Ayşe Elif Fatma bak kuzum Biliyormusun bugün sekiz mart Dünya emekçi kadınlar günü Sözüm ona, sende emekçisin ya Üretensin ama ücretsiz işçisin Bu gün olsun çalışma dinlen Ayağını uzat, çayını demle Yudumla yavaş yavaş Bu gün biraz düşün iyice Sen kimsin? niçin varsın? Kendi insiyatifini kullan Çık gez dolaş ,eğlen biraz Delimisin ne ipler kimin elinde Saçım uzun aklım kısa Kuran da bile şahitliğme inanılmaz Elinin hamuruyla erkek işine karışma Gece dışarı çıkma kadınsın Saldırı veririr aç kurtlar Seçme seçilme hakkını vermiş atam Seçmenimide seçemem herzaman Erim der şuna ver oyunu yine ben ben değilim Ben seçemem seçmenimi yine Erkeğin dediği olur her zaman Vermezsem kızıl kıyamet kopar o zaman Töre bende,berdel, kuma bende Ya dayak yerim ya kapının önüne konurum Karnımdan sıpam sırtımdan dayak eksik olmaz Sabah namazı ile başlar benim işim Tarla yazı yaban beni bekler Şelek odun taşırım sırtımda Pınardan su taşırım bakraç bakraç Ekmek yemek yaparım saçayakta Çamaşır ve bulaşık yıkarım teşt te Şehirli hanımlara benzemem Güzellik salonu, boya cila bilmem Ayağımda naylon papuç yaz kış Hiç naz etmedim kimseye İnsanım diye değer verenim olmadı Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım Bir gül uzatanım olmadı Dünya kadınlar günü neyime Zengin kadınların günüdür Hem onların her gün günü gündür.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SEKİZ MART DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SEKİZ MART DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ekmek yemek yaparım saçayakta Çamaşır ve bulaşık yıkarım elimde Şehirli hanımlara benzemem Güzellik salonu, boya cila bilmem Ayağımda naylon papuç yaz kış Hiç naz etmedim kimseye İnsanım diye değer verenim olmadı Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım Bir gül uzatanım olmadı Dünya kadınlar günü neyime Zengin kadınların günüdür Hem onların her gün günü gündür ÇOK GÜZEL KUTLARIM GÜNÜNÜZÜ VE BUGÜNÜNÜZÜ
Töre bende,berdel, kuma bende Ya dayak yerim ya kapının önüne konurum Karnımdan sıpam sırtımdan dayak eksik olmaz Sabah namazı ile başlar benim işim Tarla yazı yaban beni bekler Pınardan su taşırım bakraç bakraç Ekmek yemek yaparım isli ocakta Çamaşır ve bulaşık yıkarım elimde Şehirli hanımlara benzemem Güzellik salonu, boya cila bilmem Ayağımda naylon papuç yaz kış Hiç naz etmedim kimseye İnsanım diye değer verenim olmadı Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım Bir gül uzatanım olmadı Dünya kadınlar günü neyime Zengin kadınların günüdür Hem onların her gün günü gündür.
güzeldi dizeleriniz kutlarım emeğinize sağlık saygılar kaleminiz daim olsun efendim
Yürekten kutluyor ve bu güzel emek için bir kadın olarak size teşekkür ediyorum gönül dostum harika anlatımdı ellerinize, yüreğinize sağlık sevgi ve saygılarımla efendim...
Kimse “İnsandır, hata yapar, başarısız olabilir” demez…”Elinin hamuruyla…”diye başlar kadınsanız sizin hakkınızdaki her yorum…. Bu yüzdendir ki, kadın olmak hayatı bir kat daha zorlaştırıyor…Toplumun ister istemez insanlara biçtiği roller ve görevler var. Her toplumda farklılık gösteren bu görevler ya da şöyle diyelim beklentiler, Türk kültüründe kadını oldukça zorlayıcı nitelik taşıyor. Bir çok ailede erkeğin evde çocuk bakımı ya da temizlik gibi basit görülen işlerle uğraşmaması gayet normalken, kadından koca bir evi çekip çevirmesi, çocuğunun her şeyi ile ilgilenmesi, çalışsın ya da çalışmasın tasarruf yapması ve tüm bunların ardından da söz hakkında iki adım geride olması bekleniyor. Kadın çalışıyorsa, işi ne olursa ve ne kadar yorucu olursa olsun tüm bu görevlerini aksatmaması da yine şart olarak bir kenarda tutuluyor. Erkek egemen bir toplumda, erkeklerin koyduğu kurallarla yaşamak zorunda kalan kadın, tüm bunları başarabilecek güçte midir? bence evet o zaman kadın olmanın gururunu yaşayın her günü kadınlarımıza armağan ediyorum iyi günler
Ayağımda naylon papuç yaz kış Hiç naz etmedim kimseye İnsanım diye değer verenim olmadı Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım Bir gül uzatanım olmadı Dünya kadınlar günü neyime Zengin kadınların günüdür Hem onların her gün günü gündür.
Anadolu kadını hep emekçi oldu Ne hakkını bilebildi,ne yazgısını.....Kutlarım saygılar
İnsanım diye değer verenim olmadı Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım Bir gül uzatanım olmadı Dünya kadınlar günü neyime Zengin kadınların günüdür Hem onların her gün günü gündür
Kutluyorum gününüzü...
Kudretli kaleminizden büyük haz duyarak harika şiirinizi okudum kaleminizin kudreti hiç bitmesin
Bu güzel dizeleri Yazan yüreğin Kalemi daim olsun..Mutluluk yüreginizden tebessüm yüzünüzden asla eksik olmasın... Sezai Binici/umut_adam/Erzurum.. Saygılarımla
Şehirli hanımlara benzemem Güzellik salonu, boya cila bilmem Ayağımda naylon papuç yaz kış Hiç naz etmedim kimseye İnsanım diye değer verenim olmadı Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım Bir gül uzatanım olmadı Dünya kadınlar günü neyime Zengin kadınların günüdür Hem onların her gün günü gündür. ----------------------------------------------
SEKİZ MART DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ
"ANALARDIR ADAM EDEN ADAMI..." DÜŞÜNÜPTE, TARTARAK SÖYLE TART İYİCE ? ANA'YA SEN HER LAFINI "SENİ DE BİR ANA DOĞURMADI MI ?..." SEKİZ MART DÜNYA EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ... DİĞER GÜNLER NE GÜNÜ ? ŞAYET O GÜN ANA, DURUYORSA HALA HAYATTA DİĞER GÜNLER ÖLÜYOR MU ?... BU SAÇMADAN DA SAÇMA ! DÜNYA KAPİTALİZMLE OYSA PARA TOPLUYORLAR KOLKOLA ! OMUZ OMUZA ! EMEKÇİ KADNLAR GÜNÜ DİYE AMAÇ GİRMEKTİR RIZGINA KADININ RESMİ VAR BİR DAĞDA SIRTINDA AĞIR BİR DARA YÜKÜDE VAR BU ARA AYAĞINDAKİ ÇARIKLA KARNINDA KURU AŞ'LA VURMUŞ YÜKÜNÜ SIRTINA DAYANMIŞ ISSIZ DAĞLARA... "BİR VARMIŞ BİR YOKMUŞ,SONRA "EMEKÇİ KADINLAR GÜNÜ" VARMIŞ BİR DÜNYADA ! SEKİZ MART'TA "HOŞÇAKAL ! " DEYİN AMA SİZ O SEKİZ MART'LARA ! ------------------------------------ EMEĞİNİZE VE RUHUNUZA SAĞLIKLAR OLSUN BİRDE İLHAM DOLU YÜREĞİNİZE HER GÜN SEKİZ MART OYSA BİZDEN KADINLARA !...
Siz kadınlar gününü onaylamıyormuşsunuz, ben hiç bir bu tür günleri(Anneler,Babalar,Sevgililer,Yaş gnü,Evilil yıl dönümü gibi) onaylamıyorum. Nedeni ise eğer sevdiklerimizi bu günlerde anacaksak o günlerde olmasın. İnsan sevdikleri için her gününü feda etmeyi bilmelidir. Kadınlar için, aanneler, babalar vb. Yoksa yıl da bir gün anma ile görevimizi yaptığımızı zannediyorsak yanılıyoruz. Selam ve saygılarımla.
KADINLAR İÇİN NE YAZSAK AZDIR. ONLAR BİR ANA, ONLAR BİR YÂR. KADINLAR OLMAZSA HAYATIMIZDA BİR ŞEYLER MUTLAKA EKSİK KALACAKTIR. BU GÜZEL ŞİİRİNİZDEN DOLAYI SİZİ KUTLUYORUM.
Ayşe Elif Fatma bak kuzum Biliyormusun bugün sekiz mart Dünya emekçi kadınlar günü Sözüm ona, sende emekçisin ya Üretensin ama ücretsiz işçisin Bu gün olsun çalışma dinlen Ayağını uzat, çayını demle Yudumla yavaş yavaş Bu gün biraz düşün iyice Sen kimsin? niçin varsın? Kendi insiyatifini kullan Çık gez dolaş ,eğlen biraz Delimisin ne ipler kimin elinde Töre bende,berdel, kuma bende Ya dayak yerim ya kapının önüne konurum Karnımdan sıpam sırtımdan dayak eksik olmaz Sabah namazı ile başlar benim işim Tarla yazı yaban beni bekler Pınardan su taşırım bakraç bakraç Ekmek yemek yaparım isli ocakta Çamaşır ve bulaşık yıkarım elimde Şehirli hanımlara benzemem Güzellik salonu, boya cila bilmem Ayağımda naylon papuç yaz kış Hiç naz etmedim kimseye İnsanım diye değer verenim olmadı Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım Bir gül uzatanım olmadı Dünya kadınlar günü neyime Zengin kadınların günüdür Hem onların her gün günü gündür.
(GÜZEL ANLATIMI GÖNÜLDEN KUTLARIM BÜTÜN ANNELERE GİTSİN BU ÖLÜMSÜZ ESERİNİZ KALEMİNİZ DAİM OLSUN
sevgili dost kardeşim güzeller güzeli tülay hanım efendi,
ben dünyada en değer verilmesi gereken bir canlının onun da kadınlara verilmesini savunan ve şiirlerim tümü sizlere ama bakınız lütfen ben kadınlar günü sevgililer günü dünya emekçiler kadınlar vesayre yemin kızma ama inanmıyorum ve kutlamıyorum,
neden dersen yahu zaten dünya sizin üzerinize kurulmuş ve bir kadın bukadar ucuz olmamalı kadının bir erkek ve kendisi için hergün kadın günü olmalı siz ler okadar pasifmisinizki de bir günde anılıcak değerdesiniz asla kadın herzaman en başta en tepede ve hergün hersabah kalkılındığında sizin gününüz başlar ne olur kırılma dost kardeşim bir erkek kadınını hergün anacak sevecek oksuyacak değerini hergün her zaman sanıye bilecek ben kadının öyle vitrinlerde boy göstermesine çok karşıyım kadın asildir kadın özgürdür ve kımse kadınsız hayatı düşünemez kıymet bilenlerden olunuz ver herzaman en tepede erkeklerinde tepesinde kalınızkı bu günlerde anılmayınız ben derim şiir olarak debrik ediyorum asla içeriğini tavsif etmiyorum özür dilerim ,
seni seviyorum hanım efendisin kadınsın başımın tacısın ,
Dünya emekçi kadınlar günü =============================== Kadınların Dünya Standarlarında insanca yaşaması,ekonomik özgürlüğüne kavuşması erkek gibi söz sahibi olması için verilen mücadelelerde kadınlar belli bir noktaya gelmiştir ama hala yetirsizdir.Dünya Emekçi Kadınlar gününüz şimdiden kutlu olsun ..
ve kentli kadınlar sabahın ezanın da yola koyulurlar evlerine bir lokma ekmek getirebilmek için.ve aşsız ekmeksiz işsiz kalmamak adına başları dik mağrur karıncalar misali didinip dururlar erkekler dünyasında.kimse sormaz onlara kimsin,nesin,halin nicedir diye.ancak bakarlar kaşına gözüne bedenine...DÜNYA KADINLAR GÜNÜ'nün trajikdir bilirsiniz arkadaşlar öyküsü...aslın da o kadar yaşanmışlıklar varki ve yazılacak söylenecek o kadar sözler varki .Adaşım kalemine ,eline ,yüreğine sağlık..gayet güzel dillendirmişsin biz kadınların trajedesini....selamlar olsun,saygılarımla....
* * * Ben şiiri kopyalamadım, yüreğim dayanmadı, çilekeş kadınlarımızı görmek beni çok üzüyor, herkes aynı şartlarda doğmuyor ne yazık ki, herkesin bir kaderi var ve yaşıyor.. iyi ya da kötü, kötü şartlarda yaşayan kadınlarımıza üzülüyoruz, ama iyi yaşayanları da suçlayamayız, dileriz ki bütün insanlar güzel şartlarda yaşasın şu iki günlük yalancı dünya da, insanca yaşamanın kadını erkeği yok, insan olarak düşünmek gerek diye düşünüyorum, Kadınlar Günü güzel düşünülmüş güzel de, bir gün anmak değil mesele, onların her türlü dertlerine derman olacak çözümler üretmek gerek, her ülkenin davleti insanlar için el uzatmalı, darda kalan bütün insanlara, kadınlar biraz da kendi kabuğundan sıyrılsın kimliklerini ortaya koysunlar, aciz durmasınlar, her nerde yaşarlarsa, her ne kültürde olurlarsa olsunlar seslerini duyursunlar, ben çok tanıdm köyde yaşayıp da bayağı dimdik kadınlar, hani derler ya bizim oralarda Hökümet gibi kadın işte öyle, bütün ailenin idaresi hatta sülalesinin idaresini eline almış, paşalar gibi yönetiyor hısım akrabayı, acizlik yakışmıyor insanoğluna, hep bir atılım içinde olmalı, aşmalı engelleri, ulaşmalı zafere. Bütün Kadınlarımızın Kadınlar Günü'nü kutluyorum, sevgi dolu... mutlu... huzurlu... uzun bir ömür diliyorum... Hiçbir kadını aciz değildir, onlar kutsal varlıklar değilmi ki Annelik vasfını taşıyorlar, onlar her şartın üstesinden gelirler, yuvaları ve evlatlarının hatırına, Rabbimiz onlara o gücü vermiştir, Annelik vazifesiyle vazifelendirirken, yüklemiştir ruhlarına dayanma gücünü... Kadınlarımız güçlü ve öyle de kalacaklar inanıyorum... canım hemşerim ne güzel düşünmüşsün de yazmışsın, duyarlı yüreğini kutlarım canım gönülden, hüzünler senden ve sıcak yuvandan uzak olsun dilerim, hep mutlu ve sevgiyle kal isterim Tülaycığım...
Sevgili ve değerli şair ve şairelerim.şiirim yanlış anlaşıldı galiba bakın ne diyor(Dünya kadınlar günü neyime) kapitalizim para çarkının dönmesidir malı satılsın bende bütün özel günlere karşıyım kadınlar günü yaklaştı böyle bir konuyu işledim.şunuda unutmayalım.şehirli, köylü ,kültürlü,kültürsüz bayanlarımız eziliyor tabiki ezilmeyenlerde var.benim temennim cinselliğin ortadan kaldırılması erkek kadının işini kadın erkeğin işini kadın yapınca ben bilirimki eşitlik var.erkek ezilmiyormu ?onlarda eziliyor..ERKEK OLMAZSA KADIN NEYE YARAR.KADIN OLMAZSA ERKEK NEYE YARAR.selam ve saygılar.
Değerli can kalem; Şiirin tarafımdan takdire şayan görülmüş anlamlı ve mükemmeldir. Bir kardeşin olarak bir az şakalı yorum yazdım. Sayende kadınlarla ısınırken;kardeşini bağışla!.. Seni kıracağıma bu cahil başımı kırarım. Hak aramak suç değil, Bu ülkede benim hakkım gaspedildi,hem de kırmızı çizgiyle!.. Ama yılmadım,yılmayacağım da!.. Senin şiirinde biraz nazım geçtiği için şaka edişim seni üzmüş olsa; bin katın kadar üzüldüğümü beyan eder,ellerinden saygıyla öperim. Kusurumu bağışla!.. Saygılar.
04 Mart 2009 Çarşamba 22:56:40 Belki çok fazla eleştiri alacağım, " belki demiyorum biliyorum çünkü bundan önce çok fazla eleştirildim hem cinslerim tarafından) Ben bir kadın olarak asla DÜNYA KADINLAR GÜNÜNÜ onaylamıyor ve kutlamıyorum.
Sizde şiirnizde söylemişsiniz. Kendini kurtaran kadın için her gün kadınlar günüdür. Oysa ülkemde KADININ ADI YOK . O zaman neden kutlansın.
Köylü ya da kentli hiç farketmiyor. Ezilen ve yok edilmeye çalışılan kaınlar nufusun Yüzde yetmişini oluşturuyor. Bu kadar büyük bir oranda ezilen kesim var ise kime ne kadınlar gününden.
Kadın önce kadına sahip çıkmayı öğrenmeli ki, erkekler kadına sahip çıkıp insan yerine koyabilsin. Biz kadınlar kendimize yaptığımız kötülğün yüzde ellisini erkekler yapmıyor biliyorsunuz değil mi sevgili şairim.
Bu konuda benm bir makalem vardı ve ben o makaleyi dünya kadınlar gününde sayfamda yayınlayacağım.
Çok teşekkür ediyorum duyarlı yüreğinize. Sevgiler gönderiyorum size. SİZE TÜM SAMİMİYETİMLE KATILIYORUM.DEĞERLİ ARKADAŞIM.
t_a_polat tarafından 3/5/2009 1:01:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hanımefendi Aslında gerçek fikrim şu: Ne Sevgililer Günü, ne Dünya Kadınlar Günü anlamsız. Sevgili bir günlük mü? Kadına, o kutsal varlığa senede sadece bir gün mü saygı göstereceğiz? Ama tüketim ekonomisinin oyunu yürüyor. Ben de adet yerini bulsun diye kutluyorum doğrusu.
Deliye hergün bayram Bana hergün sevgililer günü Hergün kadınlar günü...Âlimoğlu
Şiir baştan sona, sade, fakat derin bir anlatımla ENFES. Kutlarım gönülden ALKIŞLARLA.
Şehirli hanımlara benzemem Güzellik salonu, boya cila bilmem Ayağımda naylon papuç yaz kış Hiç naz etmedim kimseye İnsanım diye değer verenim olmadı Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım Bir gül uzatanım olmadı Dünya kadınlar günü neyime Zengin kadınların günüdür Hem onların her gün günü gündür.
merhaba dost; bir günü kabul eden bir kadın değilim 365 gün benim günüm kimseye vermem günlerimi 8 mart da ölen kadınlarımızı saygı ile anıyorum kadının bizde ezilmesi toplumsal bir sorun malesef çözümü ise sistemin yenilenmesi ve eğitimden geçer kadınlar günü etkinliklerine erkeklerimiz gelir onun için eğitim ve cinsiyet ayrımcılığının önüne geçilmesi gerekiyor yüreğinizi kutluyorum dostum tebrikler saygılar...
Eğer şiirin içeriğini değil de şiir biçimini yorumlayacaksak ki bence böyle olmalı, serbest yazılan bu kalıp da aksaklıklar var. Dizeleri düz yazı kimliğinden kurtarmak için harf tınlarında bilhassa son hecelerde daha dikkatli olursak yazının bütünü şiir kalıbına dönüşürdü... İçerik tartışmasız ülkemizin kanayan yarasıdır, emeğinize sağlık.
kadinlarimiza bir günü layik gören onlari bir güne sigdiran kim acaba ben bu günü kutlamiyorum kadin günüymus isteyen kutlasin , yüreginize saglik ,,, saygilar,,,,
Töre bende,berdel, kuma bende Ya dayak yerim ya kapının önüne konurum,,
Sevgili şaire Bizde Töre yok cinayetide yinede şiirini okurken gözlerim yaşardı çünkü Annemin kuması vardı biliyormusun ben Annemden 9 yaşında iken ayrıldım hala o acı vurup deliyor şiirin çok güzel işlenmiş bir değer kutluyor selam ve hürmetlerimi iletiyorum kalın sağlıcakla,
Kadına bindörtyüz yıl önce tüm haklarını veren yüce dinimiz onlara bir gün tayin etmedi, her an onlara değer verilmesini istedin Cennet anaların ayakları altındadır diyen bir yüce peygambere sahip değilmiyiz..
Hem eziyet edecek hemde ona gün kutluyacak bu yaman çelişki hamgi erkeğin fıtratında var, kadın önce kendisinin değerini bilecek gerekirse kendisi için bu konuda mücadele edecek..
Ne şehirlisi nede köylüsü ne farkeder ezildikten sonra, bilinçli bir toplum olmaktan başka çare ne, şiirdeki duyarlılığınız gerçekten takdire şayan ama kadın değilmidir önce kendine düşman..
Bir şiir için bunca şeyler yazılıyor vede tartışılıyorsa demekki o şiir kayda değer iyi bir şiirdir, bu meyanda sizi vede bu nadide eserinizi kutlarım TEBRİKLER..
Selam vede muhabbetle..Allaha emanet ol..yudumyunus
Belki çok fazla eleştiri alacağım, " belki demiyorum biliyorum çünkü bundan önce çok fazla eleştirildim hem cinslerim tarafından) Ben bir kadın olarak asla DÜNYA KADINLAR GÜNÜNÜ onaylamıyor ve kutlamıyorum.
Sizde şiirnizde söylemişsiniz. Kendini kurtaran kadın için her gün kadınlar günüdür. Oysa ülkemde KADININ ADI YOK . O zaman neden kutlansın.
Köylü ya da kentli hiç farketmiyor. Ezilen ve yok edilmeye çalışılan kaınlar nufusun Yüzde yetmişini oluşturuyor. Bu kadar büyük bir oranda ezilen kesim var ise kime ne kadınlar gününden.
Kadın önce kadına sahip çıkmayı öğrenmeli ki, erkekler kadına sahip çıkıp insan yerine koyabilsin. Biz kadınlar kendimize yaptığımız kötülğün yüzde ellisini erkekler yapmıyor biliyorsunuz değil mi sevgili şairim.
Bu konuda benm bir makalem vardı ve ben o makaleyi dünya kadınlar gününde sayfamda yayınlayacağım.
Çok teşekkür ediyorum duyarlı yüreğinize. Sevgiler gönderiyorum size.
Ayşe Elif Fatma bak kuzum Biliyormusun bugün sekiz mart Dünya emekçi kadınlar günü Sözüm ona, sende emekçisin ya Üretensin ama ücretsiz işçisin Bu gün olsun çalışma dinlen Ayağını uzat, çayını demle Yudumla yavaş yavaş Bu gün biraz düşün iyice Sen kimsin? niçin varsın? Kendi insiyatifini kullan Çık gez dolaş ,eğlen biraz Delimisin ne ipler kimin elinde Töre bende,berdel, kuma bende Ya dayak yerim ya kapının önüne konurum Karnımdan sıpam sırtımdan dayak eksik olmaz Sabah namazı ile başlar benim işim Tarla yazı yaban beni bekler Pınardan su taşırım bakraç bakraç Ekmek yemek yaparım isli ocakta Çamaşır ve bulaşık yıkarım elimde Şehirli hanımlara benzemem Güzellik salonu, boya cila bilmem Ayağımda naylon papuç yaz kış Hiç naz etmedim kimseye İnsanım diye değer verenim olmadı Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım Bir gül uzatanım olmadı Dünya kadınlar günü neyime Zengin kadınların günüdür Hem onların her gün günü gündür.
toplumun kanayan yarası nı işaret eden değerli bir şiirdi canım çok güzeldiii çoooooook beğenerek buruk bir sızı ile okudum şiirini
sevgiler canım emeğine yüreğine sağlık sevgi ve tebrikler sana
Ayşe Elif Fatma bak kuzum Biliyormusun bugün sekiz mart Dünya emekçi kadınlar günü Sözüm ona, sende emekçisin ya Üretensin ama ücretsiz işçisin Bu gün olsun çalışma dinlen Ayağını uzat, çayını demle Yudumla yavaş yavaş Bu gün biraz düşün iyice Sen kimsin? niçin varsın? Kendi insiyatifini kullan Çık gez dolaş ,eğlen biraz Delimisin ne ipler kimin elinde Töre bende,berdel, kuma bende Ya dayak yerim ya kapının önüne konurum Karnımdan sıpam sırtımdan dayak eksik olmaz Sabah namazı ile başlar benim işim Tarla yazı yaban beni bekler Pınardan su taşırım bakraç bakraç Ekmek yemek yaparım isli ocakta Çamaşır ve bulaşık yıkarım elimde Şehirli hanımlara benzemem Güzellik salonu, boya cila bilmem Ayağımda naylon papuç yaz kış Hiç naz etmedim kimseye İnsanım diye değer verenim olmadı Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım Bir gül uzatanım olmadı Dünya kadınlar günü neyime Zengin kadınların günüdür Hem onların her gün günü gündür ------------------------------------------------ Kurban olam Allah'a, Kadınları baş tacı yaptık, sopayı attık, nerede ise başımıza çıkarlar... Ne oldu bu mart ayında, kadınlar kudurdu mu? En iyisi kendime dilsiz,sağır ve deli bir kadın bulayım. Zaten başım kadınlarla dertte, Şimdi birileri ''Sekiz Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü'' adı altında kadınlar adına şiir yazmış. Bıktım vallah,kadınların neyi eksik,ben de anlayamadım. Evde oturup;çay,pasta,kısır vs.içip yiye yiye şişip üzerimize çıkmaya başladılar. Şu hakkı,bu hakkı!.. Kafamın tası attı. Bu kadın ne yaptı? Kalemi sineme battı. Bırak kadın hakkını! Boğazıma daya çakını, Kaçırdın mı aklını? Yıktın benim tahtımı! Hak ayrılmış izine Ağlayıp da vur dizine!.. ..........Düşündüm sekiz martı,şiirine verdim artı. Kardeşin şaka ettiyse bağışla,ya da tuttup bıyıklarını traşla!.. Şiirin güzeldi, Kadınlara özeldi.. Zamanını aldım Affet beni kadın!..............Selamlar.
Delimisin ne ipler kimin elinde Töre bende,berdel, kuma bende Ya dayak yerim ya kapının önüne konurum Karnımdan sıpam sırtımdan dayak eksik olmaz Sabah namazı ile başlar benim işim Tarla yazı yaban beni bekler Pınardan su taşırım bakraç bakraç Ekmek yemek yaparım isli ocakta Çamaşır ve bulaşık yıkarım elimde Şehirli hanımlara benzemem Güzellik salonu, boya cila bilmem Ayağımda naylon papuç yaz kış Hiç naz etmedim kimseye İnsanım diye değer verenim olmadı Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım Bir gül uzatanım olmadı Dünya kadınlar günü neyime Zengin kadınların günüdür Hem onların her gün günü gündür ( Ayşe ,Alif ,Fatma)
Güzel dizelerinizi yürekten kutluyorum. Saygı ve selamlarımla.
DÜNYANIN EN AĞIR İŞİNİ KADINLARIMIZ YAPIYOR.ANNELİKTEN DAHA AĞIR BİR SORUMLULUK VAR MI BU DÜNYADA.ŞİMİDİDEN EMEKÇİ KADINLARIMIZIN BAŞTACIMIZ OLAN KADINLARIMIZIN GÜNÜNÜ KUTLARIM.HEPSİNE SAYGILARIMI SUNARIM.TEBRİKLER GÜZEL BİR ŞİİRDİ.GÜNCELDİ.SAYGIYLA
İnsanım diye değer verenim olmadı Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım Bir gül uzatanım olmadı Dünya kadınlar günü neyime Zengin kadınların günüdür Hem onların her gün günü gündür
DUYARLI YÜREĞİNİZİ KUTLARIM........ ŞİİR DE HARİKA.. SEVGİLER......
Çamaşır ve bulaşık yıkarım elimde
Şehirli hanımlara benzemem
Güzellik salonu, boya cila bilmem
Ayağımda naylon papuç yaz kış
Hiç naz etmedim kimseye
İnsanım diye değer verenim olmadı
Yorgunmusun? Açmısın diye sorulmadım
Bir gül uzatanım olmadı
Dünya kadınlar günü neyime
Zengin kadınların günüdür
Hem onların her gün günü gündür
ÇOK GÜZEL KUTLARIM GÜNÜNÜZÜ VE BUGÜNÜNÜZÜ