(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Teşekkürler Sevgili Neslihancım Haklısın ve şaşmadım :)
Tamam da bu ruh öyle bir yerlere gidiyor ki hiç dönesi gelmiyor. İzzet ikram görüyor zahir :) Çamlıca tepelerine de uğradı mı, ordan geçerken gördün mü? :)
Sensiz kül alev almaz Gün kuşanmaz dirimi Sensiz ben ben olmam Sensiz ruhum kaçak...
Eleştiri her zaman olacak yapıcı olduğu sürece ki gözlemlediğim şairi de hiç bir şey demeden yanıt vermiş saygı duymuş eleştirilere bir de sanırım bir nokta atlanıyor her şiirin herkes üzerinde aynı etkiyi göstermesini beklemek ruhunda aynı fırtınaları estirmesini beklemek sanırım çok yanlış .. Her şiirden okur almak istediğini almalı en güzeli şairin ruhunda estirdiği fırtınayı estirebilmesi şairin ruh halini yakalayabilmek bu yakalandığında şiir anlam kazanır bir okur için.. Kutlarım yüreğine sağlık sevgili Öznur sevgiyle ve sevdiklerinle kal her zaman sevgilerimle...
Sevgili Dost… Benimde ruh kaçak bu ara nerde buluruz bilmem ama bildiğim bir şey var:) Şiir ruhtan söze uçmuş… Esinlenmeler birebir olmadığı sürece zararsızdır.
Şaşmadım :) Hissetim şiirini ve seni… İnsanların arasında uzaklar olsa da ruh uzak durmazmış. “Uzaklıklar küçük sevgileri yok eder, büyük sevgileri asla yok etmezmiş” der bir düşünür… Sevgimle kal, şiirle kal, hoş kal…
Neslihan YAZICILAR tarafından 5/11/2007 5:30:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Selin, "ağar" ağmak fiilinden Tekrarlanmak konusu da sanırım sık aralıkla yazılan şiirlerde rastlanıyor. Bu aralar dirimliğe ihtiyacım var ama ne yazk ki O olmayınca bu mümkün görünmüyor. Tam üç şiirdir :) Bazen bir süre şiir yazmayayım derim tekrarları farkedince. Yazmayayım mı? İstemez misiniz? :) Teşekkür ederim varlığınla hep yanımda görmek beni mutlu ediyor.
Sevgili Oktay Dost. Yüreğinizin güzelliği, kaleminizin kaviliğiyle, dost varlığınızdan onur duyuyorum daima. Var olun. Teşekkür ederim teveccühünüze değerli dost.
Gökhan bey olmazsa olmazlarımdan pozitif varlığıyla, edebi kimliğiyle de saygın bir noktada olan ve daima bana şiir adına yardımcı olmuş, ufkumu açan, varlığı benim için ayrı bir onur olan değerli bir isimdir. Buraya düşen en ufak bir gölgesi bile şereftir daima.
Sevgili Arzu kardeşim de önerileriyle göremediklerimi gösterdi sağolsun. Bundan memnuniyetimi kendisine belirttim. Daima gelişme adına açığım öneri ve desteklere. Teşekkür ederim bir kez daha.
Bizler şiir yolunda bir noktaya gelsek de birbirimize fikir vererek, göremediğini göstererek yardımcı olabiliriz olumlu yönde. Gelişmenin sınırı yok. En güzeli Atatürk'ün de vurguladığı gibi daha ileriye, daha ileriye olmalı ki bu benim düsturumdur daima.
Asıl gelişmiş, kendinden emin kişilik ve kalemler eleştiriyi kaldırabilir olgunca değil mi? Aksi olanlar ya da kendini tabu ilan edenler, bozulur, agresifleşir. Tabi bu çevresindeki bir kaç şakşakçının kumdan kalesiyle çevrelenerek gerçekleşmiş suni bir durum olduğundan hemen yıkılıverir egosu. Oysa sağlam kalemiyle kale gibi olanların telaşı yoktur bu yönde.
Doğru ve yapıcı eleştiri evet hepimize bu lazım. Beğeni de söylenebilir, gördüğümüz herhangi bir şeyde şiir adına rahatlıkla söylenebilir. En azından ben buna açığım.
Sevgili kardeşim Sahra: mütevazi ama sağlam kalem. Ayrıca teşekkür ederim.
Her birinize teşekkürlerim çokça.
Sevgilerimle.
öznur karayumak tarafından 5/11/2007 3:50:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Klişe olacak biraz ama çok güzel bir şiir okuduğumu söyleyip kutlayacağım sadece.Sebebi ise İnternet Cafe'den katılmam ve çok zamanım olmaması.Eğer her şiirden ne anladığımı , neresini zayıf, neresini sağlam bulduğumu belirtmeye kalkarsam tüm kazancımı Cafeye yatırmam gerek ve benim o kadar param yok maalesef... Yapıcı olmak kaydıyla, uzun yorumların da gerekli ve şiir adına güzel birşey olduğunu savunduğumu da bilmenizi isterim....Selam ve Saygımla.....
Burda kimse adalet dağıtmıyor ve açıkçası hiç yorum almadan geçen onca da şiir var bilmem farkında mısınız ama Sn.Zerrin.
Şair kişiliği ispatlı diye eleştirmemeli miyiz sizce ? O zaman okuyup çok güzel tebrikler deyip geçmek mi gerekir her şiirin altına.
Sn.Ansızın yorum bölümünü kapatsın o zaman seçenekler koysun ; a) yüreğinize sağlık b) kaleminize sağlık c) aynı beni yazmışsınız d) çok güzel + puan e) beğenmedim f) yorumlamam bile benim şiirim daha güzel ..... klişeleşen yorumları görmek istiyorsanız Ansızın'a bu konuda öneri getirebiliriz.
ki ; burada konu ne şiir kariyeri ne de rüştün iptali değildir... biraz daha farklı bakmayı deneyin bence, bu kişiler neden bu şiire eleştiri yaptılar diye ... eminim aracın şiir değil AMACIN ŞİİR olduğunu görebilirsiniz.
saygılar
Altincicek tarafından 5/11/2007 12:49:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
size gelinceye kadar asıl eleştiriye muhatap olan bir yığın şair var arkadaşlar işe onlardan başlasalar daha adil ve doğru olacak...siz şiirdeki kariyerinizi ve rüştünüzü zaten ispatlamışsınız...güzel şiirinizi ve haklı şairliğinizi kutluyorum...sevgi ve saygımla...selamlar...
Sevgili Gökhan aslında hiç birimizin haddine değil emekleri yorumlamak öyle değil mi...
esinlenme ile alıntı arasındaki çizgide kalan bir bölümdü bana göre. o nedenle alıntı ile de çalıntının bam teline takılamtansa da kendimce belirtinin olmasından yanayım. Bu kötü bir bakış açısı değil sadece zan altına girilmemesi adınadır.
hepimiz burda kendimizce güzel olanı paylaşıyoruz ve aynı şekilde de kendimizce doğru ve hataları da ortaya sunuyoruz ki -gelişme gösterelim, ya da doğru bildiklerimizin yanlışlığını- öğrenelim.
imgeleri ve anlam yoğunluğu bakımından başarılı bir çalışma...
okuru hazıra konma açısından uyaran bir şiir.
çaba... emek...
ancak küçük bir düzeltme yapacağım bir de:
"ağar" ağır şeklinde.
dikkatimi çeken diğer bir nokta
"dirim" sözcüğünün yanılmıyorsam 3 şiirde sık sık kullanılması. tekrara düşülmesi konusunda bir tehlike bence. bir arkadaşım, daha kaç şiirde kullanacak şair bu kelimeyi - ki sık kullandığım bir imgeydi - diye eleştirmişti beni yorumunda. bence haklıydı.
nacizane fikrim tabi.
iyi çalışmalar diliyorum.
Selin Yıldız tarafından 5/11/2007 12:11:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Değerli dostlarım. Teşekkürlerim o kadar çok ki...
Sizlerle değerlenir dizeler dost yüreklerinizin ışığında
Gökhan Bey, haklı söylemlerinizle şiire/şaire yol gösteren düşünce, deneyim derinliğinizle, kaleminizin ustalığından öğrenilecek çok şey var. (Ayrıca yorumdaki usatlığınızı da anmadan geçemeyeceğim, herkesçe malum, takdire şayan.)
Esinlenme konusunda ise haklı ısrarım sürmekte. O an birebir yazılmış olanı aklıma getirerek, düşünerek bulup yazmadığım bir dizeydi. Ancak, hem duygusal, hem ruhsal, hem zihinsel birkimimiz tabi ki önceden öğrendiklerimizle bizi bugünkü halimize getiren etkilerdir. Örneğin kelime dağarcığımız çevresel etkilerle, okuduğumuz kitaplarla gelişmiş değil midir?
Öneriler ve özellikle de gerçekten birikimi olan dostlardan gelen her eleştiri başım gözüm üstüne. Her anlamda gelişmektir aslolan amacımız. Ki birbirimize ışık tutabilelim şiir yolunda ilerlerken. Takdir ve güzel sözlerinize çok teşekkür ederim.
kalemin koyusunda öznur dost.. bir gider iki gelirim şiir olup sayfaya düşen gözler mavi mavi uzanır gönüllere gökyüzü kıskanır bir kül utanır duman gölgesinde...
daha neler söylenir şiir sana... hep güzelce hep sevgiyle...
Özür dilerim, Haddim olmayarak bir konu izzah etmek istiyorum
belirttiğiniz dizede kuvvetle muteber bir esinlenme var bu doğru...
lâkin esinlenmeler belirtilme zorunluğu olan nüshası değildir şiirin, Kaldıki Şairin /Yazarın esinlenme hakkı pek tabiki vardır...
İmgeleme hususunda ise : hiç olmayabilirdi de... yada çok derin imgelemeler olabilirdi... Bu tamamen Şaire ve okurun mısralar içindeki yaratıcılık gücüne bağlı ( yaratıcılık yanlış anlaşılmasın ). Kaldıki Ahmed ARİH bilinen bir çok şiirinde hiç imgeleme yapmamıştır...
bu bağlamda şiir bence olumlu, Ve Öznur hanım Güzl bir çaba içerisinde her geçen gün şiir anlamında ( bence ) güzel bir yolda yürüyor, Daha güzel şiirler dövecek kalemi
Sevgili Arzu Önerilerine teşekkür ederim. Hoş olacağını düşündüğüm bence uygun olanları değerlendirdim. Lakin ""titrek bir alev üşür" lambada titreyen alev üşüyor / tırnak arasında belirtseniz - esinlenme olduğu aşikar-" sözüne katılmadım. Çünkü hiç bir esinlenme yoktu, aklıma gelendi sadece. Böyle anlaşıldığını görüp tamemen değiştirdim. Haklısın bildiklerimizi paylaşmalıyız elbet. Ama şiirde bulduğun şiir tadının sence iki dizeyle sınırlandırılması da düşündürdü beni :) Teşekkürler öneri ve dileğin için sevgili kardeşim
Elimi uzattığım her yandan tozu ağar hasretin (Uzandığım her yanda tozu yağar hasretin) daha geniş düşünme alanı uyandırır gibi.
Susar sensiz siren sesleri ruhun, bedenin susar - siren (zaten ses çağrışımı okuyucuya) tekrardan ses diye belirtmek gerekli mi Öznur abla ?
Susar sirenleri vücudun...
şiirde ifadesi belirgin durumları bir daha kelimesiyle mühürlemek şiir -şiir dilinden uzaklaştırıyor. Zira bizler burda ne kadar kelime kullansak şiir o kadar güzel, o kadar anlaşılırlığıyla -iyi- olarak bakıyoruz ama şiiri biraz araştırınca böyle olmadığı ortada.
eski yazdıklarıma bakıyorum örneğin ; gözlerimde yaş, ağlarım... sanki ağlarım demesem okuyan ağladığımı anlamayacak... :)
o nedenle en azından bildiklerimizi ve öğrendiklerimizi yorumlarda paylaşırsak -kalemine sağlık- tarzı 70 yorumdan ziyade yerden yere vurulsa da gerçek eleştiri kaydeden bir iki yorum verilen emeklerin karşılığdır diye düşünüyorum.
Senin için TDK dan aynen kopyaladım:
ağmak (I) -ar
(-e)
1 . Sarkmak, aşağıya inmek:
"Hiç konuşmadan güneş batıya ağıncaya dek çalıştılar."- R. N. Güntekin.
2 . Bir yana eğilmek, meyletmek.
ağmak (II) -ar
(-e)
Yükselmek, yukarı doğru çıkmak:
"Ay oldum âleme doğdum, bulut oldum göğe ağdım."- Yunus Emre.
Hasretin tozu uzandığım her yandan yükselir "ağar"...
öznur karayumak tarafından 5/12/2007 12:21:02 PM zamanında düzenlenmiştir.