Çok güzel diye diye koparma, Dalında kalsın salınsın yana, Suyunu içsin kana kana, Arıya meknadır konacak, Poleni arıya verir ısmarlama, Arı götürür ihtiyacı olana.
Tabiatın tüm güzellikleri, Hatta hayati özellikleri, Bir bina uğruna çekildi peşkeş, Yağmurlar yağmaz, Şimşekler çakmaz, Nisan bile ağlamaz oldu.
Yağmur yerine akar gözyaşım, Kimyasal bulaşır silersem, Kara beyaz dedik, Paramızla naneleri yedik, Her tarafta açılıyor gedik, Ayakkabı bulamıyoruz, Sağlıklı ve ortapedik.
Gülüp geçmek gerek, Kafaya takmadan, Hatta arkaya bakmadan Tazı gibi koşalım, Lafa gelince de mangalda kül bırakmayalım.
Onur vakar var herkeste, Sanma onları kereste, Dallanmış ağaçtan aldık, Odundan kulübelere daldık, Nefes alamayınca oksijenli, Parmaklara baktık ojeli, Dışı pek yakıcı, İçi ise oldu sahibini yıkıcı, İşte senin eserin, Elinden hiç düşmüyor keserin, Balta ile dolaşmak olmuş moda, Sattığın odun ile al kendine soda.
Taprip gücü yüksek silah üretir, Yarınlarımızı utanmadan tüketir, Aç sefil kalınca büyümüş küçükler, Esareti bile bile çıkar adına körükler.
Değirmen gibi öğütüyor adaleti, Kalbinde bulabilirsen bul saadeti, Sadık olmak eşdeğer olmuş sus pusla, Yönünü şaşırmışlara yol göstermez artık pusula.
Tınlamaz olmuş beyinler uçan kargaya, Alemler bile alıyor dalgaya, Kaplan kadar kürklü, Aslan kadar yeleli, Pazarda dolaşır boş fileli, Ana babaların geneli çileli, Ey asalet sen gittin gideli.
Tuhaf şeylere bile şamar olduk, Başkasının eline bakar, Satılıyor beş paraya vakar, İşine gelmeyince oluruz sakar, Sivri dilli diye övünür hayret, Şeytan diyor, biraz daha ha gayret.
Sabret demek bile işkence, Hamur ekmekle doymuyor işkembe, Bulabilirsen tabii, O bile lüks olmuş alınırken çöpten.
Löp löp hazırcılar mutlu, Bulamayanlar ise hep yaşar umutlu, Ekmek yerine geçer umut, Kafana düşürse yersin iri armut...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Saksıdaki Çiçek şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Saksıdaki Çiçek şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Tuhaf şeylere bile şamar olduk, Başkasının eline bakar, Satılıyor beş paraya vakar, İşine gelmeyince oluruz sakar, Sivri dilli diye övünür hayret, Şeytan diyor, biraz daha ha gayret.
Tınlamaz olmuş beyinler uçan kargaya, Alemler bile alıyor dalgaya, Kaplan kadar kürklü, Aslan kadar yeleli, Pazarda dolaşır boş fileli, Ana babaların geneli çileli, Ey asalet sen gittin gideli.
Asalet para pul olmuş... ölçüsü yok artık şık şeytanalrın...
Başkasının eline bakar,
Satılıyor beş paraya vakar,
İşine gelmeyince oluruz sakar,
Sivri dilli diye övünür hayret,
Şeytan diyor, biraz daha ha gayret.
Tınlamaz olmuş beyinler uçan kargaya,
Alemler bile alıyor dalgaya,
Kaplan kadar kürklü,
Aslan kadar yeleli,
Pazarda dolaşır boş fileli,
Ana babaların geneli çileli,
Ey asalet sen gittin gideli.
Asalet para pul olmuş...
ölçüsü yok artık şık şeytanalrın...
Yalan haz veriyor,
şeytan gaz veriyor...
Tebrikler efendim..