(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
..... a s t r o n o t şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
..... a s t r o n o t şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiiri okudum ama ben hala fotoğraftayım. Muhtemelen gözlerimde bir sancı uyandı dedim aça aça gözlerimi ve ovalaya ovalaya hal kalmadı nasıl bir şeydi bu..(?)..Sonra yorumlara bakayım dedim ama hala aklımda gözlerim sağlam da fotoğraf öyleymiş diye bir şey belirmedi ki yorumlarda görünce bıraktım gözlerle oynamayı. Ama mükemmel bir seçimmiş ki bunu da şiire dayanarak söylüyorum. Ancak böyle tarifi olurdu sanırım.
ast:üst ron:rondonun kısaltılmışı ot: bildiğimiz ot
şimdi yorumlayayım arkadaşım da nasıl acaba:) eee zaten kainat boş, insanlar sırtlamış gidiyor duyguları ve birden ipler ağır geliyor patttttt düşüyor ve nereye düştüğü elbet çok önemli uzaya mı dünyaya mı bilemem biz hangi taraftan oluyoruz:) çok güzeldi çok...sevgimle...
yoksa düşersin içimdeki boşluğa.. ----------------------------------------ne metaorlar, ne yıldızlar engel olabilir o gönül boşluğuna düşülmesine hocam..bazen ruh ve ten öyle asılı kalırki o boşluğa .... Kutluyorum saygı ve sevgiyle..
kâinat boştur yıldızlar kuyruklu dünya sarhoştur mavi boncuklu
şu kapkara delikler dağıtıp yıldızları çocukça emer
ne şeker vardır boşlukta ne de tuz biz ayakları yalpalayan iki sarhoşuz
bak meteorlar yağıyor yine sımsıkı tutun sarıl sarmala yoksa düşersin içimdeki boşluğa
Bu şiiriniz hakkındaki kişisel görüm: Gerektiği yerde gerektiği kadar mısra kullanılarak yazılmış NEFİS bir şiir olmuş.
Aslında arkasında vezin ve kafiye desteği bulunmayan Serbest yazılan şiirler iki ucu keskin kılıç gibidir. Serbest yazılan bir şiir vezin ve kafiye desteğinden yoksun olduğu için böyle bir şiirin bir sanat ve edebi değer taşımasını ya bilmesi için tek alternatif kalıyor.. O da şiirdeki mısraların duygu ve düşünceyi ifade ederken, anlam yüklü olması ve en etkili biçimde bu duygu ve düşünceyi ifade edebilecek donanıma sahip olması gerekirken, Duygu ve düşüncenin şiir metninin bütün yapısına etkin biçimde hakim kılınmasından geçer. ( Serbest şiir hece ve kafiye baskısından tamamen kurtulmuş olduğundan, en başlangıcından sonuna kadar bu imkanı sınırsız bir şekilde zaten şaire verir.) Elbette bu da: Duygu ve bilgi yoğunluğunun, kültür birikimi ve doğuştan gelen edebi bir yetenek ile uyumlu ve ahenkli birlikteliğini gerektirir. Şiir hem vezinsiz kafiyesiz yazılacak, hem de duygu ve ifade etme fakiri mısraların bir araya getirilmesi ile oluşturulacak, üstüne üstlük bir de, aşırı duygu yüklenimi ile çöken mısra yanında duygusuz ve ifadesiz kaldığı için ayağı yere basmayan havada uçuşan mısralar bulunacak; o zaman da : Bülbülün tahtında bülbülün nağmesi işitilmez olur.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda: Sizin bu şiirinizin tamamına hakimiyetinizi ve şiire ustalıkla yön verişinizi, Duygu ve düşüncenin şiir metninin tamamına etkili ve anlamlı olarak ustalıkla aktarış üslubunuzu kutlarım. değerli şairin sayfasına başarılarının devamı dileği ile saygılarımı getirdim. Lütfen kabul buyurunuz.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
Bu içten dizeleri Yazan yüreğin Kalemi daim olsun..Mutluluk yüreginizden tebessüm yüzünüzden asla eksik olmasın... Sezai Binici/umut_adam/Erzurum.. Saygılarımla
Daim olsun kaleminiz.