KETUMDU DİLLERİN, AHSENDİ ELLERİN VE BİR FİRKATİ HATIRLATIRDI ŞEMSTEN SICAK GÖZLERİN.
BİR KADDİN VARDI Kİ, KISKANIRDI SENİ SERVİ. BİR EBRUN VARDI Kİ, GERGİN BİR OK GİBİ. KİRPİKLERİN VARDI GECEDEN ZALİM.
EŞKLERİN ARZA DEĞDİMİ KIYAMAZDI SEMA. ÖNCE BOŞLUK YARILIRDI, SONRA BULUTLAR BOŞALIRDI, BİR BİR ECRAM SUSARDI. EŞCAR SÖKÜLÜR KÖKÜNDEN, ÇİÇEKLER AÇMAZDI. HUN OLURDU ÇİMENLER, BÜLBÜLLER SUSMAZDI. DİKENSİZ KALIRDI GÜLLER, YİNEDE KİMSE DOKUNMAZDI. VARAKLARA ELEM ÇÖKER, MEVSİM EYYAMA BAKMAZDI. BÜTÜN ELVAN TEK RENK, AHMERDEN GAYRI OLMAZDI.
HELE BİR GÜLÜŞÜN VARDI, BİR KATRE SU MİSALİ. AVUÇLARINA GİZLERDİN ALEME HEDİYE HANDENİ.
GÜLDÜĞÜNDE, YAĞMUR YAĞMAYI ÖZLERDİ. BÜYÜLENMİŞ GİBİ BÜYÜRDÜ, AĞIR AĞIR AÇAN ŞEFTALİ DEMETLERİ. SANKİ SENİ ANLATIRDI, HİCAPLA FİLİZLENEN ZAMBAK ÇİÇEKLERİ. BİR OYUN OYNARD,ÇOCUK MİSALİ SARILI BEYAZLI PAPATYA MOTİFLERİ. HİÇ BATMAZDI AFİTAP, AŞKINDAN SENİ İZLERDİ. KEVKEBELER MECZUP OLUP ZİYA ÜSTÜNE ZİYA BAHŞEDERDİ. DENİZLER OLUK OLUK TAŞAR, KIYILARA KİN BESLERDİ. EŞCAR ÜÇ KAT OLUP ASUMANA DALLARIYLA DEĞERDİ.
EY YAR! MAZMUNLAR TÜKENDİ, KALEM ÇARESİZ. MÜREKKEP BİTİK, DİL SESSİZ. KEŞKE BİTMESE HASLETLER. TEK SENİ ANLATSAM, TEK SENİ ALSA NEFESLER. GÖRMEYEN GÖZLER VAR SENİ, GÖRÜPTE YOK OLAN. YOKLUĞUNDA BİR KÜL OLUP KARA TOPRAĞA KÖK SALAN. SENİ SEVEN ÇOK, ÖLEN,BİTEN,ÖZLEYEN... TEK BİR VUSLAT YOK, FİRAK HEP FİRAK... ULAŞILMAZSIN, ADEM-İ İMKANSIN, DİMAĞLAR ÇARESİZ,ETMİYOR İDRAK. VE EL UZATAN ÇOK BELKİ BİR UMUT SENDEN, ÖTESİ MUAMMA, HÜSNÜN ÜSTÜNE HÜSÜN YOK...
DEDİM YA ADEM-İ İMKANSIN SEN, OLMADIN KİMSENİN. ADINI BİLEN OLMADI VE VARLIĞIN BEKARET-İ TEN. ÖNCE GÜZELLİĞİN SÖNDÜ AHESTE AHESTE. GÜNDÜZLER GECEYE DÖNDÜ SONRA. SEN ÖLDÜN DİYE YÜCE DAĞLAR HAYKIRDI, TÜKÜRDÜ ÖZBENLİĞİNİ. İNLERİNDEN MECNUNLAR ÇIKTI, TEK GÖZ OLUP HEPSİ AĞLADI.
SENİ TÜRAB ALDI, BİR TEK ONUN OLDUN. SONRA MENEKŞE EDASIYLA SANİYE SANİYE SOLDUN. HİÇBİR MAKBERE SIĞMADIN, SEN VE AŞIKLARIN BİR KEFENE SARILDIN. BİRBİR OMUZ ÜSTÜNDE, BİNBİR KANATLI MELEKTİN...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HUB-I MAZMUN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HUB-I MAZMUN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sulardan akseden sûret cemâl-i lâyezâlindir.
Hırâm-ı nâzenînindir o raksan mevceler cûda;
Mutarrâ nükhetindir gizlenen ezhâr-ı hoş-bûda.
Leyâlin sînesinde hâbe dalmış nâzenîn eshâr,
Eder gîsûna yaslanmış cebîn-i pâkini ihtâr.
Nigâhından saçılmış lem'alardır pîş-i hayrette
Yüzen ecrâm-ı nûrânûr bahr-i sermediyyette.
Zemin lebrîz-i âsârın; semâ pâmâl-i envârın:
Avâlim hep merâyâ-yı nazar pîrâ-yı dîdârın."
yukarıdaki dizeler
Mehmet Akif Ersoy'un "İstigrâk" şiirinden bir bölümdü.
Şiirinizi okuyunca aklıma geldi birden.
Saygılar...