(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çelik Halat şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çelik Halat şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kenetlenmiş sıkı sıkıya, Yüz vermez keskin çakıya, Direnecek gücü var, Alt ederim diyenein kafası dar.
Kişilik er işidir, Kaçan kancık dişidir, Söz söylemek sanattır, Sağ ile soldaki kanattır.
Kartal gözü keskindir, Koyun olmak teskindir, Mum olup yanmak ışıktır, Adam gülüne aşıktır.
İnsaf eyle ey zaman, Bırakma beni, bu diyar yaman, Sılayı sarmış haydut çetesi, Riyakarlıktan sanık sağ kefesi.
Müsamaha gösteren bulur belâ, Cami sesinden yükselir selâ, Ölmüş dediler, yalan ile yalancı Kimse inanmaz ki o bir talancı.
Yalancının mekânı olur hela, Kokusu bile olur başa belâ, Kem savunan kem yoluna gider, Lağım çukurunda akışı tam bir lider.
İplemez ipsiz ipliği, Köklemez köksüz köklüğü, Sahibine bakar her sakar, Korkudan mütevellit sayfaları yakar.
Kim takar sen gibi sakini, Adam adamlar bulur kankini, Bostana girmiş bostan korkuluğu, Orada diken var, er sanma korkuluğu.
Dokusu dokunmuş sık ve seyrek, Direnen er, seyrek değil beyrek, Has ile kas aynı şey değildir, Ayılarda da kabalık kaslara meğildir.
Satılık levhası asılı sıralı evlerde, Yılan korkusu hakim iri devlerde, İltimas kokuyor tüten bacalarda, Riyâ ile riyakâr, sarmaş dolaş localarda.
Hoca imam dediğin yemez dinsel nane, Hak yolunda olur yegane, Timsali emsal varlığı azimkâr, Toplum dediğin, tınlamaz tek riyâkâr.
Yolcu yolunda gerek, Önüne çıkmış engerek, Alıkoyamaz malzemesi çelikten halat, Yılandan daha tehlikelidir yalandan beslenen ruhu bozuk polat...
Üç maymunun duyarsız başları kesik, Görme , duyma ve konuşmadan ezik, Üç başı almışlar tek bedene, Üç maymunlar şimdi dayanıyor tek nedene... Üç tanesi olmuş üç başlı, Sağlık, Eğitim, Adalet, düşmüş bu canavarların eline...
Kartal gözü keskindir, Koyun olmak teskindir, Mum olup yanmak ışıktır, Adam gülüne aşıktır. haklısınız ne diyeyim efendim çok güzeldi saygılar selamlar...
Üç maymunun duyarsız başları kesik, Görme , duyma ve konuşmadan ezik, Üç başı almışlar tek bedene, Üç maymunlar şimdi dayanıyor tek nedene...
ne desem usta valla hep ömrümce uyarı aldım neden üç maymunu oynamiyorsun diye..oynasam iyi olacaktı belki duyarsız oyle koyun gibi zten millet olarak koyuna çevrdikleri için..nasılda biliyoruz bu bir iç güdü sanırım doğuştanmı sizce yoksa ...saçmaladım kutlarım şiiriniz varolun selim usta saygımla
Sizde inanaılmaz bir içtenlik var bazı yorumlarınız pek manidar, cesur yürekler temizdir sizin gibi, kemlere en uygundur cehennemin dibi... yoksa bende mi saçmaladım... HAY ALLAHHHH!...
Sevgierimle;DUDAKtan dökülsün ve size doğru aksın güzellikler...
Her konuşan söze bakma, Tehlikeye ışık yakma, Güzel söyleyene ödül takma, Gün gelir şımarır takar tasma...
Gün acılar ile dolu, Aşk bile olmuş yağar tolu, Kullanan var sağ ile solu, Dinsel düşünce kullanmaz mübah her yolu...
Yalancının diğer adı hasta ruh, Ruh hastası diyerek, sayalım mekruh, Bu ve bu gibiler insandan yaratık, Destek diyerek adam ondan beter oldu kara-tık...
Merkep sayarım, Lafını yayarım, Ot ile beslenen inek, Hatta belki sivri sinek...
Düşmüş kenef denen yere, Övgü alır gere gere, Makamı heyelan olsa ne azar, Yalancı yalancının destekleri ile azar...
Kendine bak, Işık yak, Adam olup yaşa, Yalan ile dönersin ruh hastası taşa...
Yalanı destekleyen toplum ise ruhsal hasta, Tüm dünya olsa bile yasta, Ne yazar, yazsa da enayilik yazar, Toplu sivrinek gibi istemem sıradan toplum...
Benden de toplumsal şiir olsun...
Çok saygı duyuyorum; yalnız kalmak pahasına yalan dolana karşı dik durabilen dürüst insanlara... Kişi yazdıkları ile kişilini örtüştür ise mükemmel bir topluma yol alıyoruz demektir...
Her mekamdan çalak bozuk plaklar olamsın toplumda ki düzelsin toplumlar...
Saygı duyarım yazdıklarınız toplum gibi toplum arzusu ile dolu mısralar ebnce...
Kenetlenmiş sıkı sıkıya,
Yüz vermez keskin çakıya,
Direnecek gücü var,
Alt ederim diyenein kafası dar.
Kişilik er işidir,
Kaçan kancık dişidir,
Söz söylemek sanattır,
Sağ ile soldaki kanattır.
Kartal gözü keskindir,
Koyun olmak teskindir,
Mum olup yanmak ışıktır,
Adam gülüne aşıktır.
İnsaf eyle ey zaman,
Bırakma beni, bu diyar yaman,
Sılayı sarmış haydut çetesi,
Riyakarlıktan sanık sağ kefesi.
Müsamaha gösteren bulur belâ,
Cami sesinden yükselir selâ,
Ölmüş dediler, yalan ile yalancı
Kimse inanmaz ki o bir talancı.
Yalancının mekânı olur hela,
Kokusu bile olur başa belâ,
Kem savunan kem yoluna gider,
Lağım çukurunda akışı tam bir lider.
İplemez ipsiz ipliği,
Köklemez köksüz köklüğü,
Sahibine bakar her sakar,
Korkudan mütevellit sayfaları yakar.
Kim takar sen gibi sakini,
Adam adamlar bulur kankini,
Bostana girmiş bostan korkuluğu,
Orada diken var, er sanma korkuluğu.
Dokusu dokunmuş sık ve seyrek,
Direnen er, seyrek değil beyrek,
Has ile kas aynı şey değildir,
Ayılarda da kabalık kaslara meğildir.
Satılık levhası asılı sıralı evlerde,
Yılan korkusu hakim iri devlerde,
İltimas kokuyor tüten bacalarda,
Riyâ ile riyakâr, sarmaş dolaş localarda.
Hoca imam dediğin yemez dinsel nane,
Hak yolunda olur yegane,
Timsali emsal varlığı azimkâr,
Toplum dediğin, tınlamaz tek riyâkâr.
Yolcu yolunda gerek,
Önüne çıkmış engerek,
Alıkoyamaz malzemesi çelikten halat,
Yılandan daha tehlikelidir yalandan beslenen ruhu bozuk polat...
Üç maymunun duyarsız başları kesik,
Görme , duyma ve konuşmadan ezik,
Üç başı almışlar tek bedene,
Üç maymunlar şimdi dayanıyor tek nedene...
Üç tanesi olmuş üç başlı,
Sağlık,
Eğitim,
Adalet,
düşmüş bu canavarların eline...
DUYARSIZ VE AYARSIZCA...
Tebrik toplumsal düşünce...