(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖLÜM ÜZERİNE_1 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖLÜM ÜZERİNE_1 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ensarlardan biri Peygamber efendimize sormuş : "Mü’minlerin hangisi en akıllıdır?” Efendimiz cevap vermiş :" Ölümü en çok hatırlayandır ve ölümden sonra en iyi hazırlığı yapandır. İşte bunlar en akıllı kimselerdir.” hatırladığın ve hatırlattığın için teşekür ederim...yüreğim dizelerin ile...
Hâfız'ın kabri olan bahçede bir gül varmış; Yeniden hergün açarmış kanayan rengiyle, Gece, bülbül ağaran vakte kadar ağlarmış Eski Şiraz'ı hayâl ettiren âhengiyle.
Ölüm âsûde bahar ülkesidir bir rinde; Gönlü her yerde buhurdan gibi yıllarca tüter, Ve serin serviler altında kalan kabrinde Her seher bir gül açar; her gece bir bülbül öter.
Bir oda, yerde bir mum, perdeler indirilmiş Yerde çıplak bir gömlek korkusundan dirilmiş Süt beyaz duvarlarda çivilerin gölgesi Artık ne bir çıtırtı ne bir ayak sesi Yatıyor yatağında, dimdik upuzun ölü Üstü boynuna kadar bir çarşafla örtülü Sarkık dudaklarında asılı titrek bir an Belli ki birden bire gitmiş çırpınamadan Bu benim kendi ölüm, bu benim kendi ölüm Bana geldiği zaman böyle gelecek ölüm..
ölüm asude bahar ülkesidir bir rinde, gönlü her yerde buhurdan gibi yıllarca tüter. ve serin selviler altında yatan kabrinde, her seher bir gül açar, her gece bir bülbül öter.
...Ve yaz gelecek bahar gelecek Yaren ağlayıp düşman gülecek Sanmayın dünya bize kalacak Gün gelecek Reis’te ölecek! Bu yazgı elbette. Göçüp gider bedenler.... Dönülmez bir akşamın ufkundayız.... Kaçınılmaz son...
hatırladığın ve hatırlattığın için teşekür ederim...yüreğim dizelerin ile...