(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HAYAL VE HASRET şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HAYAL VE HASRET şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir bir geçer gözlerimin özünden Sızılarım, yüreğimin dizinden İşte ben bu hayal, hasret yüzünden Geçer gider, bakınırım, uyumam.
Bu gece rüyamı yaşlar ıslattı Hayalimi kara kışlar ıslattı Göğü güvercinler, kuşlar ıslattı Göçer gider, bakınırım, uyumam.
Şiir tekniği kusursuz,üslup ve muhteva mükemmel, harika bir şiir... Kırmızı kordela da yerini bulmuş... Günün şiirini ve değerli şairini yürekten kutlarım, selam ve muhabbetlerimle...
Zülfikar Yapar Kaleli hece şiirinin büyük üstatlarındandır. İşlediği konuları/duyguları dizeleştirmede kafiye eşleştirmeye çalışırken hiç bir dizesi yapaylık kazanmaz. Kulak ve gönül tırmalayan eğreti hiç bir dizesini raslayamazsınız. Sesi de sözü de ahenklidir. Hedeflenen temaya hiç bir sözü aykırı düşmez.
Birinci dörtlüğün ikinci ve dördüncü dizelerinin ilk sözcüğünde bile hoş kafiye bulunmakta bu da şiirin melodik yapısını renklendirmektedir.
Yine her dördüncü dizenin “bakınırım, uyuyam” ayağının ön sözcüklerinde şiirin her bölümünde muhteşem bir kafiye şiirin senini çağlayana dönüştürmektedir. Bükülmenin, yenilmenin, eğilmenenin ötesinde bir mert duruş sergilemektedir.
Günün şiiri mertebesine hakkıyla yerleşmiş bir şiirdi.
Hayal diyarında umut ararken Üçer gider, bakınırım, uyumam. Eçhelin birisi, evhamı erken Seçer gider, bakınırın, uyumam Sanırım uçar gider olacakken hatalı yazılmış . 6+5 kalıbında değişik düzenlerle güzel rediflerle ,süslenmiş duygusal bütünlüğü yerinde dizeler. Ancak :eçhel degil echel olacak cahil anlamında . Anlamadığım nokta ise böyle usta bir kalemin 3 .dizeyi kurarken diğer dizelerdeki gibi anlaşılırlığı öne alması daha güzel olmaz mıydı? Hece yazan birisi olarak bu seçime ayrıca sevindim. Tşkler şiir dostuna ve Seçen kurula
dostyeli tarafından 2/6/2009 11:20:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
dostyeli tarafından 2/6/2009 11:21:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
Burda tekrar bir hece şiiri görmek çok güzel...Şiir de yer yer diziliş şekillerinin değişmesi sonucu istenilen ritm tam olarak oturmamış.Bu birçok dörtlükte görülüyor ve şiirin genelindeki akıcılığı etkilemiş.Emeğe ve değerli yüreğe sonsuz teşekkürler.
Gerçekten çok hoşuma gitti işleyişindeki o anlam ve tad aldı götürdü beni uzak diyarlara ve mest oldum döndüm bir kuş kanadında hafiflemiş bir halde yani kısaca okurken zevk aldım ve dinlendim.Yalnız naçiza ne bir düşüncem var şiirin ismi konusunda sanki farklı bir isim olabilirdi diye düşünüyorum.Daha hoş durur du san ki,yüreğinizden ilham eksilmesin efendim,saygılarımla......
Türkü olur şiirin Zülfikar abim.Hürmetler.