Devlet yararlı olanı yapmak için vardır, birey ise güzel olanı. oscar wilde
erbensalim
erbensalim

Şahın Kapısı

Yorum

Şahın Kapısı

( 23 kişi )

19

Yorum

25

Beğeni

5,0

Puan

166

Okunma

Şahın Kapısı

Şahın Kapısı


Kerbela’da solan o gonca güller,
Hasan’ım, Hüseyin’im der de iniler.
Gözümden akan o kanlı yaşları,
Hızır’la Hıdır’ım siler de gider.

Hu erenler hu, dertliyim bu gece,
Ali’min sevdası dilde bir hece,
Can canı bulunca çözer bu sırrı,
Mürşit nefesiyle doğar netice.

Yine coştu gönül, zikreder Haydar,
Bu fani dünyada bize ne kalır?
Bir lokma ekmeği bölüşen canlar,
Pirlerin katında rızalık alır.

Erenler caddesi, sarp olur yolu,
Yalan söylemez hiç pirlerin kulu,
Hünkar’ın bağından derilen gülü,
Koklayan canların kalbi Hak dolu.

Salim Erben

Kerbela’da solan o gonca güller,
Hasan’ım, Hüseyin’im der de iniler.
Gözümden akan o kanlı yaşları,
Hızır’la Hıdır’ım siler de gider.

Hu erenler hu, dertliyim bu gece,
Ali’min sevdası dilde bir hece,
Can canı bulunca çözer bu sırrı,
Mürşit nefesiyle doğar netice.

Yine coştu gönül, zikreder Haydar,
Bu fani dünyada bize ne kalır?
Bir lokma ekmeği bölüşen canlar,
Pirlerin katında rızalık alır.

Erenler caddesi, sarp olur yolu,
Yalan söylemez hiç pirlerin kulu,
Hünkar’ın bağından derilen gülü,
Koklayan canların kalbi Hak dolu.

Salim Erben

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (23)

5.0

100% (23)

Şahın kapısı Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Şahın kapısı şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şahın Kapısı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
serdarascioglu
serdarascioglu, @serdarascioglu
1.6.2026 22:42:13
5 puan verdi
YOĞUN, DUYGUSAL BİR ŞİİR...KERBELADA ŞEHİD EDİLEN..HZ. HÜSEYİN...NURUNDA YIKANIR GÖNÜLLER..
TEBRİKLER ŞAİRİM .
Babasının Süsü
Babasının Süsü, @babasinin-susu
1.6.2026 22:22:41
Çok akıcı ,çok sevgi dolu... Kaleminizi kutlarım üstad.
SADIK YILMAZ
SADIK YILMAZ, @sadikyilmaz
1.6.2026 16:31:56
5 puan verdi
Yine emek verilmiş duygularla yoğrulmuş güzel bir şiir okudum sayfanızdan kaleminiz kavi ilhamınız bol olsun saygılarımla.
Ferahnur Sultan
Ferahnur Sultan, @ferahnursultan
1.6.2026 12:24:46
5 puan verdi
Kaleminiz daim olsun hocam güzel bir şiir okuduk
emre vehbi alkan
emre vehbi alkan, @emrevehbialkan
1.6.2026 08:59:48
5 puan verdi
Güzel insan Şair Abim. Severek okudum. Can-ı gönülden kutluyorum. Mutluluk gölgeniz olsun...
Kul Seyyah
Kul Seyyah, @kul-seyyah
1.6.2026 05:50:42
5 puan verdi
Değerli dost şair, kaleminizden çok anlamlı ve hislerime tercüman olan bir şiir okudum.
Yüreğinize, gönlünüze ve emeğinize sağlık. Tebrik ediyorum ve yürekten kutluyorum sizi.
Nice şiirlerde buluşmak ümidiyle… Selam ve saygılarımı iletiyorum. Mutlu haftalar dilerim.
Adem Çelik
Adem Çelik, @geli
1.6.2026 01:31:18
5 puan verdi
Kerbela’nın o kor ateşini mısralarında öylesine zarif bir vakurla işlemişsin ki; okurken insanın gönlüne hem bir hüzün çöküyor hem de 'Hünkar’ın bağından' gelen o gülün kokusu siniyor. Acının dildeki iniltisiyle, mürşidin nefesindeki o huzuru yan yana getirişin, hakikat yolunun sarp yokuşlarını bir bir gözler önüne seriyor.
'Can canı bulunca çözer bu sırrı' diyerek, aşkın ve ikrarın o kopmaz bağını işaret etmişsin. Bu dünyada bize baki kalacak olanın, bir lokma ekmeği bölüşmek ve pirlerin katında rızalık almak olduğunu hatırlatman, günümüzün kalabalıklar içinde yalnızlaşan insanına en büyük nasihattir.
Erenler caddesi dediğin o sarp yolun yolcusu olmak, yalanı dilden, kibri gönülden söküp atmaktır. Sen bu mısralarınla, o kapıdan içeriye, hakikatin tertemiz aynasıyla girebilenlerin halini öyle güzel tarif etmişsin ki, insanın içindeki o saklı zikri yeniden uyandırıyor.
Emeğine, gönlüne ve o inanç dolu kalemine sağlık üstadım. Kerbela’nın o derin sızısı, senin bu mısralarınla bir şifaya, bir irfana dönüşmüş. Pirlerin nefesi yoldaşın, kalemin kavi, derûnun ise hep o 'Şah’ın Kapısı'nın huzuruyla dolsun. Selam ve muhabbetle."
sair osman dastan
sair osman dastan, @sairosmandastan
1.6.2026 01:21:06
5 puan verdi
Yüreğinize emeğinize ellerinize sağlık
Değerli kalemdaşım
Yazıp bizimle paylaşmış olduğunuz
Sözlerinizi büyük bir beğeniyle okudum
Kaleminiz kavi ilhamınızın daim olması temennisiyle
En kalbi duygularımla esenlikler dilerim.
Rabia Asya Öztürk
Rabia Asya Öztürk, @ozturkasya
1.6.2026 00:46:40
5 puan verdi
Kaleminize yüreğinize sağlık
Selam ve saygılarımla
YAKAMOZ ŞİİRLER
YAKAMOZ ŞİİRLER, @yakamozsiirler
1.6.2026 00:43:29
5 puan verdi
Alevi canları ve değerlerini anlatan çok güzel bir şiirdi yüreğinize sağlık.
Tebrikler selam ile.
Servet Bardak
Servet Bardak, @servetbardak
31.5.2026 23:21:59
5 puan verdi
Yüreğinize kalemine sağlık değerli hocam saygılar sunarım selamlar
Hayrullah
Hayrullah , @hayrullah1
31.5.2026 22:45:48
Hocam yüreğinize sağlık Kerbela’nın acısını, insanlık tarihine bir leke olarak kazınan o günü mısralara güzel işlemişsiniz emeğinize sağlık tebrik eder başarılarınızın devamını dilerim selamlar saygılar
mesakin
mesakin, @mesakin
31.5.2026 21:05:57
5 puan verdi
Güzel bir şiir olmuş tebrik ederim başarılarınızın devamını dilerim selâm ve saygılarımla
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
31.5.2026 20:57:39
5 puan verdi
CEMRE_YMN
CEMRE_YMN , @cemre-ymn
31.5.2026 20:45:59
5 puan verdi
Saygı değer kıymetli üstadım;
Kerbela'nın dinmeyen sızısını,
Ehl-i Beyt sevgisini ve nefeslerin o derin tasavvufi ruhunu muazzam bir vakarla dile getirmişsiniz. Dizelerdeki o dik, vakur ve mağrur duruş; erenlerin şanlı yoluna, pirlerin kapısına ve Hakikat aşkına duyulan sarsılmaz sadakati asil bir dille hissettiriyor.
Yüreğin sitemini ve zikrin coşkusunu böylesine vakur bir edayla satırlara dökerek gönülleri Hak kelamıyla dolduran kaleminize, o asil yüreğinize sağlık.
Tebrik ederim, selam ve saygılarımla."☕🤝✨
Ebuzer Ozkan
Ebuzer Ozkan, @ebuzerozkan
31.5.2026 20:35:45
5 puan verdi
Yüreğinize sağlık, inanç ve tasavvuf duygusunu içten bir dille yansıtan, manevi derinliği olan bir şiir okudum. Selam ve saygılarımla.
Ay
Ayla Kaya, @aylakaya
31.5.2026 20:34:55
5 puan verdi
Yüreğine sağlık Salim Erben
​Şahın Kapısı şiirinle Kerbela sızısını pirlerin nefesini ve erenlerin o sarp ama hak dolu yolunu çok güzel kelimelere dökmüşsün
Kaleminize yüreğinize sağlık
DÜŞLER SIĞINAĞI
DÜŞLER SIĞINAĞI, @dusler-siginagi
31.5.2026 20:34:27
5 puan verdi
muhteşem
tebrikler
selam ve sevgiler
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL