Kurban bayramında gittim köyüme Asfalt yolları çoktan bozulmuş yine Köyüm,derdini nasıl anlatayım kime Viran oluyor köyümüz sahip çıkalım Artık bu güzel köyü bir düzene sokalım..
Buz tutmuş aşağı mahallede boşa akan sular Yukarı mahallede oturanlar su diye ağlar Haydi yazın kuraklık vardı kışın ne oldu Benim bu sözümü kim nasıl ve ne şekilde yorumlar.
Dedi kodu yine almış başını gidiyor Her zaman olduğu gibi köylü bir muhtara kızıyor Yetim Metin Camide kömür yok diye sızlıyor Bu manzarayı gördükçe inanın benim yüreğim sızlıyor.
Dinleyin köyümün şimdiki büyükleri Eleştiri yapan şimdiki zamanın küçükleri Muhtar ve aza ben olsam diyen ileri gelenleri Gelin hep beraber bir el atalım Artık güzel köyümüzün sorunlarını bir düzene sokalım.
Uzmanlar inceleyince,bu su iki köye yeter demiş Yaz Mevsiminde bahçe ekenler kışın hidrofor kurmuş Aşağı mahallede oturanlar yukarıdakilerini çoktan unutmuş Bencilliği yapanlar,artık komşuluğu köycülüğü ve sözünü unutmuş.
Bu su paralı olsa kim musluk açar Ahırına samanlığına musluk mu takar Suyun faturası o zaman cep yakar Ancak bu sorunun önünü Muhtar böyle tıkar.
Kalmamış köyün meraları hep satılmış Köyden dışarıda olanlar yaban listesine atılmış Yer yokmuş sanki evler biri birine sokulmuş Biz bu köyden değiliz,herhalde akıllarına böyle yer olmuş..
Emekli olup köyüme döneyim desem Bir karış yerim yok ki nasıl denesem Muhtar bizden aza bizden kime kahredeyim En iyisi mi ben doyduğum gurbete yerleşeyim…
Meraları satarken hiç mi düşünmediniz Köyden göçen özlemez mi bunu bilmediniz Birde köyden olan gurbettekilerine soralım demediniz Şimdiden sonra ne gelir ki elden zaten gideni nedense sevemediniz..
Garip Seyfi yazdı bunları size sayın idareciler Ölünce herkesin cenazesi biliyorsunuz ki köyüne gider Bir mezar yeri de olsa hakkım var köyümde der İnşallah bunları çok iyi bilirsiniz Bizlerin cenazesini bari rezil etmezsiniz…..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KÖYÜME VE KÖYLÜME SİTEM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KÖYÜME VE KÖYLÜME SİTEM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Garip Seyfi yazdı bunları size sayın idareciler Ölünce herkesin cenazesi biliyorsunuz ki köyüne gider Bir mezar yeri de olsa hakkım var köyümde der İnşallah bunları çok iyi bilirsiniz Bizlerin cenazesini bari rezil etmezsiniz…..
Ölünce herkesin cenazesi biliyorsunuz ki köyüne gider
Bir mezar yeri de olsa hakkım var köyümde der
İnşallah bunları çok iyi bilirsiniz
Bizlerin cenazesini bari rezil etmezsiniz…..
TEBRİKLER ŞAİR ÇOK GÜZELDİ