Kulluk yoklaması yaparken melekler İnzivada dert çeker adem Sığınak arar kaçmaya, günahtaki yaratık Elemlere ip gerer, telaşe de mübaşir Çığırtı kopar dilinde, nerede? Hızma…
Çilingir gelir elleri dolu dolu aletler İnkişaf eder açılmayan kapıya Üstümüze taş keser, tepeden bakar asker Kurşun vermiş namluya, göz bebeği şişkin Titrer elleri, tetiğe dolaşır Parola….
Zılgıt çalar, üryana düşer zembelek Sükunet kayıp, sesler avaz avaz uzağa Bando geçer oradan, gönülleri çokça muzdarip Mehter vurur dilleri, tuna nehri pek yaman Sedalar yükselir gönüllerden Güm güm…
Hazirandan kalır kuru bir temmuz gecesi Ay dolanmış örgüye, süslemiş yıldızları Çoban yola koyulmuş, türküde tümcesi Koyun kuzuya kargın, samanlık bilmece Kuşluk vakti erişir, uzun gölgeye Me me …..
Seher vakti duada özlem, hasret yüklemi Fani dile; baki düşer, hep gerçek İmam dokunur minareye, halksa çok ürkek Saflar sayılır sağdan düm teke düm tek Günaha isyan basar, gece başlar denklemi Af Allah’ ım af….
Irmaklar akar ömürle zamanı çalarak Yosun tutar toprakla buluşan sular Ağaçlar yeşerir, açar ve solar Meyvesi gelir, yeniden taze taze Sen, bitersin, an biter, ibretse elinde Zaman sana altın hızma….
‘’’Her şey sana bağlı,sen insanoğlu saf dur, ama sakın sızma;sonun sızılar’’’
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Altın Hızma şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Altın Hızma şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Irmaklar akar ömürle zamanı çalarak Yosun tutar toprakla buluşan sular Ağaçlar yeşerir, açar ve solar Meyvesi gelir, yeniden taze taze Sen, bitersin, an biter, ibretse elinde Zaman sana altın hızma….
‘’’Her şey sana bağlı,sen insanoğlu saf dur, ama sakın sızma;sonun sızılar’’’
İbret alınası o kadar güzellikler vardı ki mısralarınızda ama yine de biz insan oğlu ayni saflarda koşmaya devam ediyoruz yolun sonu görüldüğünde bilmiyorum bu koşuşların sonu nereye olacak... Kutluyorum efendim harikaydı saygıyla...
Tek kelimeyle mükemmel ötesiydi. İmgelerin derinlerinde ne çok sorgulara, gerçeklere parmak basmışsınız üstadım. Almasını bilene ne mutlu bu engin dizelerden.Ben payıma düşeni aldım. Yüreğinize, emeğinize bin sağlıklar diliyorum. Bütün kalbimle kutluyorum haklı başarınızı ve duyarlı yüreğinizi. Sanatçı kimliğinize daim sonsuz saygılarımla.
insanın kendi ile bir kavgası değil elbet sorgusu olsun desem bu kadar ince resmetmez insan hayatı salla baş gidilen yolda belkileri, keşkeleri ve hatalarıda olacaktır yana yana pişerken zaman dolmuş olur ki sonrası zaten hiç bilmediğimiz bir şey... hak adalet ve hakkaniyet yitirmesin insan bunu dilerim... seçkiyi çokça hak eden bir şiir ve oldukça derin sevgiler saygılar şair...
Seher vakti duada özlem, hasret yüklemi Fani dile; baki düşer, hep gerçek İmam dokunur minareye, halksa çok ürkek Saflar sayılır sağdan düm teke düm tek Günaha isyan basar, gece başlar denklemi Af Allah’ ım af….
güzel bir niyaz ve temernna tebrikler selamlarımla
Yosun tutar toprakla buluşan sular
Ağaçlar yeşerir, açar ve solar
Meyvesi gelir, yeniden taze taze
Sen, bitersin, an biter, ibretse elinde
Zaman sana altın hızma….
‘’’Her şey sana bağlı,sen insanoğlu saf dur, ama sakın sızma;sonun sızılar’’’
İbret alınası o kadar güzellikler vardı ki mısralarınızda ama yine de biz insan oğlu ayni saflarda koşmaya devam ediyoruz yolun sonu görüldüğünde bilmiyorum bu koşuşların sonu nereye olacak...
Kutluyorum efendim harikaydı saygıyla...