Okuduğunuz şiir 20.7.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
SON RESİTAL
sevişmelerin fiyakalı yanıdır şiir esamesi bile okunmaz gecelerin bu imtihan bu sözlerdeki sınama beni bir kez daha sayfalara düşman hayata rövaşata
kızıllığında ölmeliyim bu sabah gazeteler aklı avuçlarında bir yeni yetmenin tek taraflı intiharını yazacak
bir tiyatro oyunu gibi son bulacak soğuk kaldırımların şefkatinde hikayem ama sen üzülme diye küçük puntolarla yazılmış manşet altı bir haber niteliğinde olacak gözlerinden düşüşüm
son söz;
aşk beni yakın mesafeden vurdu. bu yüzden, seni deliler gibi sevdiğimin, ağız kokusu var şiirde.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SON RESİTAL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SON RESİTAL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
güzel bir uslubla anlatılmış kutlarım efendim aşk beni yakın mesafeden vurdu ne kadar anlam var onun içinde keşke karşıkıklı vursaydı selamlar saygılar efendim
aşk beni yakın mesafeden vurdu.....Bu cümleniz bana çok sevdiğim bir şaiirin şu şiirini hatırlattı.... Tek Hece Aşk Var mı beni içinizde tanıyan? Yaşanmadan çözülmeyen sır benim Kalmasa da şöhretimi duymayan Kimliğimi tarif etmek zor benim
Kimsesizim; hısmım da yok hasmım da Görünmezim; cismim de yok resmim de Dil üzmezim; tek hece var ismim de Barınağım gönül denen yer benim.
Bülbül benim lisanımla ötüştü, Bir gül için can evinden tutuştu, Yüreğine toroslardan çığ düştü, Yangınımı söndürmedi kar benim.
Niceler sultandı kraldı şahtı, Benimle değişti talihi bahtı, Yerle bir eyledim tac ile tahtı Akıl almaz hünerlerim var benim.
Kamil iken cahil ettim alimi, Vahşi iken yahşi ettim zalimi, Yavuz iken zebun ettim Selimi, Her oyunu bozan gizli zor benim.
İlahimle Mevlana'yı döndürdüm, Yunusumla öfkeleri dindirdim, Günahımla çok ocaklar söndürdüm, Mevladanım hayır benim şer benim.
Sebep bazı Leyle bazı Şirin'di, Hatrım için yüce dağlar delindi, Bilek gücüm ferhat ile bilindi, Kuvvet benim, kudret benim fer benim.
Yeryüzünde ben ürettim veremi, Lokman hekim bulamadı çaremi, Aslı için kül eyledim Keremi, İbrahim'in atıldığı kor benim. Benim adım aşk...
Cemal Safi
Dilerim aşk sizi hep yakın mesafelerden vurur. ....SAYGILARIMLA
sevişmelerin fiyakalı yanıdır şiir esamesi bile okunmaz gecelerin bu imtihan bu sözlerdeki sınama beni bir kez daha sayfalara düşman hayata rövaşata
şair bir açıklama yaparak başlıyor söze. Sevişmeyi şiire atfediyor. Ve esamesi bile okunmaz gecelerin diyor. Bu söz bana çok tanıdık geliyor. İlk mısradaki şairin orijinal bakışı ve tespiti kendini ezbere bir cümleye bırakıyor. Ardından şair ilk fiyakalı cümleyi tamamlayıp bir şiir yapma telaşına düşüyor. Bu imtihan??? Bu sözlerdeki sınama? Bilinmeyen bir söz ve bilinmeyen bir sınamadan bahseden şair ilk iki mısradan açık ara uzak düşüyor. Artık şiir kopmuştur. Modern şiirin hengâmesine düşen şair fiyakalı cümleler kurarak şiir yazma telaşına çoktan düşmüştür bile… “beni bir kez daha sayfalara düşman hayata rövaşata” bu iki mısra ne anlatmak ister bilinmez lakin sezilir. Eksiltili cümlelerle şiirselleştirildikleri aşikar.
Yeni bir bölüm oluşturuluyor şiirde enter tuşuyla. ilk bölümün son mısrasına iliştirebilirsiniz de apayrı bir bölüm olarak da alabilirsiniz. Henüz sevişen ve bunun felsefesini yapan şair ya da şiir yazıp sevişmeye benzeten şair şimdi toplumsal bir acıyı kedileştirecek bir sahne tasarlıyor.
kızıllığında ölmeliyim bu sabah gazeteler aklı avuçlarında bir yeni yetmenin tek taraflı intiharını yazacak
Bunca hikaye bunca anlatı bunca sızı şairin sevdiğinin gözünden düşüşünün andıymış. Anlaşılmadığı üzre fazla ironik fazla imgesel fazla şiirsel. Benim gibi eski kafalılar bu şiirden bir şey anlamayacağı gibi beğenmek zevkinden de mahrum kalacaklar.
bir tiyatro oyunu gibi son bulacak soğuk kaldırımların şefkatinde hikayem ama sen üzülme diye küçük puntolarla yazılmış manşet altı bir haber niteliğinde olacak gözlerinden düşüşüm
Kaldırımlar, soğuk, hikayem, tiyatro, punto, manşet… nerden ve nasıl gelip yerleşmişler bu mısralara ve nasıl olmuşta şairin gözlerden düşüşüyle birlikte bir kaldırımın şefkatinde son bulacak hayatını küçük puntolarla bir gazeteye manşet olup sevgiliye sezdirmeden bize ilan edebilmişler bilinmez…
son söz: garip bir açıklama ağız kokusu bende nahoş bir tat uyandırdı. Aşıksal değil de sarhoşsal bir imge. Yinede günün şiiri olmasının tek sebebi sayılabilir bu şövalye tarzında söylenmiş son söz…
son söz;
aşk beni yakın mesafeden vurdu. bu yüzden, seni deliler gibi sevdiğimin, ağız kokusu var şiirde.
AFFEDİN… Şiir adına elimizi taşın altına koymak zorundayız. Herkes şair olunca okuyan eleştiren ve yorumlayan kalmıyor. Sayın şair siz elbette ki bildiğiniz, istediğiniz gibi yazacaksınız. Birçok insan beğenecek ve çok az insan benim gibi beğenmediğini ve sebeplerini anlatarak ifade edecek. Hoşgörünüze sığınıyorum. Amacım sizi üzmek değil… Şiir adına düşüncelerimi ifade etmek. Vaktim olmadığı için diğer şiirleri okuyamıyorum. Bir şiiri okumak bile uzunca bir vakit alıyor malum.
aşk; keskin nişancıdır, ok ,bıçak ya da kurşun hiç farketmez...hedefi ıskaladığı görülmemiştir... tebriklerimi bırakarak alıp gidiyorum...selam ile...aşk daim olsun...cg
Böyle narin duru bir türkce ile yazilmis siirlere bayiliyorum icim acisin ,titresin siir dokunsun istiyorum.. dizeler arasi yolculugumda bunu fazlasi ile hissettim...
sus, kimseler duymasın duymasın, ölürüm ha. .. seni,dişlerinde elma koksu ... ahmed arif
eminim bu ağız kokusu da elma kokuyordur..aşk seni yakın mesafeden vurdu ve yeniden diriltti..bu diriliş daha gerçekçi.eminim.. seni canı gönülden kutlıyorum.
ama sen üzülme diye küçük puntolarla yazılmış........ Allah'ım ancak bu kadar anlatılır sevgi,hani onun yüzünden ölürken bile ona kıyamıyosun ne müthiş bir aşktır bu....dahası da yokki.... seni deliler gibi sevdiğimin, ağız kokusu var şiirde..........gerçekten onu delilerrrrrrrrrrrrr gibi sevdiğinin ağız kokusunu aldımmm o yüreği,o şiirdeki bütünlüğü yazdıran yüreği,o canına kıyılsada cana kıyamayan yüreği kutluuuuuuuuu-yorummmmmmmmmmmmmmmmm
ve ben bu enfes şiiri okuma şansına kavuştum kutlarım efendim.
Yüreğinize sağlık kutlarım."