Devlet yararlı olanı yapmak için vardır, birey ise güzel olanı. oscar wilde
Güven Tekin
Güven Tekin

Şifa Sende İmiş

Yorum

Şifa Sende İmiş

( 5 kişi )

3

Yorum

11

Beğeni

5,0

Puan

46

Okunma

Şifa Sende İmiş


​Bir gün hastalandım, herkes uyudu,
Bir tek annem kaldı, başımda durdu.
Şimdi ne olduysa, başım önümde,
Duygularım öksüz, yetim mi kaldı?

​Acılarım artık arşa ulaştı,
Görmedi kimse, sızı içime taştı.
Anneler günü bak, buruk geçiyor,
İlacım nerdeydi, menzil mi şaştı?

​Ruhum daralıyor, içim yanıyor,
Kalbim her atışta "Anne" diyor.
O artık gelemez, yürek kanıyor,
Doktor, çare söyle derdime diyorum.

​"Doktor, ben ne yapabilirim?" diyor,
"İçim yanıyor doktor bey," diyorum.
O ise "Dermanı bende değil," diyor,
Şifa sende imiş meğerse annem...

​Şimdi ilacım yok, dertli annem,
Kendi yurdumda bir viraneyim.
Hiçbir ilacı yok duadan başka,
Issız sokaklarda, karanlıktayım.

​Gözlerim ağlıyor, dayanamıyorum,
Derdime dermanı bulamıyorum.
Kendimi kaybettim, kalkamıyorum,
Kangren olmuş yaram, kesemiyorum.

​Toprağına yüz sürüp, taşı seviyorum,
Anne, ben senmişim; sensiz hiçmişim.
Vuslata ermeden dinmez yaralarım,
Kaderi ben baştan yazamıyorum.

​Odamın ışığı söndü de gitti,
Dünyanın neşesi seninle bitti.
Sırtımı yasladım, o koca çınar,
Mezarda bir avuç toprakta yitti.

​Seninle gülerdi sanki bu yüzüm,
Şimdi her aynada kederli gözüm.
Dizine yatıp da uyumak vardı,
Düğümlendi kaldı içimde sözüm.

​Kimseler sormuyor "Yandın mı?" diye,
Hayat mı, çile mi bu bana hediye?
Sensizlik boynumda ağır bir zincir,
Mahkûmum annem bak, bu sessizliğe.

​Dualar gönderdim, varsın yanına,
Kurban olayım ben, senin canına.
Bir nefeslik huzur çok görüldü bak,
Şu garip oğlunun dertli yanına.

​On iki kıtada bitmez bu sızı,
Alnıma yazılmış hasretin izi.
Seninle kavuşmak mahşere kaldı,
Toprak kucaklasın ikimizi.

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (5)

5.0

100% (5)

Şifa sende imiş Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Şifa sende imiş şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şifa Sende İmiş şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
23.6.2026 00:20:05
5 puan verdi
Duygusal Katmanlar: Şiirdeki "herkes uyudu, bir tek annem kaldı" dizesi, annenin dünyadaki eşsizliğini, yani hiçbir koşulda terk etmeyen o uykusuz sadakatini çok sade ve vurucu bir şekilde anlatıyor.
Tülay Aslan
Tülay Aslan, @tulayaslan
22.6.2026 23:40:02
5 puan verdi
Güzel şiiri ve şairimi kutluyorum Kaleminize bereket İlhaminiz bol olsun Tebrikler Selam sevgiler.
Mehmet DEMİR
Mehmet DEMİR, @mehmetdemir1
22.6.2026 23:38:12
5 puan verdi
tebrik ediyorum gönlünüze kaleminize sağlık ve selam...
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL