(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
......Yaz Bitimi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
......Yaz Bitimi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
açelyalar açar mı yine bu yaz bitiminde bir bakmışsın sefa çiçekleri bir bakmışsın kızıl bir hüzün gecenin yanık yüreğinde
sitemkar imalar vardı balıkçının boğuk sesinde bu akşam kahırlanıp deniz kıyıya vurdu şarkının her nağmesinde *********************** İnleyen nağmelerse, dinleyen deniz ve mehtap mıydı? ''Neydi o akşam ,,diyen, notalarda giz miydi yoksa !? Bakın ,sanki sorgu meleği oldum da. Sorduklarım binbir bilmece...
Efendim şiiriniz mi? Yine güzel, yine pırıl pırıl, gönüllere ferahlık her hece. babidim'ce yorum, işkence mi işkence. Kabul edin efendim saygımı lütfen! Takdirlerim binlerce... Teşekkürlerim de...
ah benim dostum sonbaharın hüznü senin de yüreğine düşmüş sankı ama o yüreğindeki sevgi hüznu de yener kederi, derdi de yener buna inanıyorum yine güzel bir şiir asmışsın kutlarım hep içerisinde doğruları yaşattığın yüreğine sevgiler olsun başarılar
her biten güzelliğe üzüldüğüm gibi şiirde kısacık ve güzelken bitiverdi yaz güzelliği ile ışır, göz alır giderken de kimbilir ne hüzünleri sonbahara yükler... saygılarımla üstad...... farklı idiniz yine...
''hava kurşun gibi ağır ağır bağır bağır bağırıyorum
koşun kurşun eritmeye çağırıyorum
o diyor ki sen kendi sesinle kül olursun eyy kül olur yana yana
ben diyorum ki ona kül olayım kerem gibi yana yana
sen yanmasan ben yanmasam o yanmasa biz yanmasak nasıl çıkar karanlıklar aydınlağa
hava kurşun gibi ağır koşun kurşun eritmeye çağıyorum''
diyen Nazım'ın da dediği gibi ama bir başka dizesinde hüznün ardından aydınlığın da geleceğini biliyoruz büyük ustanın bu şiirinde olduğu gibi
''güzel günler göreceğiz güneşli günler göreceğiz motorları maviliklere süreceğiz çocuklar ışıklı maviliklere süreceğiz ... hani şimdi bize cumaları pazarları çiçekli bahçeler vardı hani şimdi biz bir peri masalı dinler gibi seyrederiz ışıklı caddelerde mağazaları seyreder gibi
.....
hani şimdi biz haykırırız cevap kara kaplı kitap zindan kayış kopar kolumuzu
hani şimdi biz...
güzel günler göreceğiz çocuklar ışıklı maviliklere süreceğiz ... uyy çocuklar kimbilir ne harüküladedir üçyüz kilometre giderken öpüşmesi'' ...
açelyalar açar mı yine bu yaz bitiminde bir bakmışsın sefa çiçekleri bir bakmışsın kızıl bir hüzün gecenin yanık yüreğinde
sitemkar imalar vardı balıkçının boğuk sesinde bu akşam kahırlanıp deniz kıyıya vurdu şarkının her nağmesinde
hayat bir döngüyse hocam acar o acelyalar..balıkcı gene şarkısını söyler..kıyıya vursada dalgalar gün gelir hüzünlü dalgalar gene kucaklar kıyısında yaşanan gizli sevdaları...mükemmel bir şiirdi hocam..iş olsun diye değil gercekten okunması ghereken nadir şiirlerden biriydi..isminiz kadar dikkat ceken..
Şair,çoğunluğun gürültü patırtı,bağrış çığrış içinde tükettiği zamanın ve mekanın birliğini bütünlüğünü duyuyor ve ona kulak veriyor...Böylece çoğunluğun duymadığı,duyumsamadığı ve daha insanca olan şeyi duyumsayıp söylüyor...O plajlar boşalacak,el ayak çekilecek ve işte o zaman şairin o curcuna içinde duyduğunun ne kadar süresiz ve doyumsuz olduğu algılanacak...O yoksul balıkçının hüznünde somutladığı budur...Ne güzel yazmışsın ağabey...Böylesine kısa ama büyük bir şiir bu...Ben çok sevdim bu dizeleri...Sevgim ve saygımla...
sevgili celal abim tertemiz mis gibi tabtaze bahar gibi yüreğin varken ne son baharlar nede kışlar bize dokunamaz, geldikleri gibi giderler sayende. yeterki seven yüreğin dert görmesin. balıkçılarında bayram etmesine az kaldı sanırım, yasaklar ne zaman kalkıyor bilmiyorum ama inşallah bereketli bir sezon geçirirler.sevgi ve saygılar sunarım.
Her yazın bitiminde Güzün güzelliği başlar Dökülen yapraklar üzerinde yürürken Hışırtılar arasından doğar En güzel aşklar Ardından kış gelr kardanadam Sana kışın güzelliğini anlatmaya gerek mi var Yine sular coşacak Yine gelecek bahar
Kardanadam ve hüznü yan yana koyamadığımdan umut yeşertmeye çalıştım yıllanmış tohumlardan... Şiir yine harika üstad, hüzünlü de olsa dizeler... Ben de biraz umut katayım istedim, saygılar,sevgiler
sefa çiçekleri şair sevmezler ayrılığı..bayılırsınız güzelim renkler vardır alırsınız tohumu bile dargın verir size. renk renk sefalar yeni toprağında sarı açar.bitişler hüzündür, nerde yenilenirse yenilensin kızıl hüzün evet..varolun şair.
yaz bitimi benim için de hüzün demektir..ve açelyaları çok severim..o nedenle daha bir dokundu şiir..sade..duru..pak ve temiz..bu arada unuttum sanmayın Sizi Dost..
yazan yüreğinizi ve emeğinizi kutluyorum..sevgiyle..
tad aldım,hüzünlendim...
tebrikler.