B A B A M
B A B A M
Sessiz sessiz otururdun, Bize masallar okurdun, Çok ağlayıp az da gülüp, Bizimle çocuk olurdun. …..Benim babam benim babam, …...Damarımda kanım babam, …...Öldüğün günden bu yana, …...Sızlıyor sol yanım babam. Saçlarına kır düşünce, Yüzlerine nur düşünce, Kısmetine yol göründü, Mezarlıktan yer düşünce. …...Benim babam benim babam, …...Damarımda kanım babam. …...Öldüğün günden bu yana, …...Sızlıyor sol yanım babam. Öksüzlük geldi başlara, Bakmaz gözdeki yaşlara, Üç kardeş bir de bacmız, Yazımız döndü kışlara. …...Benim babam canım babam, …...Damarımda kanım babam, …...Öldüğün günden bu yana, …...Sızlıyor sol yanım babam. İhsan ŞOLA-20.07.2009 |
…...Benim babam canım babam,
…...Damarımda kanım babam,
…...Öldüğün günden bu yana,
…...Sızlıyor sol yanım babam.
Baba kelimesi içi dolu dolu, anlamların en güzeliyle bezeli bir kelime, tabii ki anne kelimesi de öyle. Anne-Babayı ayırmak çok zor yazarken, bir bütün ikisi de evlat için. Allah'tan sonra Baba ve Anne en kutsal varlıktır insanoğluna. Yaradanın en güzel lütfu evlada, evlat da en güzel meyve anne babaya. Ama ne yazık ki ömür denilen yolculuk bazen yarı yolda bırakıyor yolcuları. Kimleri devam ediyor engebeli yollara, kimileri yaşam denilen savaşta mağlup düşüyor. Geride ah ile vahlar kalıyor yüreklerde. Yanık bir özlem türküsü söyleniyor gidenlere. Gidenler ataysa daha başka bir yara açıyor yüreklerde. Evlat kendine düşen görevi tam anlamıyla yerine getiremeden yitiyorsa büyüklerini yangın daha da büyük oluyor. Bir kurt olup kemiriyor vicdanı. Onların dualarını alabilmek, onlar hayattayken en büyük nimet. Bir bardak suyu ellerimizle verebilmek bile sevapların en kutsalı, "su gibi aziz ol evlat" demeleri dünyalara değer. Ne yazık ki, bu dünyayı terk edince anlaşılıyor onların yerini hiçbir şeyin doldurmadığı. "Ya ölem ki bilesin ya gidem ki bilesin" der gibi sitem edip giden çok anne baba var, evlatlarından yeterli ilgiyi göremeden ayrılan bu dünyadan. Ben çok şahit oldum, hayattayken yüzlerine bakmayıp öldükten sonra ardından ah vah edenleri. Neye yarar ki? Onların bedduasını değil dualarını alarak yaşamak gerek hayatta. Gerçi anne baba hiç kıyamaz evladına beddua edemez ciğerinden kopmuş parçasına. En kutsal üçgendir anne-baba-evlat üçgeni. Değerini bilmek gerek ki değerimiz bilinsin yaşamda. Önce anne babaya hürmet, sonra ellere göstermek gerek. Yine çok gördüm anne babayı bir köşede unutup, ellerle düşüp kalkan, ellere değer veren evlatları. Yazık, çok yazık. Elbette böyle evlatların önüne gelecektir kendi evlatları tarafından mutlaka aynısı. Ben de yazdıkça yazdım, ama bu konuda gerçekten çok izlenimlerim var, sizlerinde vardır mutlaka. Ölenlere Allah'tan rahmet diliyorum mekânları cennet olsun dilerim, hayatta olanlara da ibadet ömrü versin dilerim Allahu Teâlâ inşallah. Evlatlara da merhamet sevgi versin yüreklerine Yaradan büyüklerine karşı. Anne ve babalarını yaşlılıklarında darda bırakmasınlar bu fani dünyada. Bütün dileğim bu Allah’tan. Çünki ben hiçbir anne babaya, yani yaşlılara kıyamam. Yüreğinize sağlık İhsan Bey çok duyguluydu, gönülden kutlarım. Sağlıcakla kalınız yaşamda sevdiklerinizle birlikte huzur içinde dilerim.
Şiir ve dostluk adına sevgiler, saygılarımla
* * *