Ayrılıklar bir kâbustu sanki Sıkıştırıyordu Azap alın yazısıydı Gülerken güller acardı gözlerinde Şimdi kan ağlıyordu kalbi Pek bir şeyden zevk almıyordu Karanlıktı içi zifiri karanlık Ayrılık karabasan gibi Sıkıştırıyordu kalbini Başkaları gibi olsun istiyordu Gülen, ağlayan, seven Her şeyi herkesle paylaşan Hâlbuki o Kimseyle paylaşmazdı derdini Kendinden davacıydı Işıklı gecelerin yıldızları bile Sönüktü hatta yoktu Mehtap ruhuna işlemiyordu Ayrılık vardı kapısında ayrılıklara davacıydı Hüzün vardı kalbinde Açamadığı kalbinin Hüzün saçan yalnızlıklarına Davacıydı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DAVACIYDI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DAVACIYDI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ayrılık ve hüzün dolu şiirinizi begenıyle okudum güzel bir paylaşımdı yüregine ve kalemine saglık mutluluklar sevdiklarinle beraber sizinle olsun saygı ve hürmetler.
Selam gönüller sultanı şairem Gülay hanımım; "DAVACIYDI" şiirini düzelterek doğrusunu yayınladıkları için site yönetimine teşekkür ederim.Ben de bugünden sonra tekrar şiirlerimi yayınlayacağım.Şiirin çok duygusal olmuş.Kutlarım.Sevgilerle kal.
Ayrılıklar bir kâbustu sanki Sıkıştırıyordu Azap alın yazısıydı Gülerken güller acardı gözlerinde Şimdi kan ağlıyordu kalbi Pek bir şeyden zevk almıyordu Karanlıktı içi zifiri karanlık Ayrılık karabasan gibi Sıkıştırıyordu kalbini Başkaları gibi olsun istiyordu Gülen, ağlayan, seven Her şeyi herkesle paylaşan Hâlbuki o Kimseyle paylaşmazdı derdini Kendinden davacıydı Işıklı gecelerin yıldızları bile Sönüktü hatta yoktu Mehtap ruhuna işlemiyordu Ayrılık vardı kapısında ayrılıklara davacıydı Hüzün vardı kalbinde Açamadığı kalbinin Hüzün saçan yalnızlıklarına Davacıydı. ============
Sorgularda severiz bazen,katmer katmer olsada sevdamız,kırkbin çeşit halini sorgularız.. Dava ederiz tüm içtelikle verdiğimiz yürek sevgimizin karşılığı gelmeyince... Ama bazen kaybederiz,bazen kazanır yürek..Gidenler gitmeye mahkümdur geri dönüşünü beklemeyiz.. Kazandıklarımızla yolumuza devam ederiz,
Muhteşemdiniz her zaman olduğu gibi demlenmiş bir yürekten dökülen incileri topladık tüm dostlar kendine ait olanları aldık...
Davacı olmak haklı çıkarsa keşke bizleri. Yüreğinize sağlık çok güzeldi, gönülden kutlarım anlam dolu dizelerinizi. Sağlıcakla kalınız yaşamda sevdiklerinizle birlikte huzur içinde dilerim.
Ayrılıklar bir kâbustu sanki Sıkıştırıyordu Azap alın yazısıydı Gülerken güller acardı gözlerinde Şimdi kan ağlıyordu kalbi Pek bir şeyden zevk almıyordu Karanlıktı içi zifiri karanlık Ayrılık karabasan gibi Sıkıştırıyordu kalbini Başkaları gibi olsun istiyordu Gülen, ağlayan, seven Her şeyi herkesle paylaşan Hâlbuki o Kimseyle paylaşmazdı derdini Kendinden davacıydı Işıklı gecelerin yıldızları bile Sönüktü hatta yoktu Mehtap ruhuna işlemiyordu Ayrılık vardı kapısında ayrılıklara davacıydı Hüzün vardı kalbinde Açamadığı kalbinin Hüzün saçan yalnızlıklarına Davacıydı.
Şiirdeki ustalığınızı Erzurum 'dan selamlıyorum..
Şiir ve hayat yolunuzun açık ve engelsiz olmasını diliyorum.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun
Bu içten dizeleri Yazan yüreğin Kalemi daim olsun..Mutluluk yüreginizden tebessüm yüzünüzden asla eksik olmasın... Sezai Binici/umut_adam/Erzurum.. Saygılarımla
Ayrılıklar bir kâbustu sanki Sıkıştırıyordu Azap alın yazısıydı Gülerken güller acardı gözlerinde Şimdi kan ağlıyordu kalbi Pek bir şeyden zevk almıyordu Karanlıktı içi zifiri karanlık Ayrılık karabasan gibi Sıkıştırıyordu kalbini Başkaları gibi olsun istiyordu Gülen, ağlayan, seven Her şeyi herkesle paylaşan Hâlbuki o Kimseyle paylaşmazdı derdini Kendinden davacıydı Işıklı gecelerin yıldızları bile Sönüktü hatta yoktu Mehtap ruhuna işlemiyordu Ayrılık vardı kapısında ayrılıklara davacıydı Hüzün vardı kalbinde Açamadığı kalbinin Hüzün saçan yalnızlıklarına Davacıydı.
Güzel ve duygulu bir şiir okudum.Kutlarım.. Saygılar selamlar..
Ayrılıklar bir kâbustu sanki Sıkıştırıyordu Azap alın yazısıydı Gülerken güller acardı gözlerinde Şimdi kan ağlıyordu kalbi Pek bir şeyden zevk almıyordu Karanlıktı içi zifiri karanlık Ayrılık karabasan gibi Sıkıştırıyordu kalbini Başkaları gibi olsun istiyordu Gülen, ağlayan, seven Her şeyi herkesle paylaşan Hâlbuki o Kimseyle paylaşmazdı derdini Kendinden davacıydı Işıklı gecelerin yıldızları bile Sönüktü hatta yoktu Mehtap ruhuna işlemiyordu Ayrılık vardı kapısında Hüzün vardı kalbinde Açamadığı kalbinin Hüzün saçan yalnızlıklarına Davacıydı.
Yüreğine sağlık.Kutladım selamla ayrrılık ve hüzün dolu şiirinizi yürekten
Davacıyım hakim bey Aşkı üç kuruşa satanlardan Hakkımı istiyorum Çalınan geçmişimin Kefaretini istiyorum Sevda açık arttırmayla satılır olmuş Gururu önemsememişler
Özlettiniz kendinizi dün gece yoksa gene mi engelledim diye engellenenler listesine baktım korka korka yoktunuz.O zaman darılttım zannettim hiç MSJ da gelmeyince.Öyle özletmeyin kendinizi. sevgilerimle.
Kişi içine kapandıkça, sorgulamalarıda çoğalır, davasıda çoğalır. Dışa dönük olmak işte bu davalardan uzaklaştırır. İnsan güçlü olmalı, hayatı sevmeli ve gülmek ağlamak, paylaşmak hayatın taaa kensizi olduğunu fark etmek gerekir. Tebrikler, kutlarım.
yalım darbesini uzattı bir istidayla Davası göçüp giden Zühre' nin gözüydü, ziyan olan ömrüydü, sicim gibi yağan duygulara teslim etti yalnızlığı kesrete.. Davayı kazanmıştı, İki yüz bir ten olmuştu…….İÇimden geldi ve yazdım............. Kesreti tanıyan yüreğin vahdet hali anlatılmış tüm çıplaklığıyla.... Muhteşem bir şiir akıp gelmiş yüreğinizden. Güzel şiirinizi kutluyorum. Saygılarımla....
tebrik ederim efendim... hepimiz birilerinden davacıyız sn: şaire.. ha bu dünyadaaa, ha öbür dünyada... ama elbet herkesin davacı olduğu birileri var... kaleminiz daim olsun..
her halde en zorr şey olsa gerek kişinin kendine küsmesi..hayatla olan bağlarını koparması..sebep ne olursa olsun hayatın acımasızlığı yada yaşanan haksızlıklar mücadele gücü hep olmalı direnmeli insan...mutlaka ufacıkta olsa bir pencereden ışığa bakmalı arzulamalı ...sevgiler saygılar dost kalem çok güzel bir şiirdi yüreğine sağlık
Ayrılıklar bir kâbustu sanki Sıkıştırıyordu Azap alın yazısıydı Gülerken güller acardı gözlerinde Şimdi kan ağlıyordu kalbi Pek bir şeyden zevk almıyordu Karanlıktı içi zifiri karanlık Ayrılık karabasan gibi Sıkıştırıyordu kalbini Başkaları gibi olsun istiyordu Gülen, ağlayan, seven Her şeyi herkesle paylaşan Hâlbuki o Kimseyle paylaşmazdı derdini Kendinden davacıydı Işıklı gecelerin yıldızları bile Sönüktü hatta yoktu Mehtap ruhuna işlemiyordu Ayrılık vardı kapısında Hüzün vardı kalbinde Açamadığı kalbinin Hüzün saçan yalnızlıklarına Davacıydı.
Ayrılık,özlem,burukluk yoğunlaşmış dizelere.Yüreği bu kadar üzen,kendi de bu kadar üzüldü mü,bu kadar etkilendi mi?Duygularınızın değerini bilmediyse,kendi kaybetmiş demektir,sizin gibi duygu dolu yüreği.Fakat izleri silinmez elbette,Çünkü yürek söz dinlemez.Belki bunu dışardan kimse anlamaz,gülen gözlere gizlersiniz içinizdeki acıyı,Fakat için için sızlatır sizi ve kimselere anlatamazsınız.Tebrik ederim,harika bir eserdi.Puanım elbette yine tam,saygılarımla.
Ayrılıklar bir kâbustu sanki Sıkıştırıyordu Azap alın yazısıydı Gülerken güller acardı gözlerinde Şimdi kan ağlıyordu kalbi Pek bir şeyden zevk almıyordu Karanlıktı içi zifiri karanlık Ayrılık karabasan gibi Sıkıştırıyordu kalbini Başkaları gibi olsun istiyordu Gülen, ağlayan, seven Her şeyi herkesle paylaşan Hâlbuki o Kimseyle paylaşmazdı derdini Kendinden davacıydı Işıklı gecelerin yıldızları bile Sönüktü hatta yoktu Mehtap ruhuna işlemiyordu Ayrılık vardı kapısında Hüzün vardı kalbinde Açamadığı kalbinin Hüzün saçan yalnızlıklarına Davacıydı.
Gülerken güller acardı gözlerinde Şimdi kan ağlıyordu kalbi ......................... ay güneşe davacı..niye soldurdun gülümün yapraklarını.. güller al, pembe,beyazdır yaşamın rengidir gönül sayfaların da.oysa gülün gözyaşı hüzne meze olmuş dizelerde.okurdum seni sen hayata ne kadar gülerek bakardın bir yanın cennet bir yanın cehennem olsada şiirlerinde...unutma insan kendi içine çekildikce sadece hayatı seyreder yaşamak yerine...hadi sana bir gül versem sende yeniden gülüversen,gül yürekli şairimiz..saygı sevgilerle..tebrikler hüzün düşmüş şiirine..
bir kadıun yüreğini bilirim gerçekten gül gibidir yanındakine eğer mutluysa yaşam sevinci verir eğer mutsuz edilmişse gül gibi o güzel yüreği solar gider taki gül olduğunu tekrar hatırlayana kadar.sen gülsün.hep gül sevgyle kal..
ÇOK DOĞRU SÖYLEDİN BAKİ. HÜZÜN DE YAKIŞMIYOR ZATEN BANA ÇEKİLENLER BAZEN CEENNEM ZEBANİSİ GİBİ ÇIKIYOR KARŞINA KABUS GİBİ İNİYOR GECELERİNE. İŞTE O ZAMAN DARALIYOR YÜREĞİN. BENDE ÖYLE OLDUM HER HALDE ALDIM GÜLÜNÜ KABUL ETTİM. BAK NASIL DA NEŞEM GELİVERDİ YERİNE HEP SEVGİLER İÇİNDE KAL SEVDA YÜREĞİNDEN HİÇ EKSİLMESİNSEVGİLERİMLE
Şair yüreğin atardamarından süzülen kelimeler ,hasret olmuş,özlem olmuş,acı olmuş sıra sıra dizilmiş ak yaprağın üstüne...soluk soluğa...bir nabız olmuş çarpıyor zamanın yüreğinde.kutluyorum çok değerli şiir dostunu.selamlar ve sevgiler gönderiyorum kucak kucak
BU NE GÜZEL BİR YORUM AHMET HOCAM. ZAMANIN YÜREĞİNDE ÇARPIYOR DEMEK BİLE AZ BAZEN IZDIRAP KUYUSUNA DÜŞERSEN ORADA DURUYOR YÜREK SUNİ TENEFFÜS LAZIM AMA ACILARA ALIŞMIŞIN YA IZDIRAP SENİ KÖR KUYULARA ATMIŞYA ACI ANLATILAMIYOR ARTIK MENGENEDE SIKIŞMIŞTIR YÜREĞİN YANLICA DAVACI OLURSUN KENDİ KENDİNDEN İŞTE. TEŞEKKÜR EDERİ SEVGİLERİMLE KALINIZ. GÜZEL YORUMLARINIZ BENİ MUTLU EDİYOR. SELAMLARIM YÜREĞİNİZİ.
Hüzün vardı kalbinde Açamadığı kalbinin Hüzün saçan yalnızlıklarına Davacıydı. ===================== Anahtarını unutmuş o kalp açılmaz, Açılıpta içindeki güzellik saçılmaz. Büyük bir Aşk doğuyor büyükten kaçılmaz, Şimdi davaya o yalnız kalbine açsın.. Yürekten Tebrikler ..... Saygılar
HAKLISIN HAKAN ANAHTARI YOKKİ NASIL AÇILSIN BU KALP AÇILSA NE OLACAK HÜZÜN ACI IZDIRAP GÖZ YAŞI YAĞMUR GİBİ AKIP SELLER GİBİ ÇAĞLAYANLAR GİBİ COŞACAK. İŞTE EN KOLAYI DAVACI OLMAK BENDE YAŞAMDAN DAVACIYIM. SEVGİLERİMLE KAL.
BEN KADINIM DİYE BAĞIRMAK GELIR İÇİMDEN BAZEN , AMA VARDIR YA BİR TARAFIMIZDA YETMEK KENDIMIZE, KADERİMİZ VARDIR YA HIÇ KIMSELERE BENZEMEYEN HERKEZ OLMAK ISTERSIN BAZEN AYNI ONLAR GIBI, HANI HER KEZ BİZİ MILITAN GÖRÜR YA GÜZEL ABLAM KELEBEKLER AĞLAYAMAZMI? AVAZ AVAZ BAĞIRAMAZ DİYE, SUSARMI BU YÜREK KANARKEN ,ARTIK ÇOK ŞEY DEĞERINI YİTİRİR, NELERİ SÖNDÜRDÜLER GÜZEL ABLAM IŞIL IŞIL YANARKEN YAKOMOZ YÜREKLERİMİZ NELERİ EMANET ETTİLER BİZE, ÜZERİMİZE HİÇ OLMAYAN BEŞ BEDEN BÜYÜK ELBISELER TAŞIMADIKMI NE DERLER AMAN DİYE YAŞATMADILARMI BIZI ÖDÜNÇ ALDIGIMIZ YAŞAMLARDA HANGİSİ BİZ İDİK, DAVACIYIZ DAVACIYIZDA BU DAVALILAR ORTADA YOK......... NELERDEN DAVACIYIZ .YALNIZLIĞIMIZI SÖYLEYECEK BİRİRLERİ VARKEN GÜZELDİR YALNIZLIK.....................
AY DELİ YÜREKLI SEVDA MILITANI COŞTU ABLAM))))))))))
SEN GÜZEL YÜZÜME BAKIPTA SANMAKI RHUM BAHTIYARDIR DUDAĞIMDAN DÖKÜLEN HER KAHKAHADA BİNLERCE GÖZYAŞI SAKLIDIR......................................DAVACIYIZ..................... KUTLARIM GÜZEL MISRALARINI YASEMİN ÇİÇEKELRİ BIRAKTIM GECENIN EN SIYAHINDA EN BEYAZINDAN EN CİCİSİNDEN BENDEN SONRA GELENLER GÜZEL DİZELERİNE GÖRSÜNLER Kİ BİR GARIP SEVDA MILITANI YASEMIN GEÇMIŞ BURDAN ....................SEVGİLER.......................
YASEMİN ÇİÇEĞİM BENİM. BENİM DUYGULARIMI BANA YAZIYORSUN. ACABA BÜTÜN KOÇLAR MI BÖYLE BAZEM İÇ DÜNYAMIN İKİZİ OLUVERİYORSUN. O ÜZERİME OLMAYAN BEŞ BEDEN BÜYKLERİ HEM MANA DA HEM MECAZ MANADA BİLE GİYDİM YADA GİYDİRDİLER İŞTE NE DERLER DİYE SUSTURDULAR YÜREĞİMİ NEYSE GÜZELİM NEDEN KANAR BU KALP NEDEN DAVACIDIR. HANİ HERGÜNÜ ROMAN OLSA GENE BİTMEZ İŞTE. YASEMİN ÇİÇEKLERİNİ SAKSIYA EKTİM ARTIK SEN HEP BENİMLESİN SEVGİLERİMLE KAL ÇİÇEĞİM SAKIN SOMA KİMSE DE SENİ SOLDURAMASIN.
Ayrılık vardı kapısında Hüzün vardı kalbinde Açamadığı kalbinin Hüzün saçan yalnızlıklarına Davacıydı. Ayriliklar incitir, yuregi kan aglatir. Bir gun kanama dursa bile, kabuk tutmasi da cok zordur. Paylasamazsin, nhala ne kadar yandigini anlatamazsin sadece ben de unuttum der, kahkahalar atarsin. Huznun yalnizliginda kalir ne ne kadar cikmak istesende cikamazsin. Huznunuz cok guzeldi. Kutlarim
CANIM BENİM NASIL DA HAKLISIN BİR BİLSEN. YÜREĞİMDE Kİ BU YARA KABUK BAĞLAMIŞ AMA EN UFAK BİR HAREKETTEN KANAR DURUR KAPANMAZ Kİ BU YARA İLACI DA YOKSA NASIL KAPANSIN Kİ SEVGİLERİMLE DİYOR TEŞEKKÜR EDİYORUM
kendinden başkasıyla yakınlaşamayan bir sen,kim bilir hangi yaşanmışlıklar böyle kapatmıştı kendine kendini...kimler türkü söyleyerek dinlemişti onu...yada anlatsa içindeki sel bitip boşalacak kendine hiç bir şey kalmayacaktı ondan korkuyordu....acının lezzetine ulaşmıştı çünkü....
davayı kazanırsan emin ol biz bu dizelere hasret kalırız,akacak çok yer bulursunuz buraya uğramazsınız.... harika dizeleri kutlu-yorum
xxgelincikxx tarafından 7/23/2009 1:56:57 AM zamanında düzenlenmiştir.
xxgelincikxx tarafından 7/23/2009 1:58:14 AM zamanında düzenlenmiştir.
çok teşekkür ederim yaaa,bana böyle güzel laflar ettiğiniz,için,siz yazdıkça ben gelirim inşaallah her zaman :):):) yüreğindeki gelincikler hiç solmasın canım benimmmmmmm
YİNE HARİKA BİR YORUMLA GELMİŞSİN SAYFAMA. BİLGE GÜZEL KIZ. GELİNCİK TADINDA NARİN AMA YÜREĞİ KOCAMAN SEVGİLERİ DE ACILARI DA PAYLAŞABİLEN GÜZEL İNSAN BEN O DAVAYI İÇ KAZANAMADIM. KAZANSAM HAKLISIN BELKİ HİÇ ŞİİR YAZMAYACAĞIM SEVGİLERİMLE
Ayrılıklar bir kâbustu sanki Sıkıştırıyordu Azap alın yazısıydı Gülerken güller acardı gözlerinde Şimdi kan ağlıyordu kalbi Pek bir şeyden zevk almıyordu Karanlıktı içi zifiri karanlık Ayrılık karabasan gibi Sıkıştırıyordu kalbini Başkaları gibi olsun istiyordu Gülen, ağlayan, seven Her şeyi herkesle paylaşan Hâlbuki o Kimseyle paylaşmazdı derdini Kendinden davacıydı Işıklı gecelerin yıldızları bile Sönüktü hatta yoktu Mehtap ruhuna işlemiyordu Ayrılık vardı kapısında Hüzün vardı kalbinde Açamadığı kalbinin Hüzün saçan yalnızlıklarına Davacıydı.
Üsdadım şiriizin satır aralarına bakıldıgı zaman..Dıştan gülerken içten aglayan..uygusun açmaktan korkan birisisiniz..kim sizi inciti desem yanılırmıyım çok yakın güvendiginiz bir olmalı..gönünüzden yeniden bahar güneşi dogması dileklerimle..sayguı ve selalarımla..
Sensizliginle bu kalbimi burkan
gidişinle beni yanlız bırakan
yüregimi hasret oduyla yakan
hergün aglatan ayrılıktan davacıyım .