Gül kokulu ANNEM.. Bebeğim. Sessiz meleğim... Bir tanecik değerim. Bugün sevgililer günüm.....
....
Gün ,başka doğdu bu sabah. Bir başka rüzgar esti bahçemden.. Bir yanda yüreğimde yangınım, Bir yanda,acılarım ve dostlarım. Bir yanda semalarda; Sen ve BABAM.....
Yıllar ne çabuk geçti, Ruh nasıl ayrıldı,sessizce bedenden. Bir çizgi,bir sonsuz ışık, Unuttuğum şehrin bahçelerinden... Seslerden-korkulardan Habersizce,ayrılış böyle hayattan. Yılllar ne çabuk geçti. Yıl.. 19 eylül seksenyedi... Yıl.. 18 mayıs ikibinbeş...tarihler sussun...
Kolum,kanadım,herşeyim.. Yaradana inanıyorum, anam babam ve ben... Her an yaklaşıyoruz Beraberliğe... Size bu mektubum, Öpmeye doyamadığım,kokunuza kanamadığım, Canım anam ,canım babam.. Size bu mektubum... 19 Mayıs 2005.
Kızınız..Eda.
Bütün şiir dostlarıma sayfamdan teşekkürlerimi bir borç bilirim...şiirli günlerde,saygıyla kalınız..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TARİHLER SUSSUN...ANNEME MEKTUP şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TARİHLER SUSSUN...ANNEME MEKTUP şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Allah Azze ve Celle Rahmeti ile muamele etsin insh.Mekanlari Cennet Olsun.Anliyabiliyorum Sancili Acilarinizi... Onlar ki Seni Senden daha iyi taniyan... Onlar ki Seni Senden cok Seven... Onlar ki Senin Ozleminle Kavrulan... Onlar ki Merhameti Simgeleyen...
Allaha en buyuk Duam:Rabbul Alemin Dunyada ve Ahirette Sevdigim Andigim diye Kullarindan eylesin Ana,Babalarimizi insh.Saygimla.
Çok hüzünlüydü Allah rahmet eylesin çok acı verici bir olaydır ölümler, şiirin çok acıttı sevgili Eda lakin ben de babasını kaybetmiş biri olarak hüzünlendim ister istemez...Anne ve babaları yaşayanlar yaşarken kıymetlerini bilsinler onlar aramızdan ayrıldıklarında yoklukları daha bir acıtıyor canları güzel ses güzel dost Azadenin sesiyle şiirin bir başka güzelleşmiş ve anlamlanmış kutluyor saygılar sunuyorum...
Yüreğinişze sağlık sevg,ili şiir dostum..öyle veya böyle acıları unutulmuyor hele geçen zaman içindede hiç olmayacak zamanda bir şey kemiriyor ,içimizi ....fındık kabuğunu doldurmayan şeyler geliyor aklımıza olumsuz, işte ozaman....hep derler ya içimin içi kanıyor... herkezin,sizin ve benim hep ölmüşlerimize rahmetler diliyorum...ben Ankarada oturuyorum.şiir kardeşi.sizde herhalde ankaradasınız...bilinmez belkide komşuyuz....tekrar yorumunuz için teşekkürler ve iyi geceler...
Sevgili şairim aslında bu şiirni bu ikinci okuyuşum ama ilk geldiğimde gözlerimin buğulanmasından ve kelme hazinemin son bulmasından dolayı tek kelime yazamadan ayrıldım.
Şimdi tekrar geldim ve yine aynı duyguları yaşadım. Anne ve baba sevgisi hiç bir sevgiye benzemz. Onlar gibi hiç kimse sevemez ve onlar gibi hiç bir yürek karşılık beklemeden sarmlayamaz evladını ve yoklukları acı, hüzün ve yok oluştur bizim için. Varlıklarında nasıl mutlu oluyor isek.
Annenizin ve babanızın mekanı cennet olsun. Size de sabır ve metanet diliyorum. Hepimiz bir gün orada sevdiklerimiz ile birlikte olacağız belkide bunu bilmenin rahatlığı ile dayanabiliyoruz özlemlerimize.
Nostaljiyi anımsama. Oluşuma kıyasar....... Kusursuz lbir şiir damlamış yüreğinizden, şunumuya harikulade blir şiir olmuş dost...Yüreğinize sağlık. Saygılarımla....
NOT: Komşumuz Nurten hanımın hikayesinden etkilendiğim için bu şiiri Yazdım.Olayın kahramanı yaşadığı duyguları ve anlattıklarını bire bir Şiirin akışına göre yazdım. ANNEM Nurten hanım- O zaman 12 yaşındaydım.Okuldan eve geldiğimde baba annem ağlayarak Annemin evi terk ettiğini söylediğinde koşarak odama gittim olanları anlamağa Çalışırken bir taraftan ağlıyordum.Babam odaya geldiğinde babama yalvararak Ne olur annemi getir dediğimde bana sarılarak ağlamağa başladı.O günden sonra Kimseyle doğru dürüst konuşmadı .Evin bahçesinde saatlerce oturur giriş kapısına Bakardı.Bir gün sabaha kadar yağmurun altına oturmuş,sabah bulduklarında kendide Deyidi sonra felç oldu,bir daha konuşamadı.Babam seni hiç affetmedi anne.Affetmedi
Çocuktu ellerim,çocuktu yüreğim Gittiğini anlamadım geri dönmedin Gecelerde koktum,gecelerde ağladım Yatağımın baş ucuna gelmedin annem Gelmedin,gelmedin.gelmedin annem
Nurten hanım- Annemin yokluğuna alışmak,unutmak istiyordum.Arkadaşlarım benimle alay ettikleri için Onlardan uzak duruyor bir köşeye çekilerek dua edip ağlıyordum.Ne olur anne eve dön,seni Hiç üzmeyeceğim saçlarımı ben tararım,kıyafetlerimi ben yıkarım,kahvaltı da hazırlama okula Aç giderim yeter ki eve dön diye dua ederdim.Bir gün arkadaşımın annesi bize geldi,Benim Saçlarımı okşar severken annemi kokusu gibi geldi bana ,o anda annem gibi kokuyorsun diyerek Sarıldım ve ağlamağa başladım .Neden gittin anne,neden,neden
Hangi doğum günümüz olacak Hangi anne kollarında uyutacak Kimler saçlarımı sevip okşayacak Geceler soğuk,geceler karanlık Kollarına sarılıp uyuyamadım anne Uyuyamadım anne,uyuyamadım
Nurten hanım-Aradan yıllar geçti .Doğum yaptıktan sonra hemşire kızımı kollarıma verince o anda annem gibi Koktuğunu hissedince bütün sinirlerim boşaldı,kızıma sarılarak ağlamağa başladım.Hani anne sen Bana ağlama kuzum dayanamam derdin ya .Şu yürek hangi acılarla yoğruldu Kınalı kuzun öldü Anne.öldü
Et tırnaktan ağaç topraktan ayrılır mı Bizi kim ayırdı anne Bak şimdi bende bir anneyim Hangi güç hangi kuvet ayırabilirse ayırsın bakalım İzin vermem,ölsem de izin vermem anne
Nurten hanım-Annemin ölüm haberini verdiler.Bu kaçıncı ölüm yetmedi mi,yaşarken öldürdüğün yetmedi mi, anne
Ölüm haberini verdiler Bakma akan yaşlara İnsan bir kere doğar ,bir kere ölür Ben her gece öldüm anne Her gece öldüm anne
Bir daha çocuk olmayacağım Arkandan ağlamayacağım Bakma kızıma sarılıp annem,annem diye ağladığıma Son yolculuğunda yanında olmayacağım Beni affetme,sakın affetme Ben seni hiç affedemedim anne,affedemedim Annem,annem,annem Nerde anne şiiri görsem mutlaka okurum.Sizi yürekten kutluyorum Saygılar.
ben pervin arkadaşınızın kızıyım. sizinle aynı sitede olmak ne güzel. önce bu güzel şiirinizi kutlamak istiyorum. herşeyiyle baştan aşağı duygu yüklü dizeler. insanın içini derinden yaralayan sızlatan dizeler.... ve memleketlim, şair dostumuz ne o gidiyormusunuz. yoksa ben mi yanlış anladım. ibrahim coşar abimi etkili yorum seçmişsiniz eee doğrusu da bu. bakın anlaşılıyorsunuz demek ki.... oysa ben daha yeni tanıdım sizi... ilk defa okudum şiirinizi. ve annemin anlattıklarından bilkiyorum ki dostuz bundan sonra... geleceksiniz samsuna ve kimbilir ne güzel günlerimiz olacak... muhabbet ve şiirlerle dolu...
valla ben edebiyat defterini işte bu kazandırdıklarndan dolayı seviyorum. bişeyler ters gitsede muhakkak zamanla düzelecektir... fikrinizi açıkca beyan etmeniz ise muhteşem bir davranıştı söylemeden geçemiyeceğim.
şiirinizi tekrar tekrar kutluyor ve emeğinize sağlık diyorum.
Sevgili sermin...nekadar güzel nekadar gurur verici bir durum şehrim insanından...giderken bile gidene o sevgi dolu yüreğini açmasını nasılda biliyor....şairi besleyen sevgidir,insanlıktır vefadır...canım almış olduğum kararı biliyorsun.sn hemşehrimin yorumundanda anlaşılacağı gibi...işte gerçek hemşehriler şiir dostlarına böyle kalplerini açarlar buradan ahd-ı vefa ile onları anıyorum...dostluğumuz samsunda değil ankaradada devam etsin biliyorsundur , ankda oturuyorum çoğu zaman bir ablanız olarak beklerim muhakkak sevgili pervinde msnim var ...herşey için ama herşey için teşekkürler ve sevgiler sana vefalı gönül dostu....
Ayşe Edâ bu ayrılıklar niye.? Sevdiğin dostların soruyor diye. Gönülden ayrılıp kal gülesiye Öksüz kalan bu yürekler sızılar.!
Gönül dostu üzmeyesin sen bizi, Yürekten sevmiştik, oysa biz sizi. Seven bir dost arar, istemez nazı, Bahtınızda hep gül açsın yazılar.!.................Kardelen26
Kardeşim güzel ve hüzünlü şiirini dün okudum ama yorum yazamadım, ne bileyim elim varmadı, sayfalarda görünmeyeceğim dediğin için hüzünlendim, bir gönül dostunun ayrılığı üzdü beni. Aramızda hep kal, kalmalısın Sevdiklerinden insan kopamıyor, şiirinizde belirttiğiniz gibi. Kutluyorum güzel şiirinizi, Saygılarımı iletiyorum güzel sayfanıza, Allaha emanet olun.
kardelen26 tarafından 2/16/2009 6:51:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
sn şiir dostum onurla,hüzünlendirdiniz beni...bu gönül okadar genişki....siz dostlarım ,saygıyla kalacaklar orada...görünürlerde olmasamda...maddeden çok maneviyatın yüksek olduğu yüreğinize teşekkür ediyorum bir ahd-ı vefa ile...sayglarım hep anan dostlarımın olsun...
Gün ,başka doğdu bu sabah. Bir başka rüzgar esti bahçemden.. Bir yanda yüreğimde yangınım, Bir yanda,acılarım ve dostlarım. Bir yanda semalarda; Sen ve BABAM.....
Yıl.. 19 eylül seksenyedi... Yıl.. 18 mayıs ikibinbeş...tarihler sussun "SÖZÜN BİTTİĞİ YER .." DEDİKLERİ YER BURASI OLSA GEREK..YIL 2007 AYLARDAN ŞUBAT ...ŞUBATIN 16 SI "yani bugün " BENİM İÇİNDE BİR TARIH ACIMI YÜREĞİME GÖMEREK YARALADI...EĞER SAYFAMA UĞRARSANIZ " artık seni anlamak çok geç.." ADLI ŞİİRİMDE Kİ YARAMIN BÜYÜKLÜĞÜNÜ GÖRMÜŞ OLURSUNUZ..SİZİ ANLAMAMAK MÜMKÜN MÜ..DOĞRUSU YORUMLAYAN SESİDE ENAZ YAZAN KADAR KUTLAMAK İSTERİM..ACINIZI PAYLAŞIRKEN DUALARIMLA DİYORUM..
Eda Hanim, cok yürektendi yürek yanginiydi, duygulu ve hüzünlüydü, Yorumlayan degerli yüregi de kutluyorum harika siiri harika okudu... Tebrikler iki güzel yürege...
duygulanmamak ne mümkün,güzel dizeler bir yana en değerli varlıklarımıza sesleniş...........özlemleri yazdırmaz mı.yüreğinden öptüm can şiir dostu.ben sana buralarda hep rastlamak isterim değerlerine tanrıdan sonsuz rahmet diliyorum canım.........kutlarım gönülden.
Nefis bir çalışmaydı beğeniyle okudum ve dinledim sayfanıza uğramak çok güzeldi o kadar güzel bir sevgiyi işlemiş ki şiir hayranlığım arttı evet annemiz annelerimiz herşeyimiz sebebi varlığımız ve nihayet babalar onların yeri yurdu çok farklı saygımla...
sevgili Ayşe giderayak yaptın yapacağını gözyaşlarına boğdun bizleri.. gidişin ayrı hüzün şiirin apayrı.. acı yaşanmışlar unutulmuyor... ayrılık acısı başka ölüm acısı bir başka yakıyor.. ölmüşlerine rahmet diliyorum mekanları cennet olsun... senin acılarını dizelerin ve yorum yürekten hissettirdi tüm şiir dostlarına.. her iki değerli yüreği kutluyorum.. seni ve şiirlerini özleyeceğiz... bütün gönül çiçeklerini sana gönderiyorum... hep sevgiyle kal emi...
......HER GÜNÜN SEVGİLİLER GÜNÜ OLMASI DİLEĞİYLE....
Yıl.. 19 eylül seksenyedi... Yıl.. 18 mayıs ikibinbeş...tarihler sussun...
Kolum,kanadım,herşeyim.. Yaradana inanıyorum, anam babam ve ben... Her an yaklaşıyoruz Beraberliğe... Size bu mektubum, Öpmeye doyamadığım,kokunuza kanamadığım, Canım anam ,canım babam..
düzen böyle kurulmuş bu gemide.... zamanı gelne gidiyor...elbet bir gün biz de gideceğiz.... bir şairimizin dediği gibi: "dostlarla da ayrılıyor yollar bir bir..."
Sitede olan bazı hakkızlıklara mertce baş kaldırınızdan dolayı sizi ayakta alkışlıyorum Verdiğiniz sözden dolayı bizden ayrılıyor olmanız edebiyat defteri adına bir kayıp En kısa zamanda aramıza dönmeniz dileklerimle can sevgilerimle
sevgil Aşiyan, şiirinizi okurken ve Azade'nin yorumuyla dinlerken okadar duygulandım ki gözyaşlarıma hakim olamadım. Bütün anne baba hasretini çekenlerin tercümanı olmuşsunuz. Sizi gönülden kutluyor ve tüm vefat etmiş anne ve babalar için Allah'tan rahmet ve geride kalanlara sabır diliyorum.
tebrikler bende kendi özlemimle yorum şiiri bırakıyorum......saygılar annem
ahh anne ah sen varken koynunda olurdu sabah rüyalarımın güneşi sevdası sen ateşlerimle yanan sen ruhuma bıraktığın güzellik sevginden bana kalan tazelik
sen yoksun anne ben yalnızlık çekiyorum ruhumda sen gülermi gözlerim gülermi sensiz senki benim her şeyimsin boşuna dememişler ''ana gibi yar olmaz'' diye selam analara can diye canan diye
okşarken ellerimi yele verirsin rayiha güllerini anne sen yoksun artık yok rayihalar eskidenmiydi güzellikler can anne seni sevmek ne kelime kurbandır sana kokuna yar anne ne yapalım olmuyor buralar soğuk anne ısınmıyor dünya yinemi kar yağacak
doğarmı dersin gün doğarmı donmadan yüreğim gelirmisin, tutarmısın ellerimi gelemezsin değilmi anne gelemezsin bırakmazlar seni bilirim anne bilirim bari gel rüyalarıma okşa beni anne şefkatınla sar beni uzat bırakma ellerimi
yolumuz uzak değilmi yolun uzak sa anne kokunu gönder özlemlerimi söndüremedim sana dualar gönderdim aldınmı anne sana çiçekler bıraktım anne okşa ben diye ne olur bir isteğin varsa haber gönder anam canım anam bilirim gönderemezsin
kaç bayram geçti sensiz öpemedim ellerinden doya doya kaç cuma geldi bilemezsin anne sensiz duasız geçen günlerime toprağın kucağında yapa yalnız bıraktım seni affet anam affet benim yoktur günahım kader seni aldı çok gördü bize dualarını özledim bana yaptığın dualarını ne kadar güzelmiş bilemedim sen gidince anladım sen gidince anacığım
babamıda gönderdim arkandan yalnız korkmayasın diye karşıladınmı anne acemilik çekmesin ellerimle sana gönderdim bilirim karşılamışdırsın selam diye
bizleri sorarsan anam bildiğin gibi iş güç yaşamanın tadı yok sizsiz hayat çok güç düşünmene gerek yok biz size duacıyız anam
sizi unutmadım bari bunu bilesin rabbim size rahmet eylesin
Kolum,kanadım,herşeyim.. Yaradana inanıyorum, anam babam ve ben... Her an yaklaşıyoruz Beraberliğe... Size bu mektubum, Öpmeye doyamadığım,kokunuza kanamadığım, Canım anam ,canım babam.. Size bu mektubum...
ÇOK HOŞ BİR ŞİİR YAZAN YÜREĞİ YORUMLAYAN SESİ KUTLUYOR SAYGILAR SUNUYORUM
Sevgililer gününde, gönlümüzde asla sevgileri silinmeyen daimi sevgililerimiz anne ve babaya yazılmış en anlamlı şiirdi okuduğumu şiir, kaleminden çıkan her şey okunuyor, Ayrıca gerçekten şiir yazan kalemlerin haklarını site içinde savunduğun için size çok teşekkür ederim. Olumsuzluklara ve haksızlıklara sizin gibi direnmedikçe bu haksızlıklar hep olup gidecektir. yarınızla umarım site yöneticileri de kendileine çeki düzen vereceklerdir. Çünkü biz bu sitede olduğumuz için bu site var. Bunu asla unutmamalılar. Selam ve saygırımla.
Anne ve babayı sizin gözünüzle görmek,sizin yüreğinizle sevmek ne kadar güzel. eeee benim hemşehrim böyledir. Yürek, şiir ve paylaşım için kutluyorum sizi.Selametle kalınız,sizin ve tüm dostlarımızın kaybettiğimiz büyüklerine Allah'tan rahmet diliyorum. SEVGİLİLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN saygılar sunarım efendim
________@_______@@ @ ___________ ____________@@@__@_@@@@___________ ____________@@__@@_____@__________ ___________@@@_@__@_____@_________ __________@@@@_____@@___@@@@@@____ _________@@@@@______@@_@______@@__ ________@@@@@_______@@________@_@@ ________@@@@@_______@_______@_____ ________@@@@@@_____@_______@______ _________@@@@@@____@______@_______ __________@@@@@@@@_______@________ __@@@_________@@@@@@@_@@__________ @@@@@@@__________@@_______________ _@@@@@@@_________@________________ __@@@@@@_________@@______________ ___@@@___@_______@@_______________ ___________@_____@__@_____________ _______@@@@_@___@_________________ _____@@@@@@__@_@@_________________ ____@@@@@@@___@@__________________ ____@@@@@______@__________________ ____@@_________@__________________ _____@_________@__________________ _____________@_@__________________ ______________@@__________________ ______________@___________________ ______________@ __________________ HÜZÜNLÜ AMA BİR O KADAR DA BAŞARILI DİZELERDİ. KUTLARIM. 14 ŞUBAT SEVGİLİLER GÜNÜNÜ ŞİMDİDEN KUTLARIM EFENDİM. EN GÜZEL SEVGİLERLE HER ZAMAN KARŞILAŞMANIZ DİLEĞİYLE BU GÜNÜN ANLAMINI ANLATAN BU GÜL SEVDİKLERİNZDEN SİZE EFENDİM...
Mekanlari cennet olsun efendim Maalesef sevdiklerimiz birer birer veda ettiler Onlari gönlümüzde yasatarak teselli buluyoruz Ecel anne baba evlat demiyor Sabirlar dilerim Umarim bizleri terk etmezsiniz Selam ve saygilar size
OKUDUM DONDU İLİKLERİM ÇOK ACILI BİR YÜREKTEN MUHTEŞEM BİR ŞİİR NE YAZSAK AZ GELİR ÖNCELİKLE ALLAH TAN RAHMET GERİDE KALANLARA SAGLIK VE MUTLULUK GETİRMESİNİ DİLERİM HAYAT BİR SU GİBİDİR AKAN BAZEN BULANIR BAZEN DURULURSUN AMA BİRGÜN BİTİVERİR OKYONUS SANDIGIN HAYATTA BİR DAMLA SU BULAMASSIN NE SÖYLENİR BİLMİYORUM A.ZADE HOCADA ŞİİRİN DİLİ OLMUŞ TEK KELİME ŞİİR ÇOK GÜZEL GECEDE AY GİBİ ..... HAYIRLI GECELER SAYGILARIMLA...
Gül kokulu ANNEM.. Bebeğim. Sessiz meleğim... Bir tanecik değerim. Bugün sevgililer günüm.....
....
Gün ,başka doğdu bu sabah. Bir başka rüzgar esti bahçemden.. Bir yanda yüreğimde yangınım, Bir yanda,acılarım ve dostlarım. Bir yanda semalarda; Sen ve BABAM.....
TEBRİK EDERİM... HÜZÜNLERİME BİR DAHA EKLEDİM SELAM VE SAYGIMLA... ÇOKKKK GÜZELDİ.... VE ÇOKKKKK ÖZELDİ...SEVGİLERİN EN DEĞERLİSİ ANNE BABA SEVGİSİ... VAR OLSUN YÜREĞİNİZ.
Sevgili Eda yaşını bilmiyrum ama benden küçüksündür gibi,hem ne farkeder biz şiir dostlarıyız..Bu şiirin hüzünlü...Ayrılacağını söylemiştin,neden niçin? Güzel şiirlerinden ayrılmak istemiyoruz.Hem şiir insanları mutlu eder... Anne ve babana Allahtan rahmet dilerken...sizin yaklaşmanız ne demek...... Mutluluklar dileğiyle...Saygılar
hüzünlendirdin anaya babaya mektup yazmak güzel duygu b benimde var babama mektuplarım toplasam bir kitap olur saygılar diliyorum güzeldi dizeler gönül sesiy di
Onlar ki Seni Senden daha iyi taniyan...
Onlar ki Seni Senden cok Seven...
Onlar ki Senin Ozleminle Kavrulan...
Onlar ki Merhameti Simgeleyen...
Allaha en buyuk Duam:Rabbul Alemin Dunyada ve Ahirette Sevdigim Andigim diye Kullarindan eylesin Ana,Babalarimizi insh.Saygimla.