Bu Çınarı Kurtarın.Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Bahsi geçen çınarın anlattıklarını anlatmak haddim değil.
Çınarın tarihini bulunur bir yazacak,Yeterki sahip çıkılsın. Tanınsın,tanıtılsın.Fotoğrafı çekilip tablo gibi duvarlara asılsın. Üsküdar’ımızın genç ve dinamik başkanından ricamdır. T.C.İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLIĞIBasın Yayın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı Halkla İlişkiler MüdürlüğüBEYAZMASA Sayın FEYZİ KANRA; İlgi : 10/06/2009 17:25:58 Tarih ve 615242 Nolu Başvurunuz Söz konusu başvurunuza istinaden; İstanbul Büyükşehir Belediyesi Anıtlar Kurulu Müdürlüğü Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu`na dilekçe ile iletildi.Müdürlüğe bağlı raportör tarafından yapılacak incelemeden sonra gerekli bilgi tarafınıza iletilecektir.Takibi bizzat tarafımızdan yapılacaktır. İyi günler dileriz. Anıtla Kurulu MüdürlüğüTabit Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu0212 513 91 63 MÜGE GÜ[email protected] Beyaz masaya teşekkür ederim.
Kartal baba caddesinden İndim,
Karşımda Valide-i Atik. Ezanlar okunuyor, Saatleri hep dakik. Emekliler oturmuş, Sohbet eder bahçede. Hatıralar anlatır, Ahmet ağa Behçet’e. Zamanla ağarırmış saçlar, Birbiriyle samimi, Olurmuş arkadaşlar. Hatıralar gömülmüş, Hayalin denizine. İnci gibi ağrılar, Dizilmiş dizlerine. Hatırlatma yeter ki, Aksetmez hiç yüzüne. Dizindeki acılar. Tevekkül,kanaat,sabır. İstediğin kadar bağır, Kem söze olmuş sağır. Tarihin derunundan, Yükselir acı bir ses. Sağır kulaklar duyar, Alıyorsa bir nefes. Tükenmez bir pınar, Çağırır endaze çınar. Köklerine sarılmış, Yetişir taze çınar. Gel Valide-i Atik’e, Gör çınarı gel başkan. Gelip görürsün, Damarında kalmışsa, Ceddinden bir damla kan. Bir şanlı tarih yatar, Bağrında şu çınarın. Korumaya alarak, Bu çınarı kurtarın. Feyzi Kanra |
Birbiriyle samimi,
Olurmuş arkadaşlar.
Hem de pek sırdaşlar
olsa?
"Dizindeki acılar." şeklinde yazın. Buradaki "-ki"ye biz sıfat yapan yapım eki deriz, bitişik yazarız. "Hangi acılar?" sorusuna "Dizindeki" cevabı gelir, yâni işâret sıfatı olur. "-ki" eki Diz kelimesini bakın sıfat yapıyor. Kelimenin türünü değiştiriyor. Velhasıl yapım eki olduğu ayan beyan görülüyor. Birkaç örnek veriyorum: Cebimdeki mendil, ağaçtaki kuşlar, yarınki maç, dünkü olay...
Anlatıma gelince gıpta ettim. Hikâye şeklindeki nazımlar en çok hoşuma giden nazımlardır. "ö.ç.m" den Ohh! ve "ö.ç.m" den Hapşuu! adlı şiirlerimi okumanızı tavsiye ederim. Bu tarzdır.
Sağlıcakla kalın.