Okuduğunuz şiir 18.6.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
şiir yorum: kürşat efe, beste ve müzik yorum: erdi
YOKLUĞUN KIZIL KEMENT
hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement ne zaman açar bilmem gönülde vuslat gülü gözlerin yıldız bana, saçların aşk örgülü sen yokken yangınlarda, alev alevdir bu kent hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement.
rüzgara dargınım yâr; kokunu getirmiyor geceye sığınmışım ellerimde çiçekle gitme ey gönül yaram, gitme dur, beni bekle hayalin bile artık acımı dindirmiyor rüzgara dargınım yâr; kokunu getirmiyor.
koymuşum terkisine kalbimi aşk atının sevgi var azığımda sunumum yürek yürek ne kadar sürer bilmem aşk avında bu sürek? sebebi kim bendeki ölümcül sarsıntının? koymuşum terkisine kalbimi aşk atının.
yanmazsa aşka yürek, yanmayı bilmez kişi sevgili hasretini kalbime dar eyleme tenime tenin derman, sinemi bar eyleme bırakmaz geleyim yâr, etimde zulmün dişi yanmazsa aşka yürek, yanmayı bilmez kişi.
kara bir çığlık gibi cırmalar beynimi aşk seyrine doyum olmaz geceden gözlerini kazıdım yüreğime sevginin izlerini kırdı bak orta yerden bükülmez eynimi aşk kara bir çığlık gibi cırmalar beynimi aşk.
hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement ne zaman açar bilmem gönülde vuslat gülü gözlerin yıldız bana, saçların aşk örgülü sen yokken yangınlarda, alev alevdir bu kent hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YOKLUĞUN KIZIL KEMENT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YOKLUĞUN KIZIL KEMENT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement ne zaman açar bilmem gönülde vuslat gülü gözlerin yıldız bana, saçların aşk örgülü sen yokken yangınlarda, alev alevdir bu kent hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement.
geç kaldım okumak için ama harikaydı.saygılar..hürmetler
hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement ne zaman açar bilmem gönülde vuslat gülü gözlerin yıldız bana, saçların aşk örgülü sen yokken yangınlarda, alev alevdir bu kent hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement.
hak etmiş bir şiir. kalem erbabı eşikteki yürek.. kutlamak payem.. yüreğine sağlıkustam..
benim şiire kurdela iliştirdiler ama sizin şiirinize ben bir yürek iliştiriyorum efendim. saygımla.
eyvallah dost olmammı hiç , bir alo mesafesindeyim , kaldı ki konu makberi olunca bir tel saçınıda ben yolayım gardaşımın , her zaman hazır ve nazırım , nur olasın
eyvallah ağam. birgün şöyle sazlı sözlü bir muhabbet ederiz inşallah da makberi ve saz arkadaşlarına saç baş yolduralım bir. :))) besteler uçuşsun yıldızlarla. :)
Sarma kafiye (abba) hece şiirlerinde çok az kullanıldığı için pek dikkat çekmez. Burada ilk mısraların beşinci mısrada tekrarı ile şiire Sezai Karakoç'un o meşhur şiirindeki uygulama getirilmiş ve giriş kıtasının finalde takrarı ile, anlam kaybı olmadan çift yönlü okunan güzel bir eser ortaya konulmuş.
Ayrıca, şiirdeki sade dil kullanımı ve akıcılık okuru sarıp sarmalıyor.
yanmazsa aşka yürek, yanmayı bilmez kişi sevgili hasretini kalbime dar eyleme tenime tenin derman, sinemi bar eyleme bırakmaz geleyim yâr, etimde zulmün dişi yanmazsa aşka yürek, yanmayı bilmez kişi.
benim de günüme düşen ilk şiir oldu. Bu gün bu sitede okuduğum ilk şiir aynı zamanda....
öncelikle abba tekniği ile oldukça başarılı yazılmış bir çalışmanın sonuna yine ilk mısranın eklenmesi ile abbaa formatında, başarılı bir muhammes çalışması oluşmuş. Ayrıca 7+7 li hece ölçüsü ile yazılmış olması da benim için önceliktir.
Şairi bütün samimiyetimle ve sanatına hayranlığımla tebrik ediyorum. selam ve hürmet bırakıyorum sayfasına...
sen yokken yangınlarda, alev alevdir bu kent hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement.
BU KISIM YETTİ BANA DEĞERLİ ŞAİR...KALEMİNİZİ TANIDIĞIMDAN BU YANA HİÇ YANILMADIM ... OKUNASI HAYRAN OLUNASI GÜZELİKTE... BU ŞİİRDE HİÇ BİR ABARTI YOK GAYET NET CÜMLELERLE ARI BİR TÜRKÇEYLE YAZILMIŞ DURU BİR ANLATIM... HİSETTİRDİNİZ BAŞARINIZI ALKIŞLIYOR SAYGILAR SUNUYORUM...
evet sevgili "Günışığı", itiraf ediyorum: BEN ARTIK ZAYIF GÖREN YAŞLI VE DE DALGIN BİR ADAMIIIIMMMMMMM..! :)))
inanamıyorum ya..! böylesi güzel iltifatları nasıl da cevap vermeden atlamışım. :(((
asıl ben sizin o güzel yüreğinize ve insanlığınıza hayranım efendim. affınıza sığınıyor ve özür diliyorum. ayrıca yorumunuz için de teşekkür ederim. saygımla efendim.
eşikte yanmak başkaymış okuyunca hissettim :))) hece yazmak hem de anlamlı hem de güzel bir adım öndedir benim için... ustalığını konuşturmuşsun kutlarım
hasretlik biter mi bitmez mi sahibi bilir... orasına karışamam:)))
duamdır Allah yüreğine acı yaşatmasın...
gönül sayfan kırmızıya boyanmasada bizim ziyaretgahımızdır...
hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement ne zaman açar bilmem gönülde vuslat gülü gözlerin yıldız bana, saçların aşk örgülü sen yokken yangınlarda, alev alevdir bu kent hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement.
Neresinden başlıyayım diye bir an düşündüm... 7+7 14 lük hece sayısı ile ilk önce mükemmel olmuş, kafiyeye uydurmak hedeflenip şiir anlamından fire vermemiş, bütün bunların ötesinde yıllardır süregelen "şiir "ille" süslenmeli mi yoksa sade bir dil ile de "şiir" aynı lezzeti sunar mı" tartışmasına hadi son verelim. Demek ki hiç süslenmeden de böyle sade böyle dolu ve bu kadar şık şiirde oluyormuş... Günün seçkisi çok isabetli. Hülâsa; Sizi yürekten kutluyorum, var olun.
Sevinç hanım çok teşekkür ederim. şiirde olduğu gibi; hikaye, roman v.s. gibi edebi alanlarda da dilde sadeliği elden bırakmamak lazım. günümüz yabanci ve tuhaf kelime kısaltmalarını dilden uzak tutmak lazım. saygımla efendim.
hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement ne zaman açar bilmem gönülde vuslat gülü gözlerin yıldız bana, saçların aşk örgülü sen yokken yangınlarda, alev alevdir bu kent hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement.
rüzgara dargınım yâr; kokunu getirmiyor geceye sığınmışım ellerimde çiçekle gitme ey gönül yaram, gitme dur, beni bekle hayalin bile artık acımı dindirmiyor rüzgara dargınım yâr; kokunu getirmiyor.
çok teşekkür ederim efendim. bilhassa türkçemiz adına işin içinden yüzümün akıyla çıkmışsam ne mutlu bana. zira dil konusunda oldukça hassasım. saygımla efendim.
hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement ne zaman açar bilmem gönülde vuslat gülü gözlerin yıldız bana, saçların aşk örgülü sen yokken yangınlarda, alev alevdir bu kent hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement.
Yüreğinize sağlık Kadir hocam, Kırmızı kordelayı fazlasıyla hakeden mükemmel bir şiir... Yürekten kutluyorum, selam ve muhabbetlerimle...
Haykırışların çığlıkları yüksek olur zerzenişler sahibi mai bir geceden sessiz sessiz oluk oluk yokluk tokluğu haykırışların zelzelesi yüksek olur.. okurken yaşamak gibi bişi ,şiir yürek dilinize saygılar
ıslak cümlelerimde birikir hayallerim bir tin karanlığına düşmüşken öfkelerim ateşle dansa durmuş titreyerek bu beden oyunbozan sevdanı ruhuma nakşederken ıslak cümlelerimde birikir hayallerim...
bizden düşenler dedik ve usulca çekildik sayfadan affa sığınarak....
kutlarım güzel dizeler...sayfaya ilk gelişim ama mutlu etti beni bu kalemi tanımak...sanırım daha sık gelmeliyim...keyifti paylaşmak..................................sevgiler....
hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement ne zaman açar bilmem gönülde vuslat gülü gözlerin yıldız bana, saçların aşk örgülü sen yokken yangınlarda, alev alevdir bu kent hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement.
kara bir çığlık gibi cırmalar beynimi aşk seyrine doyum olmaz geceden gözlerini kazıdım yüreğime sevginin izlerini kırdı bak orta yerden bükülmez eynimi aşk kara bir çığlık gibi cırmalar beynimi aşk.
hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement ne zaman açar bilmem gönülde vuslat gülü gözlerin yıldız bana, saçların aşk örgülü sen yokken yangınlarda, alev alevdir bu kent hasretin paslı zincir, yokluğun kızıl kement.
Ustam, gönlünüzün çağlaması sonucu bize nağme nağme akan şiir için tebrikler