Elime verilmiş kasnağım, parça parça kumaşları Sık dokunmuş olmalı, renkli ketenin panavası Konmuş önüme, ip kangalları özellikleri ayrı ayrı Desen gerek, işlenecek nakışa ince ince uymalı Sandıklara konan çeyiz, kıymeti bilinip, hep saklanmalı....
İlk başlangıç, elimde iğnem, dağılmış teller karışık Düzgün olmalı, kasnağa serilip gerilmiş kumaşım Tek tek sayılmalı eni boyu, görmek gerek sırayla gidişatı Seçilen renkler uyumlu, yerli yerine koyup oturtmalı Nakış nakış, adı gibi ince hassas, o zaman ortaya çıkmalı....
Gün gelir verilmiş emekler, sergilenir odalarda birer birer Kimi sadece bakar geçer, bazen de görmeyen gözler Kimi durur inceler, arar inceliklerini, inmiş derinliğinde Çıkartırcasına, verilmiş zaman anlatılanı bilmek istercesine Değerini bilip, kıymetlidir, saklamasını bilir zaman sürecinde....
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NAKIŞ... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NAKIŞ... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gün gelir verilmiş emekler, sergilenir odalarda birer birer Kimi sadece bakar geçer, bazen de görmeyen gözler Kimi durur inceler, arar inceliklerini, inmiş derinliğinde Çıkartırcasına, verilmiş zaman anlatılanı bilmek istercesine Değerini bilip, kıymetlidir, saklamasını bilir zaman sürecinde....
güzel bir emeğin anlatımıydı,beğeni ile okudum.değerini bilen bilir,sanattır bence ama şimdi günümüzde sevilmiyor ve kullanmıyorlar,eskiden terziler vardı şimdi konfeksiyon ve hazır giyim,eskiden kızların sandıklar dolusu çeyiz hesap işi, türk işi, dantel,iğne oyası ,mekik oyası,gergef,kaneviçe,çin sarması malesef artık yok,eskiden kız istemeye gidilince vermiyorlardı anam sandıkta henüz bir işlemesi yok derlerdi,çünkü önemliydi. nasıl değeri bilinmesin göz nuru var her iğnesinde.emeğine sağlık,kutlarım,güzeldi,tebrikler.saygılar.
Sevgili arkadaşım; Burada anlatmak istediğim sadece dikiş, nakışa dayalı olmayıp tüm sanat camiasına ve, bilmiyorum siz nasıl yorumlarsınız , esas bir aile(kadın-erkek) ilişkileri, birbirlerine verdikleri değerdi.... Tüm değerler ve bu değerleri ölçme biçimidir... Sevgilerimle...
Kimi sadece bakar geçer, bazen de görmeyen gözler
Kimi durur inceler, arar inceliklerini, inmiş derinliğinde
Çıkartırcasına, verilmiş zaman anlatılanı bilmek istercesine
Değerini bilip, kıymetlidir, saklamasını bilir zaman sürecinde....
güzel bir emeğin anlatımıydı,beğeni ile okudum.değerini bilen bilir,sanattır bence ama şimdi günümüzde sevilmiyor ve kullanmıyorlar,eskiden terziler vardı şimdi konfeksiyon ve hazır giyim,eskiden kızların sandıklar dolusu çeyiz hesap işi, türk işi, dantel,iğne oyası ,mekik oyası,gergef,kaneviçe,çin sarması malesef artık yok,eskiden kız istemeye gidilince vermiyorlardı anam sandıkta henüz bir işlemesi yok derlerdi,çünkü önemliydi.
nasıl değeri bilinmesin göz nuru var her iğnesinde.emeğine sağlık,kutlarım,güzeldi,tebrikler.saygılar.