(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kürt Kızı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kürt Kızı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bir kürt kızıda benden olsun __________________________ KÜRDÜN KIZI
Çehresi hilal dava gözlüm. Ben seni yargısız sevdim. Gel bağrında bulsun beni, O basit ölüm. Ben seni korkusuz sevdim.
Sana olan hasretimden Dağ tike veza avuçtur Gel ellini sür tenime, Volkanları sustur. Gel kürdün kızı Senden gecemem, Düşünme payı yoktur Ben seni bayrağım kadar sevdim.
Kaç yıl oldu sensiz, Timsah ayrılık ağzındayım. Gel azrail sineme inmiş. Şahadet kelimesini unuttup, Adını sayıklamaktayım. Gel kürdün kızı gel Ben seni vatanım kadar sevdim. Gel.
ERDAL SÖYLEMEZ :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: sizi kutluyorum efendim saygımla...
Şair arkadaşım, Bu fotoğraf egeli kızın fotoğrafı.Yutturdum demeyesin.Ama ,kim ne derse desin,Kürt kızı güzelliğiyle senin aklını başından almış.Allah bağışlasın.Saygılar...
Değerli şairim. Arapça= leyl= Türkçe = gece = demektir. Şiirinizin içindeki leyl gecelere havale etmekte cümlesi ne anlama gelir doğrusu anlıyamadım.aydınlatırsanız sevinirim.Selam ve saygılarımla... Hasan DEMİRCİ
Bizim; "Türk, Azeri, Acem, Arab kızından Hayrünnisa olup dökülen anam"
mısralarıyla neticelenen şiirimizde, işte bugün; niçin bir Kürt Kızı'nın önce manâya sonra da sevdaya gelmediğini tefekkür ettim. Soy, sop, neseb, şecere veya ırsiyeti ne olursa olsun, her birinin kendine mahsus özelliği ve güzelliği bulunan, ama gönüllerde taht kurmasını başarabilen o Ceylan kızlarımız.. Kendi gönüllerine çekebildikleri ve ihyasını sağlayabildikleri zaman; Erzurum'dan Isparta'ya, Isparta'dan Mardin'e gönül seferberliğini hayata geçirebilen o güzel kızlarımız.. Hakikatin ta kendisi olan bir yürek hezeyanı ve heyecanlarını dillendiren bu şiir, her ne kadar bir önceki misafirin uğramadığı hissiyat mecrasında 'Konuk (!)' beklemekte ise de bende bugün gönülden gönüle bir güzel kanat açtı ve yürüdü. Çok farklı bir mevzuu ile dile getirdiğiniz bu yanıklığa yürekten katılıyor, selâm ve dualarımı gönderiyorum Müstearca; 'Adı Yalnızlık' olan dostuma.
gülüşü dünyaya bedel
sevgisi arşa gider
hasreti dağları deler
yüreğin kadar güzel bir şiir yazmışsın çok buyuk bir beyeniyle okudum
şiirlerinin devamını diliyorum
( AMEDLİ)
leyla sansarkan tarafından 8/12/2009 9:46:06 AM zamanında düzenlenmiştir.