(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.......Sislerin Esrarı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
.......Sislerin Esrarı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
biliyoruz ki bu bir veda şiiri değil, bu bir ağıt değil... bu yüreğe düşen bir ateşin sesidir...bu bir ihmal unsurunun temsilidir... hangi görüşü temsil ederse etsin davasının hakkını verebilendir...ve her zamanki gibi sevgili Celal...gidenlerin değerini anlamak ,hataların sorgularını yapmak hep iş işten geçtikten sonra düşüyor payımımıza...mesele bir siyaset meselesi değildir artık...yürekli, yerini ve davasını bilen sağlam bir kişiliğin anlamsız yitimiyle akıllarda bıraktığı soru işaretleridir... yani demem o ki siyaeti siyasetimiz ollmasa bile yüreği yüreğimiz, bileği bileğimiz,acısı acımız olmuştur.. gecikmişliğin sancılarıyla...
Türk siyasetinin başı sağolsun...ve oturup bir kez daha düşünsünler....NEDEN...??? yüreğine sağlık sevgili Celal...en azından insani duygulara yaptığın tercümanlıktan ötürü az da olsa haykırmak arzumuzu dindirdik sayfanda...
Bir coşku var içimde bugün kıpır kıpır Uzak, çok uzak bir yerleri özlüyorum Gözlerim parke parke taş duvarlarda Açılıyor hayal pencerelerim Hafif bir rüzgar gibi, süzülüyorum...
Kekik kokulu koyaklardan aşarak Güvercinler ülkesinde dolaşıyor Bir çeşme başı arıyorum Yarpuzlar arasında kendimi bırakıp Mis gibi nane kokuları arasında Ruhumu dinlemek istiyorum...
Zikre dalmış her şey.. Güne gülümserken papatyalar Dualar gibi yükselir ümitlerim Güneşle kol kola kırlarda koşarak Siz peygamber çiçekleri toplarken Ben çeşme başında uzanmak istiyorum...
Huzur dolu içimde Ben sonsuzluğu düşünüyorum.. Ey sonsuzluğun sahibi Sana ulaşmak istiyorum ! Durun kapanmayın pencerelerim Güneşimi kapatmayın Beton çok soğuk Üşüyorum...
Söylemezsem çatlarım. Seksen yılının seke seke geldiği yıllardı. Sivas da diğer iller gibi alabildiğine karışık; bilenler bilir!.. Meydanda Cıbıllar Parkı diye diye anılan bir yer vardı.. Bir üçgenle anlatacak olur isek, Kongre Lisesi ile Hükümet Konağı'ı bu üçgenin iki açısı ise, orası da bu şeklin üçünçü açısıydı. İşte orada!.. Ben o yıllanmış şehrin genç bir solcusu iken Muhsin Yazıcıoğlu da hızlı bir sağcısıydı. Her zaman rahmetle andığm benim canım kardeşim Tuncer Canyurt saysinde yakınlıştık merhumla. İşte o Cıballar Parkı'nda çayımızı içerken siyaset konuştuk. "Gardaş, solcular da bu memlekedin iyliğini istiyor, biliyoruz," dedi. Sonra da arkadaşlığımız ayrı kutuplardan olmamıza rağmen bir süre devam etmişti. Muhsin Yazcıoğlu, benim siyasi görüşüme her zaman ters düşmüş biridir; ama yiğit biriydi. Şunu söylemekten asla çekinmem! Bizim kuşağımız birkaç kalleşi birkaç haini hariç tutar isek gerçekten yiğitti. (sonradan hıyarlaşanları ayrı bir salatada kullanmak gerekir.)
Sevgili ağabeyim, şiirinzide dediğiniz gibi herkes biraz kendisinden birşeydir bu memleketimizde. Sanıyorum ki, birşey olmayanlar da birgün bunu anlaycaklardır. Üşümek mi! Hepimiz üşüyoruz, değil mi?
Saygılarımla... Yine anlamıl bir şiirinizi izledim. Hangi koşulda olursa olsun şiirlerinizin izindeyim.
Çok sağol Ömer Nazmi kardeşim! Gerçekten hayatımın hiçbir döneminde bana göre yanlış düşünüyorlar diye insanlara düşman olmadım sadece zihniyetlerini zaman zaman eleştirdim. Ama hepsini bağrıma basıp sevdim. Kim ki halkı için çalıştıysa takdir ettim. Ama farklı şeyler oldu akşam olay yerine devletin eli 48 saat sonra ulaştı. Bu bize çok şey anlattı bu yüzden de yüreğimin sağ tarafı acıttı dedim nacizane
sevgilerimi sunuyorum. Bu arada forumda belirttim ama Başınız sağolsun size de sabırlar diliyorum.
Muhsin Yazcıoğlu, benim siyasi görüşüme her zaman ters düşmüş biridir; ama yiğit biriydi. Şunu söylemekten asla çekinmem! Bizim kuşağımız birkaç kalleşi birkaç haini hariç tutar isek gerçekten yiğitti. (sonradan hıyarlaşanları ayrı bir salatada kullanmak gerekir.)
"yüreğimde kar tipi fırtına gözümde sis gece kör karanlık ve çok soğuk çığlık çığlığa bir kaos ki belirsiz üşüyorum..."
* * * * * * Bu üşüten ve donduran yetim aymazlıkların, Yetişdirdiği değerleri hoyratça ve amansızca, İhmallerin ve itinasızlıkların kar fırtınacasına, Büyük hedefleri, büyük birliklere odaklama yüreğini, Bir uzunca sefere yollamanın sızısının yürekte donmasıydı...
Dondurucu soğuğun sahibinin merhametinin dolu dolu, Rahmetli olana candan öte deryaları doldurucasına, Yağması dileklerimle...
Bunu dizeleyen değerli kaleme yürek sıcaklığında selam Saygı ve Edip'çetebriklerimle...
"iyi insanlar güzel atlara bindiler ve gittiler...." iyi ve güzel insanlara rabbim rahmet eylesin ve razı olsun... cümlemizi iyi kullarından eylesin...amin..
Zor yaşanan bir hayat ve zor bir ölüm... Diğer beş kişiye ve Muhsin Yazıcıoğlu'na Allah'tan rahmet diliyorum. Duyarlılığının ifadesi idi şiirin. Hepimizin başı sağolsun.
deyin ki ben Mustafa Kemal’im veya bir Nazım kim ki memleket sevdalısı ve güzel konuşuyor susması lazım Bence sen yüreği dolu bir şairsin bütün şiir gönüllülerini dillendirmişsin dizelerinde önemli olan galiba herşeyden önce insan olmak en riyasızından,sevgilerimle...
Dostum yanan yüreğim artık daha dayanamadı ve bu şiirini okurken boşaldı gözümden yaşlar. Ağlattın beni.Hangisine ağlamayayım ki, Hepsi için ağladım. Memleketimin haline de üzüldüm,hala üzülüyorum. O duyarlı yüreğin şiir yazmamış,adeta konuşmuş. Saygılarımı sunuyorum.
Düşmedi diyebilseydik keşke... Ve susmasaydık şu an. Ama takdiri ilahi... Rabbim rahmetini bol , sevenlerine sabrı bol versin inşallah. Başımız sağolsun, dualara devam...
Saygıdeğer Celal ağabey: İçimden isyan etmek geliyor ne çare... Şair ruhlu ve ölümü anlatan sözleri gözümden yaş döktü... Çünkü hayata direnen ideali olan insanlardı... Mekanları cennet olsun. Yakınlarına başsağlığı diliyorum. Duyarlığın için takdir ederim üstat. Sevgi saygı ve selam ile.
deyin ki ben Mustafa Kemal’im veya bir Nazım kim ki memleket sevdalısı ve güzel konuşuyor susması lazım
farz edin ki ben bir düşüm düşüyorum ... hoş geldiniz:)))))))) celal abime yakışır dizeler tek kelime yüreğinize saglık kaleminiz varolsun saygılarımla zaralıcan
Evet üşüyorum..bir battanite yetiştiremezmiydiniz.... Hani teknolojide çok ileride idik.. Kendi ülkemin dağlarında bana yetişemediniz demez mi? Kutlarım saygılar dost
"ağam öldüğüne inanamirem..."
gönlüne sağlık Celal hocam. Görmemişim ben bu şiiri, özür.