Yalan çıktı masallar
İnsanların ağzından dökülen sanki zehir
Hani o tatlı diller, nerde şekerler, ballar? Yeşil alanlar bitti, köyler de artık şehir Kesildi birçok ağaç, kırıldı körpe dallar Artık her şeyi satın alabiliyor para Aşk mutluluk bilirdik, oysa kanayan yara Gündüzlerin tadı yok, geceler zaten kara Hani bizim içindi morlar, yeşiller, allar? Ferhat dağları deler, Mecnun çöller aşardı İnsanlar kavga etmez, kardeş gibi yaşardı Ninelerimiz bizi kandırmayı başardı Hani masmavi göller, nerde tekneler sallar? Anlatılana göre hayır vardı her şerde Ak sakallı dedeler derman olurdu derde Hani yedi cüceler,Pamuk prenses nerde? Hep yalan çıktı bize anlatılan masallar 07.04.2007 Bu kez masalları başkalarından dinler ama artık uyuyamazken..... |
Ak sakallı dedeler derman olurdu derde
Hani yedi cüceler,Pamuk prenses nerde?
Hep yalan çıktı bize anlatılan masallar
**********QQQQQQQQQ*************QQQQQQQQQQ************
Mustafa Çetiner , gerçekten çetin bir er.Çetin ceviz gibi içinde dünya tatlısı;görünüşü bir o kadar sert.Herhalde Anadolu delikanlısı içtiği sudan,topraktan olacak der gibisiniz.Bugün İlyas kardeşime ve birkaç şairin şiirine yorum yapmış.Gözlerime inanamadım.Bildiğimiz çetin ceviz gitmiş;kabuğu alabildiğine narin içi dünya tatlısı bir şair gelmiş.Merak ettim bugünkü mutluluğu ne diye?Akşama kadar gözlerim bugün yayımlayacağı şiirideydi.O ise bugün benim uzlet günüm arayan beni dünde bulur şeklinde yorumlar döşeniyordu.Derken profilinden en son ki şiirine baktım bir de ne göreyim ben onu dün ziyaret etmeyi unutmuşum.O da dostlar madem unutkan diye bugün şiir yayımlamamış.Uzun lafın kısası eeeee kardeşim deme şiirin konusu masal olunca yorum da böyle başlar.
Sadede gelelim.
Şiir dört dörtlükten oluşan dört dörtlük bir şiir olmuş.Dün okusaydım "GÜNÜN ŞİİRİ" olmasını yöneticilere ısrarla bildirirdim.Bugünkü sakinliğinin ve mutluluğunun nedeni ben dün işimi yaptım bugün keyfini sürüyorummuş.
Şiirin dili güzelim İstanbul Türkçesi :biçimi de kafiyesi de diğer ses ahenkleri de taşı gediğine koymuş gibi özenle örülmüş.Şuna siz de şahit olun ÇETİNER dostum sakinken çok müthiş yazıyor.Allah ağzının tadını bozmasın ve bunun gibi şairlerin sayesinde milli ölçümüz hece daha çok parlayacaktır.Serbest şiiri de seviyoruz;hatta serbest yazanların birkısmı ideolojik olarak bizden ürkse de;ama hecenin yazılması tıpkı el işi kilim-halı dokuması gibi zor olduğu için bir ayrı güzel,bir ayrı özel oluyor.Olsun o kadar!