’’ BEN SİZE SAVAŞMAYI DEĞİL, ÖLMEYİ EMREDİYORUM!’’ Mustafa Kemal Atatürk
’ mavimavi masmavi ’ öyle yüksek öyle engin semâvi bir çift göz; hazan/ sa/ vuran kurt bakışların deldi göğün atlasını güneşle çizdin ufkuna yenilmez mavinin ulusun bağımsızlık özgürlük ebedîyet haritasını...
bu sabır, bu bilim bu hesap kitap bu sevgi bu en derin öfke var mı sarayda köşkte yan gelip oturmak yatıp kalkıp hainlerle sofra kurmak ulus yorgun bîtâb; kesin kararlıydın ’YA İSTİKLÂL YA ÖLÜM!’
durmayın, giyinip kuşanın! yollara düştün yürüdün gözüne gözüne saplandın yüreğinin orta yerine sömürgen emperyalist yedi düvel ezeli düşmanın...
uçan bir mermiydi gözlerinde cesaret karşı durabilir mi ufkunda hiç esaret?!
birlik dirlik her cephede birden patladı ’Türk’ün Ateşle İmtihanı’ yenilmezliğimizi tüm dünyaya tarihe gömerek ispatladı...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
OYLUM OYLUM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
OYLUM OYLUM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Efendim bu güzel şiirinizi farketmemişim ki üzüldüm ve kendime kızdım.Bu şiiri okumamak benim için ne büyük kayıp olurdu. Kutlamak az gelir .Harika bir şiir. Milli duygularımız kabardı. Şahlandık. Kendimi Ata'sının ardında yürüyen erlerin arasında buldum. Katmışız önümüze yedi düvelin askerlerini ALLAH ALLAH nidalarıyla sınır dışına sürüyoruz. Ve bir daha bir daha asla teşebbüs etmeyin diyerek.Yoksa TÜRK'e kefen biçenin haline düşersiniz ki ,kefenlerinizle dönersiniz diyerek. Sonra dönüp geriye bayrağıma kem gözlerle bakanlara seslendik. Vaz geçin bu sevdadan . Göklere çıkan bu bayrak inmez bir daha yere. Bu böyle biline.
Kanımdaki kırmızıyı görerek beyazı uygun gören seçici kurula ve çok değerli yorumlarıyla katkıda bulunan gönül dostlarına teşekkür ederken ;nice mutlu bayramlara el ele, omuz omuz omuza gönül birliğiyle ve yüreğimizde giderek artacak ATATÜRK BİLİNCİ, SAYGI VE SEVGİSİYLE...
Şaban Aktaş tarafından 10/30/2008 1:52:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
bu sabır, bu bilim bu hesap kitap bu sevgi bu en derin öfke var mı sarayda köşkte yan gelip oturmak yatıp kalkıp hainlerle sofra kurmak ulus yorgun bîtâb; kesin kararlıydın ’ YA İSTİKLÂL YA ÖLÜM ! ’
durmayın, giyinip kuşanın ! yollara düştün yürüdün gözüne gözüne saplandın yüreğinin orta yerine sömürgen emperyalist yedi düvel ezeli düşmanın... ....................................... derindi saygılarım.......
ATAM ; DÖNMEDİN,ŞAŞMADIM HİÇ YOLUNDAN İNAN SENİ DE SATIP SATIP DA ANAMIZI AĞLATTILAR GECE DEMEDİM GÜNDÜZ DEMEDİM ,HEP HEP ÇALIŞTIM ÖYLE YAPAYALNIZ, VARLIĞINA YOKLUĞUNA DA ALIŞTIM
ilelebet dalgalanıyor dalgalanacak mavi gözlerinde göndere çektiğin şanlı bayrak kem gözlerle bakanı, mavi mavi oylum oylum oyarak...
Ata'yı anlayanların, cumhuriyetin, yeryüzünde devlet olmanınve bir devlete mensup olmanın, Bu topraklar üstünde Türk olmanın şuuruna ulaşmış insanımızın eliyle ilelebet dalgalanacak... Yüreğine sağlık ustam... Tebrikler, selam ve muhabbetlerimle...
Harikasiniz.. Cok önemli iletilere yer verdiginiz bu siiri gönülden kutluyorum ... Böyle yürekler varken gözümüz hic arkada kalmayacak... Muhtesem bir eser ... Alkislarimla ... Sevgiler gönlünüze ...
birlik dirlik her cephede birden patladı ’ Türk’ün Ateşle İmtihan’ı ’ yenilmezliğimizi tüm dünyaya tarihe gömerek ispatladı...
Güzel ülkemizin toprağına karışan kanıyla, etiyle , kemiğiyle yuğuran ecadımızı bu günde rahmetle anıyor, güzel vatanımızın egemenliğinin ve bağımısızlığının sonsuza dek sürmesi dileğiyle şaire teşekkür ediyoruz.
Ülkemizin selameti ve bağımsızlığı adına ve inancına her yüreğin birlik ve bütünlük için atması temennileriyle.
Yaşasın cumhuriyetimiz, huzur içinde yatsın deniz gözlü, ufuk gözlü Atamız.
cumhuriyet kurulurken böyle güzel günde içilmezmi diyenler varmıydı ? vatanı kurtarmanın şerefine, cumhuriyeti kurmanın şerefine diye kadeh kaldırıldımı ? şerefsizlerle şerefe kadeh kadırarak mı mücadele edelim büyük önder böylemi istedi ? biz şerefe kadeh kaldırmakla meşgul iken yine meydanı hainleremi bırakalım bir saniye bile vakit kaybedecek zaman yok haydi aklımızı başımıza toplayalım güzel cumhuriyetimizi sözde değil özde sevelim koruyalım saygılar. cumhuriyetimizin 85 inci kuruluş yıldönümü kutlu olsun.
uçan bir mermiydi gözlerinde casaret karşı durabilir mi ufkunda hiç esaret ?!
birlik dirlik her cephede birden patladı ’ Türk’ün Ateşle İmtihan’ı ’ yenilmezliğimizi tüm dünyaya tarihe gömerek ispatladı...
ilelebet dalgalanıyor dalgalanacak mavi gözlerinde göndere çektiğin şanlı bayrak kem gözlerle bakanı, mavi mavi oylum oylum oyarak...
Bugün siir okumak daha ayri bir zevk veriyor. Cumhuriyetin bekcileri, Cumhuriyetin sahipleri ve kurtaricilaridir. Bunlarin icinde Tüm Türkiye halklari vardir ve eminim bu halk hala ayni kucaklasma icinde birlik dirlik icinde Cumhuriyeti korumaya hazirdir. Kardesligin, Laikligin, Sevgi ve sayginin, Devrimciligin önünde hic bir art niyet duramayacak. Satilan onurlar hicbir zaman geri alinamayacaktir. Cumhuriyetten ödün veren kara zihniyetler onurlarini, sereflerini ve insanliklarini satmislardir. Er ya da gec bunun vicdan muhasebesini yapacak ve onur borclariyla iflas edeceklerdir. Cumhuriyetin ve Atamizin serefine... Gel de icme.
uçan bir mermiydi gözlerinde cesaret karşı durabilir mi ufkunda hiç esaret
bu şiiri gözlerim dolu dolu okudum öyle güzel öyle içten ki ve şimdi durup düşünüyorum bu güzel vatan ne şartlarla kazanıldı yokluklar içinde silah bile bulamazken vatanımızda yaşayan bütün farklı kültürlerle bir arada omuz omuza savaştık ve şimdi
vatanımız üstüne oynanan şaibeli oyunları seyrediyoruz elimiz kolumuz bağlı:( bir kaç çapulcu takımı kardeşi kardeşe kırdırma derdinde ve avrupa o zaten hani derler ya saman altından su yürütmek aynen öyle fazla da söze gerek yok şiire gönül kurdelamı takıp ayrılıyorum sayfanızdan
ve son söz!
bu ülkeyi parçalamak isteyen tüm iç ve dış güçlere karşı balkonlarımızda camlarımızda şanlı bayragımızı dalgalandıralım bugün 29 ekim cumhuruiyetimizin kurtuluş günü ,bugün dahada kenetlenme günü....
saygımla
cimcime79 tarafından 10/29/2008 1:24:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sağolasın dileğin için.Seçici kurulun insafına(!) kalmıştır alı beyazı ama, sizlerin şu içtenlikli sözleri bin kırmızıya bedel her zaman,belleğimdesin.Saygım ve sevgimle.
''Kaşın çeğmelenmiş gözün üstüne Havaya bulutun ağdığı gibi Çiy düşmüş de gül sineler ıslanır Yağmurun güllere yağdığı gibi '' AĞLAMA GÜZELİM.GÖZYAŞLARIMIZ ELBET ER YADA GEÇ ŞEHİTLERİMİZİN TOPRAĞINA YAĞMUR OLUP DÜŞECEK VE ONLARIN RUHLARINI SERİNLETECEKTİR.CUMHURİYETİMİZİN KURULUŞU VE BEKASI UĞRUNA CAN VEREN AZİZ ŞEHİTLERİMİZİN VE AZİZ ATAMIZIN RUHLARI BİR KEZ DAHA ŞAD OLSUN...
sayın aktaş şiiirn bütünü çok başarılı ancak söylemeden geçemeyeceğim bir dize bu şiirde olmamış sizinle aynı fikirde değilim kaldı ki Atanın kendiside olmamıştır
'''''kurt'''' bakışların deldi göğün atlasını kurt asla olmadı o saygımla
Nazım Hikmet / Kuvâyı Milliye Destanı / kitaptan alıntılayıp aktarıyorum...( 8. BAB- /26 AĞUSTOS GECESİNDE SAATLAR 02.30 DAN BEŞ OTUZA KADAR VE İZMİR RIHTIMINDAN AKDENİZEE BAKAN NEFER / BÖLÜMÜNDEN: ...
O saatı sordu. Paşalar'' Üç '' dediler. Sarışın bir kurda benziyordu Ve mavi gözleri çakmak çakmaktı. Yürüdü uçurumun başına kadar, Eğildi, durdu. Bıraksalar İnce uzun bacakları üstünde yaylanarak Ve karanlıkta akan bir yıldız gibi kayarak Kocatepe'den Afyon ovasına atlıyacaktı...
Şiir çok daha uzun elbet ve bir destan. Sadece sorunuza yanıt olması için bu bölümü aldım. Saygımla, bayramınızı kutlarım.
Sayın şaire;burada kullanılan kurt sözcüğü tarafımca mecazi anlamda kulanılmıştı;'' kurt gibi adam '' deyince biz , hiç bir zaman gaflete düşmeyen , zeki , aklı sak,uyanık pırıl pırıl bir anlağı düşünürüz.Tıpkı Nazım Hikmet'n şiirinde geçen, Afyon- Kocatepe'de Büyük Taarruz öncesinden bahisle ...sarışın bir kurda benziyordu saatine baktı sanki o an bıraksalar, ayakları üzerinde yaylanarak Kocatepe üstünden Akdeniz'e fırlayacaktı ... (aklımda kaldığına göre yazdım şu an)
dizelerinde olduğu gibi, önderliğin vasıf ve nitelilklerine atfendir.Yoksa Atatürk'ümüzün evrensel görüş ölçeklerinin, ne kadar geniş ve sağlıklı olduğunu bilen birisiyim, kesinlikle ideolojik şöven bir perspektiften bakmıyorum.Saygılarımla
CUMHURİYET bayramımız kutlu olsun,NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE diyorum,yüreğinize sağlık Şaban bey,ilhamınız bol ve her şey dilediğiniz gibi olsun,sevgiyle kalın...
Cumhuriyet; yurttaşların seçme ve seçilme hakkının olduğu bir yönetimdir. Ulus temsilcilerinin kabul ettiği yasalarla ülkenin yönetilmesidir. Cumhuriyet yönetiminde söz ulusundur. Cumhuriyet’i korumak, kollamak, yaşatmak her yurttaşın aslî görevlerindendir.
bu sabır, bu bilim bu hesap kitap bu sevgi bu en derin öfke var mı sarayda köşkte yan gelip oturmak yatıp kalkıp hainlerle sofra kurmak ulus yorgun bîtâb; kesin kararlıydın ’ YA ÖLÜM; YA İSTİKLÂL! ’ ........................................güzeldi, kutlarım.
/Kimse yok ab girdik, yok abd ve israle ile bilmem neyiz filan güvenerek ve ulusun yetkisini onlara devreden anlaşmalara imza atarak, "egemenlk" ilkesini devretmesin./
ne dogru demissiniz, ne haklisiniz!
hocam "egemenlik" ilkesini gøz ardi ederek avrupa'ya køle olmak isteyen zihniyete sasarim..! at g.... de sinek gibi mi yasamak istiyor bu millet ya? bi pok yok bu avrupa'da anlayamadi hala kimse bunu. biz niye kendi kanunlarimizi kendimiz cikartmiyoruz, cikartamiyoruz acaba ? bunu hala anlamis degilim.. fakire yardim, issize issizlik parasi baglatmak icin, avrupaya uyum tasasina m uymak zorundayiz ? ne gulunc bir durumdur bu ya.. acip osmanli tarihindeki hukuka bir gøz atin mi dememiz gerekiyo illaki anlamadim ki..
Resmi ideolojinin şiiri değildir bu.Teknik açıdan bakıldığı vakit klasik dram çıkışlı bir şiirdir.Ulusal kimlik ve edinimin içsel yolculuğunun bireye ''Mustafa Kemal Atatürk'' yüklenmesidir. Bu bir çok çağcıl eserde de görülebilir.Şiirde kullanılan sözcüklerin sessel nitelikleriyle rüzgar kıyaslanabilmelidir. Şiirin odağı olan mavi gözlerin sahibi vatana vermiş olduğu kimlik ile resmediliyor aslında.Halk dilinin etkisini kaybetmeden ilerlediği bu şiir için daha bir çok şey söylemek mümkün elbette. Şair şiiri yazar ve okuyucuya sunar.Ve artık o şiir şairin,ruhundan bireylere ulaşan bir köprünün ayaklarıdır.Ne kadar sağlam olduğunu zaman gösterecektir.Şiir,mavi gözlerin gölgesinde haşmetlidir. Tebrik ve saygılarımla
Tam çağı ise başlamanın doğan günle Bul içine tükürdüğün kitapları yeniden Her satırında buram buram alın teri Her sayfası günlük güneşlik Utanma suçun tümü senin değil Yırt otuzunda aldığın diplomayı Alfabelik çocuk ol
Yollar kesilmiş alanlar sarılmış Tel örgüler çevirmiş yöreni Fırıl fırıl alıcı kuşlar tepende Benden geçti mi demek istiyorsun Aç iki kolunu iki yanına KORKULUK OL..!!
sizi yazdiginiz son cevapla bu sayfayi kirlettiginiz icin kiniyorum efendim.
verilen cevaplardan hic ama hic bisey anlamamissiniz siz. anlatilmak isteneni anlamayi birakin, algilayamamissiniz bile.. ayrica madem siz kendinizi 'aydinlar' sinifindan sayiyorsunuz o son cumledeki o cirkin kelimeyi kimlere karsi kullanacaginiza dikkat ediniz. bir aydin bøyle bir kelimeyi Ataturkcu biri icin asla ve asla kullanmaz!
bu sayfadaki bu yorum heleyani benim bu yorumum ile son bulsun burda. zira siire ve saire gercekten haksizlik ediyoruz. bana cevap vermek isterseniz, lutfen øzelden yollayiniz.
Yazan yazdığına bağımlıdır. Zaman geçer, geçerken gelipde gidenler; okurlar.
Ve derler ki;
Ayinesi iş, seviyesi sis, belki de avami söyleiş "pis" yazmış ya da yazmamış.
Dedim bıraktım.
İnsan ki, ne eder eyelimi söylemi, düşünü vede duyumuyla; -iyi ya da kötü- hani, insandır, çiğ süt emmişdir. Mazurdur, ama bilinsin: Sadece kendine eder!..
Esenlik diledim sana yine de "kakabeyin" ve "tezekyürek" ve de somun (pardon) pehlivanı samanadam !
Siz,herşeyi çok iyi bildiğine inanıp ülkenin satılmasında söz sahibi kişiliklerdensiniz sanırım.Bu kadar çok emperyalizm ve şovenizm naraları atmak yerine taşın altına elini koyanlardan olmanız gerekir bu bir. Siz şiiri şiirlikten çıkarıp ideolojilere dayandıracak kadar kişiliksiz olduğunuzu da tekrar kanıtlamış bulunmaktasınız.Bir nebze ulu önderin edeb kavramlarından ders almış olsaydınız,kullandığınız yanlış ve bir o kadar saçma sözlerin ne anlama geldiğini bilirdiniz bu da iki.Demek ki siz,terbiyesizliği meziyet sananlardansınız bu da üç.Siz hak ettiğiniz ve arzu ettiğiniz şekilde cevap vermek beni değil sizi küçültür. Çanakkale'yi ağzından düşürmeyenlerin neler yaptıkları ortadadır.Kaldı ki,Türklüğüme söz söyleyebilecek kalitede bir insan değilsiniz.Bana cahil söylemlerle aydınlık yapmayınız. Yoksa size cevabım şairin cevabı gibi olur. ''Aydın var mı? diye sorarlar şaire.Cevap verir.İki aydın var.Biri aydın,diğeri de g..t aydın!''
HER İKİ SAYGIDEĞER ARKADAŞIM BU TARTIŞMAY LÜTFEN BUGÜN BU SAYFADA DAHA FAZLA UZATMIYALIM SÖYEYECEKLERİNİZ UZUN İSE BİRİBİRİNİZİ ELEŞTİRME KONUSUNU ŞİİRİN DIŞINA TAŞIMAMANIZI RİCA EDİYORUM BAYRAMINIZI KUTLUYORUM...SAYGIMLA...
Şiire yazıya,her neyse işte; teknik,fen, o, bu açı/zaviye bakmayı biz de biliriz ve emin olunuz.
Bir de şu yazı ve şirlere emperyalizm ve anti kolniyal veya "ulusal sorun" ile bağlantılı "istiklal-i tam"cılık ve de "sömürge tipi" edebiyat mı toplumsal edebiyat mı baksak, -"peder"no- falanolmayız değil mi can kardeşim?
Resmi tarih filan yaklaşımlı ve ikinci cumhuriyet jargonla konuşmalarınıza bakınca, size "peder/no" dedim" bilinçli onomastta qalqiuedir!
Sizi artık görmüyorum. Görülebilecek yanınız yok çünkü, özgün yok çünkü yazdıklarınızda, öykünmeci ve kendi özgünü aramayan, Batı ve Doğu kavram "bu bir ses kaydıdır"dan öte değilsiniz nazar-ı dikkat ve dikkatimde !
Esenlikler ve özgüne varan bilginiz çoğalsın dilerim.
Siz burda emperyalizm dersleri vermeye kalkmayınız sayın Göktürkmen.Neyin ne olduğunu gayet iyi biliriz.Dirsek çürütmüşlüğümüz de vardır ''sizler'' gibi.Evvela isim yazarken bir bakınız,olur mu? Ve ayrıca çok şükür iki kelamımız vardır.Dikkatinizi çekmeyen şey,şiire teknik açıdan bakılmış olmasıdır.Emperyalizme uşaklık edenlerden bahsetmedilmemiştir yorumda.Kaldı ki,değerlerimize saldıranlara verdiğimiz cevaplarda aynı şekilde bilimseldir. Saygılar
Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş felsefesi ve Lozan Antlaşması şartlarında bir tane halk/ulus, bir tane bayrak, bir tane dil ve Atatürk'ün ilke ve devrimlerinde ifadesini bularak Anayasa'nın değiştirilemez maddeleri arasına girmiş bulunan tanımda bir cumhuriyet/devlet yapısı vardır ve hep öyle kalacaktır.
Kimse yok ab girdik, yok abd ve israel'le ile bilmem neyiz filan güvenerek ve ulusun yetkisini onlara devreden anlaşmalara imza atarak, "egemenlik ve bağımsızlık" ilkesini devretmesin.
Lozan ortadadır. Geçerlidir. Osmanlı Mondros ve Sevr ile tarihe malolmuş atamız devlet/imparatorluktur.
Usta bağımsızlık(!) ve Atatürk aydınlığınıza saygılar.
Göktürkmen tarafından 10/29/2008 1:48:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
AMERİKA "Atatürk bu yüzyılın büyük insanlarından birinin tarihi başarılarını, Türk halkına ilham veren liderliğini, modern dünyanın ileri görüşlü anlayışını ve bir askeri lider olarak kudret ve yüksek cesaretini hatırlatmaktadır. Çöküntü halinde bulunan bir imparatorluktan özgür Türkiye’nin doğması, yeni Türkiye’nin özgürlük ve bağımsızlığını şerefli bir şekilde ilan etmesi ve o zamandan beri koruması, Atatürk’ün Türk halkının işidir. Şüphesiz ki, Türkiye’de giriştiği derin ve geniş inkılâplar kadar bir kitlenin kendisine olan güvenini daha başarı ile gösteren bir örnek yoktur." John F. KENNEDY (A.B.D. Başkanı)
"Asker-devlet adamı, çağımızın en büyük liderlerinden biri idi. Kendisi, Türkiye’nin, dünyanın en ileri memleketleri arasında hak ettiği yeri almasını sağlamıştır. Keza O, Türklere, bir milletin büyüklüğünün temel taşını teşkil eden, kendine güvenme ve dayanma duygusunu vermiştir." General Mc ARTHUR
"Benim üzüntüm, bu adamla tanışmak hususundaki şiddetli arzumun gerçekleşmesine artık imkân kalmamış olmasıdır." Franklin D. ROOSEVELT (A.B.D. Başkanı)
ALMANYA "Istırap çeken dünyada barış ve esenliği yeniden kurmak ve insanlığın yalnız maddi değil, manevi gelişmesini sağlamak isteyenler Atatürk’ün iman verici ve yön göstericiliğinden örnek ve kuvvet alsınlar." Profesör Herbert Melzig (Tarihçi)
AFGANİSTAN "O büyük insan yalnız Türkiye için değil, bütün doğu milletleri için de en büyük önderdi." Emanullah HAN Afgan Kralı
ARNAVUTLUK "Atatürk, eski Türkiye’den modern bir devlet çıkarmıştır." Stipsi Gazetesi
AVUSTURYA "Atatürk öyle bir insandır ki, hayali değildir. İstediğini bilir, bildiğini yapar, yapamayacağı bir şeyi de istemez." Avusturyalı Heykelci Krippel
BELÇİKA "Milletine bu kadar az zamanda bu ölçüde hizmet edebilen tek devlet adamı Atatürk’tür." Libre Belgique gazetesi
BULGARİSTAN "Hiçbir memleket, yeni Türkiye’nin Ata’sı tarafından başarılan kadar güçlü, hızlı ve kökten bir yenilik hamlesine erişmemiştir." Bulgar Dness Gazetesi
ÇİN "Mustafa Kemal yeni Türkiye’nin kalbidir. Eski, yıpranmış bir toplumdan yepyeni, güçlü bir millet yaratmış, eşsiz kişiliğiyle kendini herkese saydırmış, enerjisiyle herkesi kendine inandırmıştır." Ma Shao-Cheng (Yazar)
DANİMARKA "Atatürk, şahsiyet ve yeteneğin dev gibi bir simgesi idi, O, yirminci yüzyılın en görkemli olayını yaratan adamdı." National Tidence Gazetesi
FRANSA "İnsanlığın bütün belirtileri Onda kendini hemen gösteriyor." Noelle Gazetesi
"Eski Osmanlı İmparatorluğu bir hayal gibi ortadan silinirken, milli bir Türk Devleti’nin kuruluşu, bu çağın en şaşırtıcı başarılarından birisidir. Mustafa Kemal, yüce bir eser ortaya koymuştur. Atatürk’ün parlak başarısı bütün sömürgeler için bir örnek olmuştur." Maurice BAUMANT (Profesör)
"Mevcut rütbelerin hepsini kaldırdığı bir memlekette, bu adam, bütün rütbeleri, kazanmıştır. O memlekete, bulabilecek en şerefli isim Ona verilmiştir." Mercel Sauvage (Gazeteci)
"Bu, insanlığa denenmiş bir felsefe örneği olarak sunulabilir. Atatürk yüz yıllara sığabilecek işleri on yılda tamamladı." Gerrad Tongas (Yazar)
"O, yüce bir dağa benzer. Eteğinde yaşayanlar bu yüceliği fark edemezler. Bu dağın azametini kavrayabilmek için, Ona çok uzaklardan bakmak gerekir ."Claude Farrer / Fransız Edibi
HİNDİSTAN "Atatürk, yalnız Türk Milleti’nin değil, özgürlüğü uğruna savaşan bütün milletlerin önderiydi. O’nun direktifleri altında siz bağımsızlığınıza kavuştunuz. Biz de o yoldan yürüyerek özgürlüğümüze kavuştuk." Bayan Sucheta KRIPALANI Hint Parlamento Heyeti Başkanı
İNGİLTERE “ Yüzyıllar nadir olarak dâhi yetiştirir. Şu talihsizliğimize bakın ki, o büyük dâhi çağımızda Türk milletine nasip oldu.” D.Lloyd George (İngiltere Başbakanı)
"İngiltere önce, cesur ve asil bir düşman, sonra da sadık bir dost olarak tanıdığı büyük adamı selamlamaktadır." Sunday Times
"Cumhuriyet Türkiye’sinin Devlet Başkanı Kemal Atatürk, diğer önderlerde görmeye alışmadığımız şu değerli nitelikleri kişiliğinde toplamış bulunuyor: alçak gönüllülük, yeterlik ve başarı." The Truth Dergisi
İRAN "Atatürk gibi insanlar bir nesil için doğmadıkları gibi belli bir devre için de doğmazlar. Onlar önderlikleriyle yüzyıllarca milletlerin tarihinde hüküm sürecek insanlardır." Tahran Gazetesi
İSRAİL "Mustafa Kemal Atatürk, kuşkusuz 20. yüzyılda dünya savaşından önce yetişen en büyük devlet adamlarından biri, hiçbir millete nasip olmayan cesur ve büyük bir inkılâpçı olmuştur." Ben GURION İsrail Başbakanı
İSVEÇ "O olmasaydı modern Türkiye olmazdı. O’nun sayesinde Türkler, O’nun olağanüstü eserini izleyebilecekler ve zaten dünyaca pek yüksek olan onurlarını daha fazla yükseltebileceklerdir." Nya Dagligt Gazetesi
İTALYA ”Kemal Atatürk, yalnız yeni Türkiye’nin sembolü değil, aynı zamanda çağımızın en ilgi çekici şahsiyetlerinden biridir. Çalışkan, güçlü ve hür Avrupa’nın diğer ülkeleri ile işbirliğine sağlam şekilde bağlı olan Türkiye, bugünde O’nun izinde yürümektedir.” Giovanni Leone, İtalya Başbakanı
JAPONYA "Şaşırtıcı ve çekici bir kişi. Asker olarak büyük, fakat devlet adamı olarak daha büyük." Japon Times
LÜBNAN "Büyük adamlar, kuşaklarının başındadır. Türk Milleti’nin başındaki büyük ve dahi Atatürk, politika ve savaş alanlarında yılmayan büyük ve yurtsever bir insandı." KERAMA - Lübnan Başbakanı
MACARİSTAN "Dünya, bu savaş ve barış kahramanı büyük adamın ölümü ile yoksul düşmüştür." Pester Lioyd Gzt.
"Türkiye’yi bir arı kovanına ve bütün Türkleri de bal aramaya çıkmış çalışkan arı’lara benzetiyorum. Nasıl arı’lar beylerinin etrafında toplanıp çalışırlarsa bütün Türk Milleti bu gün büyük dahi Mustafa Kemal etrafında toplanmışlardır." Prof. M. Zaajti Franes
MISIR "Çağının, belki de tüm tarihin en olağanüstü kişilerinden biri." Egyptian Gazetesi
PAKİSTAN "Kemal Atatürk, yalnız bu yüzyılın en büyük adamlarından biri değildir. Biz Pakistan’da, Onu geçmiş bütün çağların en büyük adamlarından biri olarak görüyoruz. Askeri bir deha, doğuştan bir lider ve büyük bir yurtsever." Eyüp HAN, Pakistan Devlet Başkanı
POLONYA "O’nun yaratıcı ruhunun ve ateşli yurtseverliğinin harekete geçmemiş olduğu hiçbir alan yoktur." Gazeta Polska
ROMANYA "Bir milleti, uçurumun kenarından sarsılmaz azmiyle kurtaran, kuvvetlendiren, yükselten yöneticiler arasında Atatürk, en birincisidir." Timpul Gazetesi
RUSYA "Şöhreti bütün cihana yayılmış olan tecrübeli başkanın yönetimi herkesin sevgi ve saygısını çeken büyük Türk Milleti’nin milli bağımsızlığını devamlı bir başarı ile kuvvetlendirmiş ve yeni milli yapısını yaratmıştır." Sovyet Başbakanı KALININ
SURİYE "Vatanını muhakkak bir parçalanmaktan kurtararak devlet gemisini güvenilir bir limana götürdükten sonra milletinden bir taht istemedi. O, kelimesinin bütün anlamıyla bir insan, eşsiz bir dahi, kahraman bir asker ve siyaset adamı idi..." Elifba Gazetesi
"Atatürk’ün başardığı işler mucize ve harika kabilindedir. Birkaç yıl içinde memleketinde yaptığı inkilaplar, birkaç yüzyılda gerçekleştirilmeyecek işlerdir." El Tekaddum Gazetesi
YUGOSLAVYA "Atatürk, bir defa cisminin toprağa düşeceğini, fakat cumhuriyetin ebedi olduğunu söylemiştir. Yugoslavya hükümeti, bu sözlerindeki hakikate inanmaktadır." Vrene
YUNANİSTAN “ Bir ulusun hayatında bu kadar az sürede bu kadar kökten değişiklik pek seyrek gerçekleşir. Bu olağanüstü işleri yapanlar, hiç kuşkusuz kelimenin tam anlamıyla büyük adam niteliğine hak kazanmışlardır. Ve bundan dolayı Türkiye övünebilir.” E.Venizelos (Yünanistan Başbakanı)
Kişinin kendisini övmesi kibirliliğin başladığı noktadır. Kişinin bildikleriyle satış yapması ukalalıktır. Kişinin bildiklerini kullanmaması korkaklıktır. Kişinin başkalarınca övülmesi hakikattir. Kişinin başarılarının görmezden gelinmesi, tarihe hakarettir.
Kişinin devrimlerini beton sayanlar, zihinlerinde yarattıkları sertlikle travma yaşarlar. Geçmişte düşman olan şimdi saygı duyuyorsa, Yorgun bir milletin güçsüzlüğünü, inancıyla güce çevirmeyi başarmışsa, Bu gayret ve azimle mucize diye bir şeyin olduğunu ispatlamışsa, Bunun adını özgürlük, bağımsızlık, CUMHURİYET koymuşsa, Bizlere de korumak düşer, tersi söylemler boş safsata.
İlahlaştırmadan sevmenin karşılığı katlanan bir sevgi olur. Seksen beş yıl önce bugün Türk Milleti hak ettiği yönetim biçimine kavuşur. Ona sahip olduğumuz için geçmişimizle duyuyoruz gurur. “Muhtaç olduğumuz kudret, damarlarımızdaki asil kanda mevcuttur."
Özden HORAN ........................................................................................................................................ GÜNÜ YAZISI OLMAYA HAKEDEN(20.10.2008) YUKARIDAKİ YAZI; SANIRIM BURADA DA OKUNMASI GEREKEN BİR YAZIDIR.SEVGİLİÖZDEN HORON'UNU İZNİNİ ALAMADAN BURAYA AKTARDIĞIM İÇİN ÜZGÜNÜM.SAYGIMLA.
yaptığın şov sadece seni bağlar.. benim etnik köken tartışmalarım olmaz.. senin gibi ırkçı damarını sağa sola savurup ben haklıyım dercesine güya dirsek çürüten insanlar gibi görünmeniz .. iki yüzülülğünüzdür..
şeyh meyh ayaklarını da geç.. din sizin için yalnız ve yyalnızca madımak ta vardı... ve bir daha olmadı..!!! sömürü düşüncenizi sizden ricam türk milliyetçiği ile kıyaslamamnınızdır.. çabulcu doğanızla siz sadece menfaatlerini göz önünde bulunduran gerekirse bu uğurda diz çürüten!..güya.. ve kendini başka milletlerden üstün kılan hiç bir özelliğiniz yokken bunu şova dönüştürüp tük milletinin sırtından geçinmeniz asıl rezilliktir.. siz kimsiniz? bu u kendinize sorun.. bu topraklarda yıllarca kardeş yaşayan bir millete 27 yılı zhir eden sizin aç gözlülüğünüz değilmidir? amerikaya yanaşı ona dıştan düşman gibi davranan siz değilmisiniz.. bu topraklarda barışın size ve menffatlerinize getireceği zararları düşünüp alt kimlik üst kimlik davalarını ortaya çıkaran siz değilmisiniz..
ağzınızda hala siyasetin rant kokusu var.. şimdi türkten ve türklükten bahsetmeyin.. türkiye bölenemez bir bütündür parçalanamaz.. siz oldukça da bu ülke barışı göremeyecektir..
Siz hele bir kez ne olduğunuza karar verin, etnik mi, dinsel mi, feodal mi? ya da bunların hepsi içinde bütünsel Türk birey ve ulus toplumsalı anlamında karara verin de? Ben istiklal Mahkemesine gideyim Atatürkçüler de beni dara çeksin !..
Sadece büyük Türkmen mutsavvvıfı Şehy Bedrettince şunu derim:
Çerkes kimliğini, kürt kimliğini ya da dinsel/mezhepsel ve de cemaatsal kimliğini bir yerlere sırtını dayayarak; bunları ön plana Türk ulus kimliğini geri çekerek Yurttaşlık bilinci olmaz. Buna etnik feodal ya da geri feodal ırkçı faşoluk yapmak denir.
Kimse hevelslenmesin, bu ab ile, abd ile, israel ile yapılan anltlaşmalar tarafımızdan geçersizdir. Attaürk olsaydı yırtardı bunları ve atardı çöpe !..
Yapanları da İstiklal Mahkemeleri'nde yargılar, gereğini yapardı !.,,Biz cuhuriyetçi ve Atatürk idelaisti "istiklal-i tam" cı Türk gençleri olatak onu takip ediyoruz, bu antlaşmaları tanımıyoruz. Kimse ulusun bağımsızlığını ve egemenliğini başkalarına devredemez. Saygılar usta.
Büyük önderimiz Ata'mızın ulus tanımı içinde ''Yurttaş '' olma bilinci vardır.Aynı yurdu paylaşan kaderde tasada kıvançta yüreğini ortaya koyarak ulusal bağımsızlık savaşında fiilen yer almış her insan bu ulusun bir vatandaşıdır, yurttaşıdır.Büyük önerimiz bu birlik ve beraberlik duygusunu ,bu şuur ve inancı yüreğinde koruyan her insana ''Ne mutlu Türküm diyene ! '' biçiminde ifade ederken, ne mutlu Türk olana dememiştir;önemle bilginize
Aklının ermediği işlere karışma.. Kırk fikir, bir söylediği ile diğerini çürütür "hiç" zihniyetinde ne olduğuna önce bir karar ver, sonra fikir beyan et olur mu?
hic ønemli degil efendim. bana yazmis olsaydiniz bile bunu karsilayabilcek kapasite mevcut bende. az cok tanidiniz sayilir artik beni.
cok ønemli bir konuya deginmissiniz ayrica.. emin olunuz ben bu bilincin icindeyim. øyle olmasaydim coktan asimile olmustum buralarda.. pasaportum turk..! satmam onu basim pahasina..!!
Büyük önderimiz Ata'mızın ulus tanımı içinde ''Yurttaş '' olma bilinci vardır.Aynı yurdu paylaşan kaderde tasada kıvançta yüreğini ortaya koyarak ulusal bağımsızlık savaşında fiilen yer almış her insan bu ulusun bir vatandaşıdır, yurttaşıdır.Büyük önerimiz bu birlik ve beraberlik duygusunu ,bu şuur ve inancı yüreğinde koruyan her insana ''Ne mutlu Türküm diyene ! '' biçiminde ifade ederken, ne mutlu Türk olana dememiştir;önemle bilginize!
ATA'M GEL DE İÇME ?! ---------------------- ŞU RİYÂKAR DÜNYADA ARASINDA BUNCA YALAKANIN NE PULUNDA NE PARASINDAYIM HEM KANIMI VERİRİM HEM CANIMI CANIMDAN DA ÇOK SEVERİM VATANI DÜŞTÜM DÖNEK ARSIZLAR ARASINDAYIM
ATAM ; DÖNMEDİN,ŞAŞMADIM HİÇ YOLUNDAN İNAN SENİ DE SATIP SATIP DA ANAMIZI AĞLATTILAR GECE DEMEDİM GÜNDÜZ DEMEDİM ,HEP HEP ÇALIŞTIM ÖYLE YAPAYALNIZ, VARLIĞINA YOKLUĞUNA DA ALIŞTIM AMA ONLAR SENİ BİR GÜN SEVİP TAM 364 GÜN ALDATTILAR TEPELERE BAYRAK DİKİP, YAKALARINA ROZETİNİ DE TAKTILAR SATIP VATAN TOPRAĞINI, ŞEREFSİZLİKLERİNİ BÖYLE KAPATTILAR BÖYLE GÜNDE İÇİLMEZ Mİ ATAM (!) KUTLU OLSUN EN BÜYÜK BAYRAM !
Kutlamak az gelir .Harika bir şiir.
Milli duygularımız kabardı.
Şahlandık.
Kendimi Ata'sının ardında yürüyen erlerin arasında buldum.
Katmışız önümüze yedi düvelin askerlerini ALLAH ALLAH nidalarıyla sınır dışına sürüyoruz.
Ve bir daha bir daha asla teşebbüs etmeyin diyerek.Yoksa TÜRK'e kefen biçenin haline düşersiniz ki ,kefenlerinizle dönersiniz diyerek.
Sonra dönüp geriye bayrağıma kem gözlerle bakanlara seslendik.
Vaz geçin bu sevdadan .
Göklere çıkan bu bayrak inmez bir daha yere.
Bu böyle biline.
SAYGILARIMLA.