmadan sözlerimi bitireyim duygusu doygun şiirin güzeldi zengin içerikli oluşu da yüreğinde ki yoğunluktandır. Bu arada sayfaya az neşe gelsin istedim belki kendi keyfimdendir bunları yazdım sakın yanlış anlaşılmaya… Sevgilerimle…
Hocam bu güzel dizelere düz yazıda denilse,şiirde denilse ne denirse denilsin,gönlünüzden kopanlar,kaleminiz aracılığıyla gönlümüzde ki yerini çoktaan buldu,hemde en tatlısından en güzelinden.Selamlarımla
''Dün gece ıslak bedenimdi sağanak yağmur altında kıyına vuran Koluma girdi deniz dedi ki “Aşka tutunduğun andır rol yapılmayan en değerli an Onsuz zamanların anlamsızlığında, en yakın yer yüreğin. Elini koy üzerine, orada nefes alan kim?”''
Duygular çok güzel yansımış yazınıza.Tebrik ederim.Yüreğine sağlık.RABATLI
Bu arada takılmadan edememişsin güzeldi:) anten ha? yazdım mesajda yapacaklarımı :)
Sevgili unabellehistoire
daha önce "Tango Vakti" isimli şiirim burda http://www.edebiyatdefteri.com/index.asp?istek=tum_siirler&k=detay&Siir_id=15960
Bu şiire düz yazıvari demek kendi bakış, görüş, algılayış biçimizle ilişkilidir diye düşünüyorum. Bu göz önüne alındığında size hak vermemek elde değil. Kaldı ki Neslihancım düz yazı dememiş ki :)
Çoğunlukla öteden gelen hece tarzına alışkın şiir kültürümüzden sonra serbest şiirlerde bir noktaya gelmeye çalışan edebi dünyamızda; hep bildiğimiz şiir tarzından biraz ötelere çıkınca kalem ya da farklı bir tarz görünce yadırgamamalıyız diye düşünüyorum. Bu da doğaldır belki bizler hep alışkanlıklarımız ya da bildiklerimizin ötesinde bir şeyle karşılaşınca kabullenmek istemeyiz. Bunu benzer bir ifadeyle anlatabilen bir örnek ise Galileo'nun yüzyıllar önce "Dünya yuvarlaktır" demesi üzerine idam edilmesindeki tepki gibidir bir yerde.
Arkadaşlar ben Aragon okumayı çok severim. Hatta Attilla İlhan'ın da bazı şiirlerinde tarzı buna yakındır.
Şimdi ben şiiri şöyle düzenlesem, şiir oldu düz yazılıktan çıktı mı denilenecek?
"Dün gece, vuslata gebe bir ölüm sesiydi Düşümde duyduğum Dün gece düşümün saçına dolanmış mızrap gibiydi O ses ki vurgunu olduğum
Carlos Gardel’in “tomo y obligo" sunu çalıyordu Bir ağaç orkideye tutkun Baş rol çalıkuşunun, figürandı bir çiçek, Rüzgar ıssız kuytuda, ay bir dekordu suskun
Su gibi duru bir seviyle kutsanıyordu Aşkının burcuna düşen burcum Yansındı yüzümün gülümseyişi, dudağımın nemi, tenimin iklimi Zamana sıktığın kurşundu Kumbaramda birikmiş onca senli gün Kendi gizinin rengiydi üzerime giydirdiğin aşk renginde elbise İlk yaz düşü ile gökten inişindi yaşamımın muştusu Aklımın düz açısından üçlendi eşkenarlar
Dün gece kuşlar izin vermedi yokluğunun hükmüne, Okşadın saçlarımı sabaha kadar Takvimler doğururken hep aynı sayıda aynı günü haftaya Dün gece alnıma vurdu sessizliğinin gölgesi bölündü uykum Hayata hep şiirle şarkıyla kanayan gözüm sustu Bir bıçak sırtı gibi hasretin siyahı soldu tenime Yıldızlı gecede kayboldu buz kesiği mavim Gölgesi uzadı sensiz donan her rengin Pusulası aşk iken kaybolmuş bir gemiydim dün gece Kopan fırtınada kalleş bir rüzgar değiştirdi yönünü Bitmedi hasrete kesilmiş fatura öde öde
Dün gece ıslak bedenimdi sağanak yağmur altında kıyına vuran Koluma girdi deniz dedi ki “Aşka tutunduğun andır rol yapılmayan en değerli an Onsuz zamanların anlamsızlığında, en yakın yer yüreğin. Elini koy üzerine, orada nefes alan kim?”
Gelirken bir avuç deniz getir avucunda sana söylesin Sadece sensin önü sonu antenimin, Sadece sana özel sözüm, özüm, uzanan elim ömrümce bilesin..."
Tüm sözlerinizin benim için değerli olduğunu belirtmek isterim ayrıca
Can dostum bu dize yetti bana inan harikaydın… ... .. . Ne demekse :) Gelirken bir avuç deniz getir avucunda sana söylesin Sadece sensin önü sonu antenimin, sadece sana özel sözüm, özüm, uzanan elim ömrümce bilesin...
Canım Çamlıca da çok anten var ben bile yollarım sana :) Nasıl bir anten bu :)?
Latife bir yana içsel, lirik bir düzyazısal içerikli bir şiir olmuş. Vallery der ki;
Düz yazı yürüyüşe şiir dansa benzer der… Sen hem yürümüşsün hem dans etmişsin dizelerde… Sevgimle kal Öznurum. Tebrik çok…
var olun
sevgilerimle