(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Meczup Diyorlar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Meczup Diyorlar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
güney denizin yazık ifadesini çözemedim umarım bu şiir bu seçkiyi haketmemiş manasında kllanmamıştır yüreğine sağlık kardeşim tekrar kutlamak istedim seametlerle
Bu usta şairi takdirkar ve samimi duygularla kutlarım.Elbette b u ifade çok çok az yetersiz ama böyle bir eser karşısında susmam gerekir çünkü şiir işte şiir işte şair dedirtiyor.Allah razı olsun sevgili şairim.
-Kutlarim ve alkislarim... Sairimizi tanimak ancak nasip oldu ve sükür diyorum...
-Benim cok bir diyecegim yok, siirden anliyanlar zaten gerekeni yazmis bundan ötesi saire insallah hakettigi yerde daha nice güzel yazilara_siirlere imza atmasina kaliyor...
-Rabbim muvaffak etsin ve nicelerinede örnek olmasi dileklerimle...
Eh be kardeşim. Kuran niye Türkçe inmedi, bu İslamsal kavramlar neden Türkçeye uzak? Peygamber neden arap, Kabe neden Arabistanda, Hacc niye bedeva değil? Neden kurban her yıl Hacca denk geliyor? Önce bunların yanıtını ver. Hezeyan kelimesinin anasını ağlattık, Flu hezeyan, üfürük+hezeyan icad ettik. Pestil akıllıların, mana ile alakaları kalmamış. Sen onlara aldırma. Ölümsüz olanı anlat. Yağmurun da eskisi gibi saf ve doğru yağmadığını anlat. Tebrik ederim, bir de hediyem olacak. Kapalı Çarşı
Kendi yastıklarına gölge salmasın Çocuklarının öpüşleri onlara anlat Onlara anlat yağmur karşılıklı yağar Ruhların içindeki müzikle karşılıklı Kapalı çarşı içinde bir sigara Bir keman kılıfı senin saçlarına sürünen yağ Onlara anlat kadınların gözlerinin içinden geçer Kapalı çarşı ve kapalı çarşıyı götüren saat
Bir inci gerdanlık dumanları içinde kapkara Anlamağa başladığı ağır ve çekilmez kelimeler içinde dağ Senin resmin ince gerdanlığın siyah parlaklığı içinde ışıklı Işıklı ışıksız yandan ve önden ışıksız arkadan ve içten ışıklı Onlara anlat ki insan kelimelerden ve şiirden yaratılmadı Tüyler içinde gelen yeni dünya Bir sandalye kadar hür olduğu gün Sen cuma gününün hürriyet kadar kutsal olduğunu onlara anlat
Benim aynamı küçültüp büyülten onlar Benim aynamı aynalıktan çıkaran Kapalı çarşılar içinde fikre ve gerçeğe Neler neler etti anlarsın onlar Şemsiyeler gibi Felaketlerin en şakacısına açılıveren onlar Kendi yastıklarına düşmesin Dostlarının kadınları üstündeki gölgesi onlara anlat Kapalı çarşılar içinde Aslanların ağaç kabuğuna yazdığı şiir Kapalı çarşı içerisinde Açık ve keskin yumuşak ve güzel Kur'an sesleri Kapalı çarşı içinde kapalı rüya çarşıları Kapalı çarşı içinde öfke ve af çarşıları
Kapalı çarşıya gittiğin zaman Bir yangın sonrasının gazetelerini okudun Bir gazete uzun ve kul olmuş bir gazeteydi kapalı çarşı Mavi gözlü bir gazete Kapalı çarşı içinde bulutların en senin olanı Sen bana kapalı çarşı Şüphesiz o kadar satılan ve alınanlar var ki Şüphesiz bir harita kırığı Bir yapma deniz parçasıyla kapalı kapalı çarşı
Sen kapalı çarşılar üstüne yağmur yağanı Yağmurun iyi ve doğru yağmadığını onlara anlat
Sevgili Uğur can; Bu bu şiir öyle az boz sayılacakşiirlerden değil. Sağlam temeller üzerine kurulmuş.Gerek ses ahengi gerek verdiği mesaj ve zengin kafiyesi ile edabiyat defterinde hak ettiği yeri almış. Usta Şaiiri ve edabiyat defterinin adil yöneticilerini kutlarım. Dua ve selamlarımla (ahmedi) Ahmet Ergin
Genç şairi bu muhteşem şiirden dolayı ayakta alkışlıyorum...
Yalnız ondan bir ricam var... Bu muhteşem kalemini; İslamı kullanarak devletin içini boşaltan, ülkenin dibine dinamit koyan, kendi hırlısını, hırsızını, arsızını, yaratan, garibin gurabanın, fakirin fukaranın malını hortumlayan, tüyü bitmemiş yetimin hakkını çalan din bezirganları içinde kullanır İnşaallah...
Zira kaleminden bu muhteremler için muhteşem lugatlar döküleceğini ve de bunu bizim keyifle okuycağımızı düşünüyorum... Sabırsızlıkla bekliycez... Saygılarımla...
Hangi edebiyat sitesi olursa olsun, günün şiiri seçilen her şiirin altında olmak ( yorum olarak ) bazı arkadaşlar için bir ayrıcalık, bir fark edilme ve mesaj verme yeri olarak kabul edildiğini biliyoruz. Bana göre bu çok da yadırganmamalı. Bu sayede bizler de bazı konulara vâkıf oluyoruz..
Hiçbir şiir eksiksiz şiir değildir. Şiirde mükemmeliyet esası görecelidir. Daha iyisi yazılamayacak şiir de yoktur. Şiirin içeriğindeki mesaj ve duyguları paylaşan ile onlara muhalif olanların bakış açısı aynı da değildir. Ama, ortada bir ürün varsa bize yakışan en azından tarafsız bir gözle bakmak olmalıdır.
Bu şiirin şairinin yaşının genç olmasını önemsemeyenler olabilir muhakkak ama, ben önemsiyorum. Buradan yola çıkarak, şairlik vasıfları arasında vehbî özelliklerin ( doğuştan verilen yetenek) çok önemli olduğunu ama yeterli olmadığını, bunları geliştirmek için yapılacak çalışmaların da önemsenmesi gerektiğini düşünüyorum.
6+5 hece öçlüsü ile yazılan bu şiirdeki en belirgin husus ayak kafiyelerinde kolaycılığa kaçılmaması ve yarım kafiyeye düşülmemesi. Sitelerdeki benzer hece şiirlerine bakıldığında bu özelliğe uyan çok şiir göremiyoruz. Ve, şiirin tamamında bir tane bile yarım kafiye kullanmayan şair; kafiye zorunluluğu adına anlamsal derinliği bozmamış, mesajını en güzel ve edebî üslûpta vermiş, akıcılığı ve sesi sekteye uğratmamıştır.
“Efendim, kelimeler Türkçe değil” denilebilir. (denildi zaten)
İyi de, yabancı dillerden dilimize geçen öyle kelimeler var ki, sanki bizden olmuşlardır ve konuşma dilimizde rahatlıkla konuşulup, anlaşılmaktadır. Bunları sırf kökenleri Türkçe değil diye dışlarsak kaç kelimeyle şiir yazacağımızın da hesabını iyi yapmalıyız. Günümüzde yazılan bazı şiirlerin nerede ise birkaç yüz kelimeden ibaret olduğunu düşünürsek, kelime dağarcığımızın ne kadar zengin olduğunu (!), şiirlerde tekrar zorunluluğunun nereden geldiğini daha kolay anlayabiliriz. Bu şiirde, sözlüğe bakmak zorunda olduğumuz bir kelime var mı? Yok! Eğer bakanlar varsa ve şiir yazıyorlarsa kendilerini geliştirmek zorundadırlar. Ayrıca, imlâ kurallarına dikkat etmesi de şiire gösterdiği özeni bizlere göstermektedir.
Genç şair Uğur Benek beyi ben bir başka siteden de tanıyor ve şiirlerini beğeniyorum. Şiirinin, yerini hak eden bir şiir olduğunu düşünüyor, Edebiyat Defteri’ne hoş geldiniz diyorum.
herşey yürekte başlar yürekte biter önce yüreğin içi temizlenmeli, sonra içine yerleştirdiklerin muhafaza edilmeli gerçek olanı, iyi ve yararlı olanı almaya alıştı mı yürek, içine girmeye çalışan kötülüğe izin vermeyecektir içerdeki iyiler (gerçekler) mutlaka engel olacaktır önemli olan almak istediğimizi gerçekliğinden emin olduğumuz kaynaktan almak
HADİS-İ ŞERİF: İslâm garib olarak başladı, tekrar başladığı gibi garib hale dönecektir. Gariblere ne mutlu! Hz. Muhammed (s.a.v)
Sayın TUYSAL, bu "kelime kökeni" araştırmasını bir de "İstiklâl Marşı"nda yapmayı deneseniz nasıl olur acaba? Ve ulaştığınız sonucu da buraya yazarak herkesle paylaşın lütfen.
Mükemmel bir şiir. Şairi,şiiri canı-gönülden kutlarım. Seçkiyi fazlasıyla hak etmiş. Ayrıca Edebiyat Defteri Kurulunuda yürekten kutlarım. Şiirlere yeterince hakkını verdikleri için. Yolun,bahtın açık olsun Şairim. Allah'a emanet ol. Selam ve dualarımla...
Henüz köklü bir tarih bilincine sahip olamayan yeni dünya aceleyle yaratıp önümüze fırlattığı cartoon serisi gibi elbette düşünmek gerek arap mistik eğilimleri hangi yolla paraya eğilimli hale getirilmiş ve ''meczup''diyenler aslında kimler?..
Zayıf,güçsüz,dayanaksız taraflar olarak sürüklenilen nokta itibari ile tarihsel-kültürel ilgi nereye kaymıştır?..
Etiketlerle yaygınlaştırılan insan markaları en çok kimin işine yarar?..
Toplum bireyleri arasında,görünmese bile en sağlam bağlardan biri olan ''birlik'' duygusu zedelenir mi?..
Üçüncü dünyada ''öteki''olmak kimin tercihidir ve bu tercih ne yarar sağlamıştır?.. Küstah yabancılar işbaşı yaparken susanlar şimdi neden konuşuyorlar?..
Ortak ruhun çözünüp dağılmasında hiç etkisi yok mudur satılmışların?.. Arap yarım adasını emperyal güçlerin kalesi yapanların?.. Ve bu kaleyi hep bu millete karşı tehdit sayanların?..
Asıl yanlışlık,oradan gelen herşeyi sorgulamadan kabullenmek değil midir?..
Yüzlerce yıldır var olan ruh bütünlüğünü parçalamak kime ne verecek?.. Garabetlerle toplumu meşgul etmek hedeflere ulaştırır mı?..
ikinci garipler kuşağı olan Resulallah s.a.s'in kardeşlerine selam olsun. eyvallah. hakikatli dizelerdi. dua niyetine geçer ve inşaallah güzelliklere vesile olur.
Günün şiiri olmasından dolayı şairi kutlarım. Teknik olarak 6/5 lik arızasız bir hece şiiri. Anlam ve konu bütünlüğü sağlam. İdeolojik anlamlarının değerlendirilmesini ise şairin kendisine ve diğer okuyucu dostlara bırakıyorum.
Daha bu genç yaşta hep boynu bükülmüş sabah akşam içiyor belli ki çok üzülmüş aşktan yüzü gülmemiş hayatına küsmüş meyhaneyi yuva yapmış karşılıksız sevenler
kalpten bağlanmış sevdiğinden darbe yemiş bir ömür harab olmuş sevmiş sevilmemiş her çileyi her zulmü sabırla sineye çekmiş iki göz iki çeşme karşılıksız sevenler
dünya dursa güneş sönse farketmiyor umrunda değil gözü hiçbir şeyi görmüyor kendinden geçmiş yaşamak vız geliyor mutluluğa uzaktan bakar karşılıksız sevenler
sevdiğinden hiçbir tatlı söz işitmemiş biraz tebessüm bir ufak şefkat görememiş kahredenler elbet bir gün kıymet bilirmiş bin bir ümitle bekler karşılıksız sevenler
içkilerle sözlenmiş kadehte teselli buluyor kimseler bu sarhoş halinden anlamıyor alemin içinde kötü olmuş derdi sorulmuyor bağrı yanık gezer durur karşılıksız sevenler.
öyle muhteşem dille anşlatmışsın ki yapabilicek pek yorum kalmıyor...
Her beşerî hükmün illegali biz, Rabb’in nazârında illâ gâlibiz! Gülbaz’ım ebedî nûra tâlibiz; Mahşerde münkire “mağlup” diyorlar. ********************************************** Gülbaz kardeş dondum! Bune ihtişam Bahtın açık olsun sevgili paşam Dünya ahret sana hayırlı yaşam Tam bir hırsız bunlar çalup yiyorlar....
TEBRİK EDER BAŞARILARININ DEVAMINI DİLERİM HER ŞEY YERLİ YERİNDE
Şairim bu güzel şiiri bizlere okutup da ibret alanlardan eylediğin için Allah razı olsun. Nicedir böyle bir güzellikte yazılan şiir okumamıştık. Rabbim hidâyete erenlerden eylesin cümlemizi. kutluyorum günün şiirini, ayrıca seçici kuruluda canı gönülden tebrik ederim.
Şairin fikri yapısı ve anafikir tercümesi bir tarafa şiirdeki söylemine fikri izahlarında gösterdiği maharete bakınca üstün bir şairlik kumaşının olduğu görülüyor.
Şiirde gösterilen ustalıkla fikri yapıyı ayrı tutmak gerekirse karşımızda başarılı bir şair ve şiir var.
İnaçlı bir yüreğin fikriyatını ortaya koyuşundaki ifade başarısına destek çıkan kuvvetli bir dil hakimiyeti görülüyor.
Sadece teknik ve şairlik açısından dahi bu şair takdiri hak eder.
ELLERİNİZE SAĞLIK BÖYLESİNE İBRETLİK DERS ÇIKARILMASI GEREKEN ÖRNEK GÖSTERİLECEK MUHTEŞEM BİR ŞİİRİ YAZDIĞINIZ İÇİN ÖNCE O GÜZEL YÜREĞİNİZİ KUTLUYOR VE BİZLERLE PAYLAŞTIĞINIZ İÇİNDE SONSUZ TEŞEKKÜR EDİYORUM SAYGILAR SUNUYORUM