Cihattan dönmüştü Hazreti Ali Yenerek küffarı o, yüce veli, Ebubekir, Ömer, Osman geldiler Gazan mübarek olsun Ali dediler, Hazreti Fatıma bir sofra serdi Yüce konuklara buyurun dedi, Kalaylı bir tasa balı doldurdu Getirip konukların önüne koydu,
Ebubekir yemek için uzandı Gördü ki, içinde bir tek kıl vardı, Görünce dedi ki, Hazreti Ömer Resulün kerimesi bizleri dener, Belki bir hikmet var iyi bakalım Her birimiz birer tevil yapalım,
Ebubekir sözü aldı ilk baştan: “Namaz kılan kalpler nurlu bu tastan, Gönlünde endişe yokken dünyadan Kılınan namazlar tatlı bu baldan, Dünyada pak olmak her mekruhattan Allah’a yönelmek ince bu kıldan,”
Konuşmayı aldı Hazreti Ömer O da sözlerini şöylece söyler: “Misafiri seven hane kutludur Onların kalpleri tastan nurludur, Misafirle sohbet tatlıdır baldan Misafirin kalbi ince bu kıldan”
Hazreti Osman da şöyle söyledi: “Alim kalbi nurlu bu tasdan”dedi, “Alimler sohbeti tatlı bu baldan Kuran’ın manası ince bu kıldan”
Hazreti Ali ki, evin sahibi Sözü aldı o da şöyle söyledi: “Cihatta gaziler ne onurludur Onların kalpleri tastan nurludur, Hak yolunda gaza tatlı bu baldan Gazada kul hakkı ince bu kıldan”
Hazreti Fatıma sessiz dinledi Söz aldı onlardan şöyle söyledi:
“Erkeğini hoşnut eden kadınlar Bu tastan fazladır kalbinde nurlar, Eşine güler yüz neşeyle bakan Kadınlar tatlıdır, tastaki baldan, Kocasının kalbi hiç kırılmadan Rızasını almak ince bu kıldan”
Bu kutlu sofrada konuşulurken Çıkageldi eve Resulü Ekrem, Evdeki sohbeti hemen anladı Şu mübarek konuşmaya başladı: “Ümmetimin kalbi nurlu bu tastan, Kevser şarabımız tatlı bu baldan, Kullara hidayet Cenabı Haktan, İslâm’ın hukuku ince bu kıldan,”
İndi o dakika gökten Cebrail Sözü aldı o da yaptı bir tevil: “Senin nübüvvetin nurlu bu tastan Ahrette şefaatin tatlı bu baldan, Eksik olur ise şefaat kuldan Sıratın köprüsü ince bu kıldan”
O vakitAllah’tan bir vahiy geldi: “Ey benim Ahmet’im, Habibim” dedi, Yapılan sohbeti bir bir dinledim Sizleri cennetle ben müjdeledim, Ümmetinden her kim bunu dinlesin Rahmetimden kimse ümit kesmesin, Tastan nurlu, baldan tatlı cemalim Cennetimde ümmetine helalim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BAL TEVİLİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BAL TEVİLİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
O vakit Allah’tan bir vahiy geldi: “Ey benim Ahmet’im, Habibim” dedi, Yapılan sohbeti bir bir dinledim Sizleri cennetle ben müjdeledim, Ümmetinden her kim bunu dinlesin Rahmetimden kimse ümit kesmesin, Tastan nurlu, baldan tatlı cemalim Cennetimde ümmetine helalim
KUTLADIM SELAMLA KALBİNDEN NUR EKSİLMESİN DOST ŞAİR.DİLİN BAL OLSUN.
Evet okurken dünyam durdu sanki, ders alınacak güzel bir çalışma Belki bir hikmet var iyi bakalım Her birimiz birer tevil yapalım, .....art niyetsiz yaklaşım...kurban olduğum rabbim kullarından beklediklerin ne şimdi ne yapıyoruz biz kulların... Sevgi ile kalın..Allah razı olsun...
O vakit Allah’tan bir vahiy geldi:
“Ey benim Ahmet’im, Habibim” dedi,
Yapılan sohbeti bir bir dinledim
Sizleri cennetle ben müjdeledim,
Ümmetinden her kim bunu dinlesin
Rahmetimden kimse ümit kesmesin,
Tastan nurlu, baldan tatlı cemalim
Cennetimde ümmetine helalim
KUTLADIM SELAMLA KALBİNDEN NUR EKSİLMESİN DOST ŞAİR.DİLİN BAL OLSUN.