Bir politikacının amacı sürekli iktidar olmaktır. bu çaba ona çoğu zaman sorun çözme görevini unutturur. jean monnet
Güven Tekin
Güven Tekin

DÜNYA BOŞ

Yorum

DÜNYA BOŞ

( 7 kişi )

8

Yorum

12

Beğeni

5,0

Puan

53

Okunma

DÜNYA BOŞ


​Gönül bağım viran olmuş,
Gül açsa ne, açmasa ne?
Gözyaşlarım umman olmuş,
Sel taşsa ne, taşmasa ne?

​"Hiçim" dersin kendi özüne,
Sürme çekilmez gözüne.
Elin o yalan sözüne,
İnansan ne, inanmasan ne?

​Şiirler dökülse dilden,
Vefa bekler misin elden?
Kırılmış kanadın belden,
Uçabilsen ne, uçmasan ne?

​Felek vurmuş bir şamar,
Sızlıyor her bir damar.
Dünya dediğin bir kumar,
Kazansan ne, kazanmasan ne?

​Yarınlara umut bitmiş,
Güneş erkenden batmış.
Kader pusuda yatmış,
Uyansan ne, uyanmasan ne?

​Zaman geçer, günler yalan,
Elde sadece dert kalan.
Varlığın olsa talan,
Ağlasan ne, ağlamasan ne?

​"Tatlı canın" yorgun düşmüş,
Dost dediğin hayal, düşmüş.
Yürek közlerde pişmiş,
Yansan ne, yanmasan ne?

​Baştan yanlış yazılmış yazı,
Dinmez içindeki sızı.
Kışa çevirmişler yazı,
Üşüsen ne, üşümesen ne?

​Ah vah etme artık yeter,
Dert dertten daha da beter.
Bir gün bu ömür de biter,
Yaşasan ne, yaşamasan ne?

​Ebru, dertlerin bir derya,
Her şey boş, her şey rüya.
Vefasızmış bu dünya,
Kalsan ne, kalmasan ne?

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (7)

5.0

100% (7)

Dünya boş Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Dünya boş şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DÜNYA BOŞ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Adem Çelik
Adem Çelik, @geli
27.6.2026 16:02:31
5 puan verdi
Gönül bağı viran olup gül açsa da boşuna,
Dünya bir kumar masası, felek vurmuş şanına.
Gözyaşları umman olmuş, taşsa ne, taşmasa ne?
Hayatın bu kısır döngüsü, değmez artık düşüne.
Kader pusuda beklerken, güneş erkenden batmış,
Zaman yalan bir nehir, dertler boynuna yatmış.
Kışa çevrilen yazlarda üşümek mi, yanmak mı?
Hepsi bir rüya misali, uyanıp da kanmak mı?
"Tatlı canın" yorgun düşmüş, dostlar olmuş bir hayal,
Elde kalan sadece keder, kalmadı inci, lal.
Varlığın olsa talan, ağlasan ne, gülmesen ne?
Dünya vefasız bir yol, kalsan ne, kalmasan ne?
Emeğinize ve yüreğinize sağlık değerli şair,
Bu hakikat dolu eserinize, kaleminiz olsun dair.
Okuduk, beğendik, dünyanın boşluğunu derinden paylaştık,
Vefasız bir dünyaya karşı dik duruşunuzu alkışladık.
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
27.6.2026 15:51:46
5 puan verdi
Dünya Boş', gösterişten uzak, acı kadar çıplak ve hakikat kadar ağır bir eser. Şair, şikayet etmekten ziyade, durumu tespit edip dünyanın vefasızlığı karşısında insanın kendi iç dünyasına çekilmesini işliyor. 'Yaşasan ne, yaşamasan ne?' finali, bir yıkılışın değil, tüm beklentilerden arınmanın, bir tür manevi huzura ya da sükunete ermenin ifadesi gibi duruyor."
Yasin Yüksel
Yasin Yüksel, @yasin-yuksel
27.6.2026 14:53:42
Üstadım, şiiriniz dünyaya karşı bir kırgınlık ve varoluş sorgusu üzerine kurulmuş güçlü bir iç döküm niteliğinde. Tekrar eden “ne, ne?” yapısı metne hem ritim hem de kader karşısında çaresizlik hissi kazandırmış.
Özellikle “Dünya dediğin bir kumar” ve “Her şey boş, her şey rüya” mısraları şiirin felsefi yönünü belirginleştiriyor. Kaleminiz daim olsun, duygu yoğunluğunuz etkileyici. Gönülden tebrik ediyorum.
ramazancelik
ramazancelik, @ramazancelik
27.6.2026 13:34:48
5 puan verdi
Dünya hayatının fani, aldatıcı ve vefasız olduğu gerçeği karşısında, insanın yaşadığı hayal kırıklıklarıyla olgunlaşarak "hiçlik" ve teslimiyet makamına ulaşmasıdır.yüreğine sağlık kalemin daim olsun inşallah
yudumyunus
yudumyunus, @yudumyunus
27.6.2026 12:59:13
5 puan verdi
Dünyayı yaşanmaz kılan sevdalar var oldukça şikayetler siirlerin misralarina islenecek nakış nakış ilmek ilmek

Her haliyle güzel vede anlamlıydı şiir kutlarım sizi vede eserinizi tebrikler

yudumyunus
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
27.6.2026 12:42:22
5 puan verdi
Değerli kalemden her zaman ki gibi güzel bir eser
Biz de okuduk, kutladık ve alkışladık yürekten
Gönlüne, ömrüne bereket
Şiirle kal, sevgiyle kal, sağlıklı ve hoşça kal
Nurettin GÜLBEY
Nurettin GÜLBEY, @nurettingulbey
27.6.2026 12:40:25
5 puan verdi
Tebrikler efendim.Anlamlı ve güzel şiir,kutlarım.Selam ve saygılarımla...
Halil Köse
Halil Köse, @halilkose
27.6.2026 12:00:26
5 puan verdi
Kalemin yüreğin var olsun hocam tebrik ederim
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL