)(-)(-)(-LORELEİ-(((17))—FİNAL-)(-)(-)(Şiirin hikayesini görmek için tıklayın -------------H İ K A Y E S İ-----------------
Ren kıyısında hoş güzel yeşil bir vadide üzüm bağları arasında bir çiftlik evinde sarı saçlı,mavi gözlü güzel mi güzel bir kız çocuğu Dünya’ya gelir.Uzun yıllardır çocukları olmayan aile mutluluktan göklere uçar.Bu güzel bebeğe “Lorelei”adını verirler. Lorelei gün geçtikse güzelleşir,serpilir ve çiftlikte herkesin göz bebeği olur.Bağlar arasında,Ren kıyılarında sık sık geziye çıkar oralarda dolaşır,şarkılar söyler. Vadinin bir başka ucunda ise başka bir evde de bir erkek çocuk doğmuştur.Ailesi ona Maxcimilian adını koyarlar.Ne yazık ki kader ağını o daha küçükken örmüştür.Vadideki derede değirmencilik yapan Dedesini ziyarete giderler.Maxcimilian dedesini ve değirmeni çok sever Dedesi ile kalmak ister ve kalır Evlerine dönen anne babası çapulcu,yağmacı kişilerin saldırısına uğrar ve ölürler.Maxcimilian 6 yaşında anne ve babasız kalmıştır.Değirmende Dedesi ile birlikte yaşamaya başlar. Maximilian bir gün at arabası ile değirmendeki unları Lorelay’ın evine bırakmaya gider.Çiftlik sınırlarından içeri girdiğinde bağlar arasında sarı saçlı,mavi gözlü güzel bir kızın şarkı söylediğini görür. Atı durdurur ve Lorelay’ı izlemeye başlar.Lorelei izlendiğini fark etince utanır ve”bana niye bakıyorsunuz”der Maxcimilian “o kadar güzelsiniz ki sizi izlemekten kendimi alamadım,Adınız nedir”dedi.Lorelei ben,benim adım “ Lorelei “.İki genç arasında müthiş bir elektriklenme olur ve sonraki günlerde birbirlerini görmeden duramazlar. İki sevgili Ren kıyılarında sık, sık buluşmaya başlar.Oradaki kayalıklarda birde mağara vardır.Görünmek istemediklerinde küçük bir oyuktan içeri girerek kaybolurlardı.Aylar geçmiş artık iki sevgili bir birlerine öyle balandılar ki bu büyük sevdaya REN nehri şahitti Ama bu mutlyluk uzun sürmemişti.Kader ağlarını örmüş ve Vadiyi kara bulutlar kaplamıştı.Yakında Şatosu olan Prens Adrea ordan geçerken tıpkı Maxcimilian gibi Lorelei şarkı söylerken görmüş ve ona Aşık olmuştu.Hemen vakit kaybetmeden çiftlik evine gitmiş “LORELEİ”’ye talip olduğunu söylemişti. Aile çaresiz Prense karşı koyamazdı.Peki dediler.Olayı öğrenen iki sevgili için azap günleri gelmişti. Prens Lorelei’nin bir sevgilisi olduğunu öğrenmesi uzun sürmedi.Bir gün Prens Çiftliğe Lorelei’ı ziyarete Geldi.Ama Lorelei ortalıkta yoktu,İki sevgili yine buluşmuş mağaraya girmişler ve orada uyuya kalmışlardı. Gece boyunca lorelei eve gelmedi.Prens adamlarıyla birlikte sabahın ilk ışıkları ile Ren kıyılarında Lorelei’ı aramaya başladılar.İki sevgili mağaradan dışarı çıkınca prensin adamları yakaladı ve ikisini de Çiftlik evine götürdüler.Prens öfkeden kudurmuştu adeta.Maxcimilian’a dönüp” eğer seni buralarda bir daha görürsem öldürürüm “diye bağırdı.Şimdi defol bir daha gözüme gözükme. Lorelay’a dönerek “sende benim bilgim olmadan bu evden ayrılmayacaksın”dedi.Aradan birkaç ay geçmişti.Ama iki sevgili birbirlerini görmeden duramıyorlardı.Maxcimilian sık,sık ren kıyılarından kayalıklara kadar gidip geliyordu.Yine bir gün Çiftlik yakınlarından geçerken Lorelei’ı gördü.İki sevgili Bir birine sarılarak hasret giderdi.Ne yazık ki Prensin adamları Prense durumu bildirdi.Prens öfkeyle geldi.Maxcimilian’ı “götürün şatoya,atın zındana”dedi.Lorelei’da evine götürüp babasına teslim etti Ve düğün hazırlıklarına başlanılmasını istedi Aradan bir ay kadar süre geçtikten sonra Lorelei şatoya Prensi görmeye gitti.Prense Maxcimilian’ı Bırakmasını ve affetmesini istedi.Prensi ikna etti.Huzura getirilen Maxcimilian çaresiz prensin tüm Talimatlarına peki dedi.Son kez göz ucuyla Lorelei’a baktı ve çıkıp gitti Aradan bir-kaç ay gibi bir süre geçmişti.Maxcimilyan yine kayalıklarda.Lorelei’de gelmişti.Ayakları iki sevgiliyi çekmiş ve kader gerçekleşmeyi bekliyordu.Prensin adamları ve prens sardı çevresini .Prens’in Kara sesi yükseldi yine.”yakalayın”.Maxsimilian çaresiz attı kendini Ren’in sularına.O sırada orada balıkçılar vardı.Prens onlara bağırdı.”Balıkçılar ,vurun,öldürün.Hepinizi ödüllendireceğim” Balıkçılardan biri yayını gerdi Maxcimilian’ı sırtında okla vurdu.Bir iki ok daha alan genç oracıkta Can verdi.Cesedi kayığa çektiler ve getirip prensin önüne attılar.Lorelei öyle bir bağırdı ki vadi sallandı sanki.Koşup cansız bedenine sarıldı sevdiğinin. O günden sonra lorelei bir daha konuşmadı.Prensle evlendirirlerse kendini öldüreceğini söyledi.Prens Belki düzelir diye onu bir manastra gönderdi.Manastırda da kimse konuşturamadı.Tekrar çiftlik evine getirdiler.Lorelei bir sabah evden çıktı ve kayalıklara gitti.Bir süre oturduktan sonra REN’in sularına Kendini bıraktı. Derlerki; Lorelei suya daldıktan sonra bir deniz kızı olmuştur.Sevgilisini öldüren balıkçılardan intikam Almak için kayalıklarda oturup saçını tarar,şarkılar söyler,gemilerin ve kayıkların kayalıklara çarparak Parçalanmasını sağlar.Böylece balıkçılardan intikam alır.
)(-)(-)(-LORELEİ-(((17))—FİNAL-)(-)(-)(
Lorelay haykırdı Ren de sarsıldı Bir ses çınlıyordu kayalıklarda Lorelay sarmıştı maksimilyan’ı Kapkara bulutlar vardı göklerde Böylesi zulüme gökler ağladı Ren nehri kabardı dereler taştı Güzel lorelay’ın gözleri yaştı Bulutlar dağıldı sular duruldu Ren nehri de ağlamaktan yoruldu Kara kalpli prens öfkesin kustu Artık konuşmuyor Lorelay sustu Acılar içinde geçti üç-beş ay Bir manastıra gitti Lorelay Manastırda ona çözüm olmadı O güzel Lorelay bir gün gülmedi Loreley geldi çiftlik evine Hüzün var acı var her nefesinde Yemiyor içmiyor Ren’e gidiyor Dalıp anılara düne gidiyor Bir gün yine gitti kayalıklara Nefretle baktı balıkçılara Yakmak istiyordu tüm tekneleri İntikam duygusuyla kavruldu durdu Artık o da yaşamak istemiyordu Son bir gayretle cesaretin topladı Ren’in sularına hızla atladı Saçları sarıdır kaşları da yay Bu nasıl güzellik vay efendim vay Nasıl da sevdim ben, seni Lorelay ……Tutuluyor herkes o’nu görende ……Bir “deniz kızı”dır lorelei Ren’de Bir kaya üstünde büyülü bir ses O sesi dinleyen almıyor nefes Mükemmel güzellik harika,enfes ……Yüreğe böyle bir sevda girende ……Bir”deniz kızı”dır Lorelei Ren’de Suya öylesi bir dalışı vardı İnsanı çıldırtan gülüşü vardı Hele bir karşıdan gelişi vardı ……O güzel vadide güller derende ……Bir”deniz kızı”dır Lorelei Ren’de Lüzumsuz gözleri mavi bir deniz Böylesi bir güzel görmedi hünüz Sevdaya susayan madem insanız …...İçim bir hoş olur Ren’e varanda ……Bir”deniz kızı”dır Lorelei Ren’de Sadık Dağdeviren Aşık Lüzumsuz NOT:Değerli dostlar.Her insan elbette her şeyin güzel sonuçlanmasını ister.Ama burada bir nehri anlatıyoruz.NEHİRLER ve HİKAYELERİ .Sevda var,güzellik var ama acı da var. BUNDAN SONRAKİ DURAĞIMIZ “””””””NİL’’’’’’’’NEHRİ……..Doğu Avrupa’dan Afrikaya geçeceğiz Umarım,beğenirsiniz. |
yazan kalem susmasın saygılar...