(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
..........Finolu Kadın şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
..........Finolu Kadın şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Renk ve kokudur kadınlar der Mevlana Celaleddin Hz. leri. Kadın, yapay yaldızlarının altında mutludur. Çadırı başına geçince aklına erkeği gelir. Çadırı yeniden derleyip toparlasın diye. :))) Nükteli, derin fakat esrarengiz olmayı seçmemiş bir Şiirdi. Kardanadam günden alır ışığını güne yansıtır yine. Yüreği gibi ışıklı. Kutladım çok. Saygımla Şair.
deniz_tayanç tarafından 2/21/2009 4:21:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
yazdıklarından benim okuduklarım içinde şimdiye kadar olumsuz bir yan göremediğim ve hemen hemen hepsine hayranlıkla keşke ben yazmış olsaydım dediğim tüm şiirlerin için bir kez daha daostça ve kardeşçe yürekten tebriklerimi, ve sevgilerimi sunuyorum.
hoyratça harcamışlığı, gerçek anlamda yalnızlığı ve maddesellikde ki mutsuzluğu nasıl sığdırdın bir fino havlamasına hocam... ve nasıl üfledin kulaklara geçek yalnızlığın acı çığlıklarını...
kutlarım üstad...hiç şaşırmıyorum bu sayfada şiir adına..ne düşse akla şiir olcağını biliyorum artık..
yine aynı hiç değişmez tatıdın da yine muhteşem kalemden. hocam kutluyorum yüreğinize sağlık,yine beğeniyle okundu okudum dizelerden bir tutam alıp çıkmadan sevgilerimi bırakıyorum. ....................................................... selam ile.
kumaş güller de solar keşke gerçek olsa en azından bülbül konardı
cok degisik dokulu bir siir bu seferki abim. ama konu cok isabetli; yalnizligimiz..
farkinda olmaksizin etrafimizdaki gercekligi gøremememiz ya da gørmek istemeyisimizle, bizi kaplayan duygu.
yalnizlik bazen iyi.. ama dozajini kacirdigimiz takdirde zararli bir duygu bu... o zamanlarda kendimize ya bir fino edinicez veya bir kedi.. ya da Sezen'den "bir kedim bile yok anliyor musun" adli parcayi dinleyip hayiflanicaz kendi kendimize..
gunumuzde herseyin, para, pul, anne-baba sevgisi, akraba iliskileri, arkadasliklar, dostluklar ve tabikide ask'larin cok cabuk harcandigi, ve gun gectikce cok tuketen bir toplum haline dønustugumuzun ve yalnizliga mahkum bir nesil yetistirdigimizin manifestosu gibi bu siir...
sabir gucumuz azaldi.. sabir azalinca fedakarlik nerdeyse yok oldu. empati yapmak dersen, bencillik firsat veremez oldu bu sagduyumuza... Avrupa uyum yasa tasarisina uyalim derken, aile yapimizda gittikce Avrupalasmaya basladi... Avrupalilari ise sanki Asya'lilar gibi yasama hevesi aldi.
kim ve hangi toplum neyi denedi ve yasadiysa ondan bikmis ve onun tam tezatini deneme cabasinda.. biz onlara hayran, onlar ise bize. yani anliyacagin herkes uzaginda ne varsa onu øzluyor, ama kisa bir sure sonra o yasantidan bikiyor. tilkinin dønup dolasacagi yer kurkcu dukkani misali, degerlerimize ve aile yapimiza sahip cikmaliyiz diyorum ben. sadece ben demiyorum tabiki bunu butun medya, køse yazarlari bangir bangir bagirmakta...
Allah sonumuzu hayir eder insallah.
tebrik ve saygimla kaleme ve yurege..
he benimde bir muhabbet kusum var bu arada.. hemde bana "askimmmm" diye seslenen ve sadakatli.. kimbilir belki bu fino da bazi ac kaldigimiz duygulari bize hakkinca veren tek varliktir. buda baska bir bakis acisi... siir kisa ama icindeki konu gercekten cok genis bu sefer...
Sitemle karışık hiciv... Güzeldi be Celâl Abim... Kelimelere yüreğinle/kaleminle dans ettiriyorsun ya... Gerçekten bir tanesin...
Okumaya/okunmaya ve her türlü övgüye lâyıksın be abim... Selâm ve sevgiyle kutluyor, saygılar sunuyorum. Hoşça ve dostça kal güzel insan... İsmail GÖKTAŞ
Buradaki öznenin "sahiciliğini" duyumsamak,insanların gittikçe yalnızlaştığı günümüzde daha da kolay... Tüketim anlayışının birbirinde soyutladığı bireyler,bu anlayışın nesnesi haline gelirken,"yaşamı ıskalama" gafletine daha sık uğrarlar;bunun en tipik göstergesi "sürüleşme" ve bununla birlikte gelen "tatminsizliktir"...Bu şiirdeki özne de,"koca adayını",bir takım maddi (tüketim) öüçülerinden fire vermeyecek bir profilde düşleyip durmuş(yanlış bir gerçekçilik anlayışı),o sahip olamadığı maddiyatın nesnesi,tüketim malı olmaktan kaçamamış...Şair,bu durumun şiirini somut bir imgeyle sunarken,bireyin trajedisini insanca duyumsama ve paylaşma sürecini de yaratmış...Tabii kardanadam kalitesiyle...Var olasın ağabey...Sevgim,saygımla...
o fino şimdi gönül kafesinde kıyamete kadar havlar Şiir çok renkli olmalıdır yani herşey için şiir yazılır.Kuş için kelebek için birde çevremizde bizim için yeri ayrı olan insanlar vardır,onlar için yazılır ki,bu da çok zevkli olur bence bu şiirde onlardan dı,hayatın kendisiydi. Sevgilerimle....
içimize gömdüğümüz güzellikler istemesekte birgün dökülüyor ve şiire hayat veriyor bazen bir fino bazaen sarmaşık bazen gül bazende ayı olur gelir dile tat verir şiire....saygılar tebrikler
soyutlayıp kendini çadır kurmuşsun çölün ortasına altın işlemeli ve simli işte bazen geldimi geliyor böyle harika sözlerle dizilmiş şiir çok beyendim yüreğinize saglık kaleminiz daim olsun saygılarımla zaralıcan
Sayfayı açınca sanki masal dünyası açıldı, ilk gözüme çarpan bu dizayn oldu bunun için ayrı tebrikler. Şiir çok farklı bir söylemde çok hoş olmuş, sanki saklambaç oynuyor dizeler... Kutluyorum.
çadır kurmuşsun
çölün ortasına
altın işlemeli
ve simli
kervan geçmez
kuş ötmez
canın yanar
NEYE YARAR
o fino şimdi
gönül kafesinde
kıyamete kadar havlar
BOŞA HAVLAR
HAVLADIKÇA DA YÜREK DAĞLAR
BOŞA GEÇİRİLEN BİR ÖMÜR .
Kutluyorum dostum,yine konuşturmuşsun kalemini.
SAYGILARIMLA.