(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KURAN A Özgürlük. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KURAN A Özgürlük. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
O zaman ne olsun? Kuran etkin rol oynasın hukuk kurallarında... Verdiğiniz örnek ya yanlış bir örnek ya da istediğiniz bu... Peki siz bu ülkedeki ateistleri, herhangi bir farklı dine mensup insanları nereye koyacaksınız? Özgürlüğünüz onlara zarar vermeyecek mi? Ki o zaman özgürlük olacak mı? Dediğim gibi ya orneginiz yanlıs verilmiş bir örnek, ya da siz hukukta Kuranın etkin rol oynamasını, onu hayata geçirmemizi (!) istiyorsunuz...
Kurana göre dinde zorlama yoktur, Dileyen iman eder dileyen inkar, İman edenin özgür şekilde, kuran hukukuna göre yargılanması gerekir. İman etmeyeninde kendi hukukuna göre. Bu bağlamda Kurandaki hukuk ateistlerin hukukunada karşı değildir. Ateistler kendi hukuklarını dayatmadığı sürece. Geleneksel anlayışta gözlemlendiği gibi değildir kurandaki hukuk, zorla dine sokmak zorla dinden çıkarmak yoktur. Din Allahındır, Dinin yağane hüküm kaynağıda, son vahyi gönderen, Allahın gönderdiği kuran ayetlerinden, alınır, Ayetlere baktığımız zaman, herkesin özgür şekilde inanması yada inanmaması söz konusudur, dayatma zorlama kurandaki dinde yoktur. saygılarımla.
selamun aleyküm, Amca artık size amca diye bilirim, yaşınız buna müsait, Allah kendi gönderdiği kitabı yine kendisi açıklamıştır, [016.089] [E1] Hele her ümmet içinde kendilerinden kendi üzerlerine bir şahit göndereceğimiz seni de onların üzerine şahit getirdiğimiz gün!.. Bu Kitabı sana, herşeyi beliğ bir şekilde açıklamak; hem bir hidayet kanunu, hem bir rahmet, hem de müslümanlara müjde olmak üzere ceste ceste indirdik.
Yani kuran kapkapalı kitab değil, ap açık kitab, kapkapalı hale getirenler, kitabın üstünü örtenlerdir. Böyle insanlarda takva örtüsü yoktur, tefsirlerden bahsetmişşsiniz. Allah kuranda kuranı bizzat kendisi tefsir ediyor, en muteber tefsirde odur. Selam ve dua ve saygılarımla, ellerinizden öpüyorum. Furkan Evren Nezir
Kurana göre dinde zorlama yoktur, Dileyen iman eder dileyen inkar, İman edenin özgür şekilde, kuran hukukuna göre yargılanması gerekir. İman etmeyeninde kendi hukukuna göre. Bu bağlamda Kurandaki hukuk ateistlerin hukukunada karşı değildir. Ateistler kendi hukuklarını dayatmadığı sürece. Geleneksel anlayışta gözlemlendiği gibi değildir kurandaki hukuk, zorla dine sokmak zorla dinden çıkarmak yoktur. Din Allahındır, Dinin yağane hüküm kaynağıda, son vahyi gönderen, Allahın gönderdiği kuran ayetlerinden, alınır, Ayetlere baktığımız zaman, herkesin özgür şekilde inanması yada inanmaması söz konusudur, dayatma zorlama kurandaki dinde yoktur. saygılarımla.
BEN SİZE BİRŞEY SÖYLEYİMMİ? 63 YŞINDAYIM KURANLA HER AN HAŞİR NEŞİRİM BESMELEYİ BİLE TAM ANLAMIYLA OKUYAMADIĞIMIZI GÖRÜYORUM, HENİZ FATİHADAN HABERİMİZ YOK İHLASI ŞERİFİ BİLMİYORUZ. KURANI OKUMAK ONU ANLAMAK VE YAŞAMAK OLDUĞUNUN FARKINDA BİLE DEĞİLİZ, BIRAK SENİ BENİ HOCALARIMIZIN BİR ÇOĞU HAYATINDA BİR KERE TEFSİR BİLE OKUMAMIŞ, KUANI HAFIZLIK SANIYOR. DAHASI 50-70 YAŞLARINDA İNSANLARA SORUYORUM CUMA HUTBELERİNDE HOCA HUTBEDEN İNMEDEN ÖNCE BİR AYETİ KERİME OKUYOR,O NEDİR DİYE YARIDAN FAZLASI HİÇ BİLMİYOR BİRAZ BİLENLERDE ARAPÇADAN ÖTEYE GEÇEMEMİŞ. SİZİN SÖYLEDİĞİNİZİ ANLAMIYOR DEĞİLİM 30 SENE ÖNCE BELKİ BENDE SİZİN GİBİ DÜŞÜNÜYOR OLABİLİRİM. BİR MÜSLÜMAN KURANI ÖNCE KENDİ HAZMETMELİ BİRİLERİNİ SUÇLAMAK KENDİNİ AK KAŞIK GÖSTERMEK EN KOLAY YOL, OYSA MÜSLÜMAN BASİRETLİ OLMALI, HER BİREY KENDİNDEN HESABA ÇEKİLECEK, CENABI ALLAH RASULÜNE BİLE "SEN SADECE TEBLİĞCİSİN" DERKEN BİZLER KENDİMİZE DÜZEN VERMEDEN DÜNYAYA DÜZEN VERMEYE KALKIYORUZ. NE DEYİM CENABI ALLAH CÜMLEMİZİN BASİRET GÖZÜNÜ AÇSIN HAK VE HAKİKATTEN AYIRMASIN,BAKİ SELAMLAR.
Kuran özgür değil kardeş, raflarda camilerde , bir türlü hayata yansımasına izin verilmiyor, eğer kuran sadece okunmakla özgür olmuş olsaydı, peygamberin düşmanları peygambere hiç karşı çıkmazlardı, oku okuya bildiğin kadar, yeterki içndekini uygulama derlerdi, kuranın özgür olması demek. içindeki hükümlerin özgürce uygulana bilmesi demektir. Şimdi soruyorum. Kuran nerde özgür? serbestçe okunuyor olması kuranın özgür olduğu anklamınamı geliyor.? Şimdi , T.C. anayasasını biz sadece okusak, hakimler savcılar o anayasayla hükmetmese, sadece okusalar, anayasa özgürmü olmuş oluyor? işte küranda tıpkı bu ana yasa kitabı gibi, hayatta uygulanmak ister. Oysa şu an yeryüzüne baktığımız zaman, kuranın okunmadığı ülke yok, içindeki hükümlerin uygulandığı bir tek ülke bile yok, şimdi kuran özgürmu olmuş oluyor.? selam ve dua ile. Furkan Evren Nezir
Yalnız baş örtüye değil,
Kuran a özgürlük.
Yalnız okuma değil, yaşamaya.
Allahın indirdiğiyle hükmolunmaya.
Özgürlük.
Bence özgür...hele ülkemde..
Kısıtlama olmadı olamaz...... kUTLUYORUM..sAYGILAR