Bence bir ilkbahar sevincidir İleri yaşlarda sevmek. Sevmek… Delilercesine tutulmak. Belki zordur, Belki gülünç gelebilir, Belki kimilerine göre ayıptır da, Belki de menopozun çılgınlığı, Belki de üç otuzunda ilkbahar sevincidir, İleri yaşlarda sevmek… Pembe güllerin Mor salkımlı üzüm gibi tatlandığı Çok olgunlaşan karpuzun, İçini yemeye başladığı, O olgunluk tadı, Yeni doğum yapmış annenin Ağız sütündeki o değerli mineraller Ağzında bal sakızı ile Boynunu bükmüş Olgun taze incirin O vazgeçilmez tadı… Petek balının Ağızda dağılan İnsanın içini bayan tadı İşte öyle bir şey bence, Öyle bir şey, İleri yaşlarda sevmek… Yeni yürüyen bebeğin, İlk adımını attığı anki sevinci, Bir zafer kazanmış gibi, Divana ilk çıktığı anki mutluluğu, Sevildiğini anlayınca, Gösterdiği cilve naz mimikler… Azarlandığı, Ya da korktuğu anlar, Güvenli bir limana sığınır gibi, En yakın büyüğüne, Kollarını açıp koşması, Kucağına atılması, İşte onun gibi bir şey, İleri yaşlarda bulunan sevda… Yalnızlıktan kaçış, Önemsenmek arzusu, Sevildiğine inandığı, Başını koyabileceği, Güvenli, emin bir omuz bulma isteği… Horlanmaktan, Hiç olmaktan, Yalnızlıktan, Belki, yaklaşan gerçekten Ölümden kaçış bir çeşit… Öylesine arzu sevda umudu. Bu sözler, Bu anlatımlar Yaşlıların aşkını anlatan Yalnızca birkaç tatlı tarifi Güzelliklerin anlatımı… Ya anlatılmayanlar, Ya da anlatılamayanlar… İşte orada saklı asıl aşk, Gerçek sevdanın tarifi… Oysa sevdayı hiçbir söz anlatamaz ki… O yalnızca yaşanır, yaşatılır. Senden öte, Seninkinden yüce, Bir sevda daha vardır ki, İşte, asıl onun önünde eğilir, Kul, köle olur, feda eder kendini insanlar Sen onu bilir misin? O sevda erişilmez bir tutkudur, O tutku ki, Vatan sevdasıdır, Bayrak sevdasıdır… Ülke sevdasıdır, Yurt sevdasıdır, Özgürlük sevdasıdır, Yeri, zamanına göre, O sevda senin sevdandan da yücedir. Öncedir… İşte böyledir Türk’ün aşkı, sevdası Biz aşkı sevdamızı, Evimizi, çocuğumuzu Ve de canımızı, Yurt sevdasına kurban ederiz… Armağan, feda ederiz. İnançlıyız, imanlıyız Bilinçliyiz, bilgiliyiz Yeri gelince, tek bir can, tek vücutluyuz. Bu sevdamız, Şehidin son anında dudaklarında beliren, Bir gülücük kadar güzeldir… Sevdalıdır, Kutsaldır, Yücedir, Yücelerden yüceye taşıyan, Yüce bir basamaktır, Var oluşun, Var oluş kaynağıdır sevdamız.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
VAR OLMAKTIR SEVMEK…(Şiirlerim) şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
VAR OLMAKTIR SEVMEK…(Şiirlerim) şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her şeyden önce sevmek bir İnsani ihtiyaçtır
Kuılarım,selamlarım