O toprak yollarda, o sabunlu sularında Atlaya, zıplaya yürüdüğümüz yollarda Yıllar yılı baharında, yazında, kışında İnsanların daha güleç, sevimliydi Söke’m Sevdaların sevda, daha bir başkaydın Söke’m Büyüdükçe küçüldün, yaşanmaz oldun Söke’m.
Senden kazananlar bir ADA, DİDİM yarattı Gidip başka başka kentlere yatırım yaptı Seninle var olanlar, adını anmaz oldu Gelip de gitmeyenler, beline kazma vurdu Kocakelle Çeşmen yok oldu, Şarlak kurudu Geleceğin mühürlendi, Kocaköyüm Söke’m.
Her yıl Nisan, Mayıs aylarında tüm insanlar Lale Dağı’ na, Sevda Dağı’ na doluşurlar Aşığı, sevdalısı o yolda buluşurlar Ada yolu, hem Aydın yolunda toplaşırlar Çay demlenir, top oynanır, şarkılar söylenir Âşıklar, maşukun yolunu gözlerdi Söke’m.
Hıdrellez gününde çay boyuna dizilirler Büyük, küçük tüm insanlar orada eğlenir Boydan boya çay, taş evlerle şenlenir Bin bir türlü derde, bin bir dilekler dilenir Bir dünya tatlısı ömür sürülürdü Söke’m Dertler, kederler o gün unutulurdu Söke’m.
Gül dalına bozuk para bağlanıp, asılır Ev kapılarına türlü çiçekler bağlanır Çilingir sofraları öbek öbek açılır Aslan sütü, Atatürk mezesiyle içilir Önce Cümbüş, sonra Keman ile Hicaz geçilir Serden geçilir de, yardan geçilmezdi Söke’m.
Dolum dolum dolup taşardı sofrada aşlar Mozaik tabloda yerini bulurdu taşlar Ne göz kaş oynardı, hep önde eğikti başlar Yarından korku yoktu, sevgi içindi yaşlar Böyle bir Söke’ydi yıllar önce benim Söke’m Şimdiyse, boynu bükük Kocaköy oldu Söke’m.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KOCAKÖY SÖKE’M… (Şiirlerim) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KOCAKÖY SÖKE’M… (Şiirlerim) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.