Bülbül
sakla beni gülüm bülbül misali dallarında
iste canım vereyim, vereyim kollarında zaten figan eylerim sevdanın yollarında iste canım vereyim, vereyim kollarında özge gülümsün beni sararsın dallarında sevda dikenlerini batır,batır kanatlarıma üzülme sakın ha! figanla çağlasam da sevda türküsüdür bu, inleyip ağlasam da sevdamız benzemez ne Leyla ne Mecnuna hem dert verir, hem de derman sunar bu cana kah ağlar, kah gülerim sevdanın dallarında iste canım vereyim, vereyim kollarında yüreğim“sevdalım”der bülbül söyler gül dinler doymaz toprak olmayınca bôyle aşka düşenler sen bende ben olmuşsun yürekte alev közler bilirsin ki bülbülde söz ,gülse yolunu gôzler.... Aysegul Atakli (22,07,2009) |
Bülbül aşkına hâkim olamadı, aşkını sesi ile itiraf etti ve bunu herkes duydu. Bülbül aşkını dillendirdi. Zamanla kendi diline hayran oldu. Bülbül tutarsız davrandı. Bencilliği gülü soldurdu ve arsız olan bülbül, feryadını bile ötüşü ile dile getirdi. Bülbül aşkı için hayaller kurmadı, sadece o anın güzelliğin yaşadı. Beklemedi, sabretmedi. Âşık bülbül, düşünmeden kendi ölümünü seçti. .............
çalı:
nice gülistanlar yoluna kurban olsunlar
yeter ki bir kere dalımda şakı bülbülüm
dikeni batan güller sonsuza dek solsunlar
hasretinle geçsin ömrüm.. gülüm.. Ayşegül’üm
Aşk, âşıkları hatırlatır, dile düşmüş âşıkları, masallara konu olmuş âşıkları. Aşk mecnunu hatırlatır. Aşkından “şaşkın” halde gezen mecnunu…
Mevsimler geçti, ilkbahar yeniden geldi. Gül bu bahar yeniden açtı. Yine güzelliği ile herkesi kendine hayran bıraktı. O mis gibi kokusu yine çok uzaklara yayıldı. Ama ne var ki gül bülbülü hiç unutmadı, her duyduğu seste bülbülü aradı, gelecekmiş gibi bülbülü hep bekledi. Her sabah açarken bülbülün sesini duyar gibi oldu.
Bülbüle duyduğu sevgi ile gül hep mutlu oldu, toprağa tutunur gibi tutundu ona. Gül sevdi, sadece sevdi. Onu çok özledi ve yine aynı özlemle bekledi.
Hayalleri oldu ama sabretmeyi bildi. Onu hep hissetti, hep hatırladı. Bülbülün sevgisi yerleşti içine onunla birlikte kök saldı, büyüdü gelişti. Ne sevgisi onu bıraktı, ne de o sevgisini.
maviemek tarafından 7/28/2009 9:57:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
maviemek tarafından 7/28/2009 10:41:23 AM zamanında düzenlenmiştir.