(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ONLAR Kİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ONLAR Kİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgli Cemil kardeşim, önerdiğin " ağaçlar ayakta ölür ve Karanfilim" şiirlerini okudum. Diğer şiirlerinin sayfalar dolusu olduğunu gördüm, tebrik ederim. Hiç de şaşırmadım çünkü...
Sevgili Gittin, neden gitin ,halbuki seni çok özlemiştik, şiirimi okuduğun ve güzel bulduğun için sizi seviyorum. No pasaran dan sevgiler, sevgide yakınlık sayğı da uzaklık vardır. Bu iki kavram üzerine düşünmenizi öneririm, sevgiler.
No pasarandan Guldane Dal'a sevgiler. Anlayışınıza hayranım, teşekkür ederim. Bir alttaki yorum. Ağaç neden kırmızı demiş? Şaşırıyorum ve şaşırdığım için de size tapıyorum. Tapımayı abartmayın. Şiir'in, imgesel dizelerden, yazı ve makalelerin kavramsal cümlelerden oluşması gerektiğini bilmemiz gerekir diye düşünüyorum,bu bir yorum değildir, ta kendisi kadar gerçektir. sevğimle kalın.
Benim kırmızıya getirdiğiniz yoruma itirazım yok ve olamazda. Ancak ağacın kırmızısı biraz abes olmuş. yeşil ağaç hür ve özgürlüğün ,yaşamın simgesi olamazmı ki fransızın bayrağının üçlemesini bana öneriyorsunuz. sakın beni şoven bir düşünceye sahip kişilerle de karışltırmayın. Sizin şiirinize sanırım ilk defa yorum yazdım ve sizi benim sayfalarımda hiç görmediğimi sanıyorum. Bu yüzden düşünce yapımı beni tanıyanlar iyi bilirler.
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine, bu hasret bizim...
Nazım Hikmet
İşte sosyolojik düşüncemin bir yansıması Nazım Hikmet ve ağaçla yaşam hakkındaki düşüncem "Ağaçlar Ayakta Ölür" isimli şiirimi de okumanızı tavsiye edeceğim ben de size. Sevgiyle kalınız.
Sevgili cemil kardeşim,mavi, beyaz ve kırmızı diye bir üçleme film vardır. Kieslowski'nin evrensel değerleri ele aldığı üç renk üçlemesi. Fransız bayrağının simgeleştiği üç kavram özgürlük, eşitlik ve kardeşlik,kırmızı bir özgürlük simgesidir.Bu üçleme filmleri izlemenizi hararetle istemiş olmamı yanlış anlamayın ve izleme olanağı bulun, muhakkak.