Vahiy ilimdir..
Vahiy ilimdir...
Vahiy ilimdir çünkü Alimden geliyor Hikmetlidir çünkü Hakimden geliyor rahmettir çünkü Rahmandan geliyor adilden geliyor adalet.. Bir ayet adallikle çelişkili ise tefsiri tahriftir...Nisa/11 ayetierkek evlat kız evlat ayrımı yaptı...çünkü tefsiri tahriftir...hz cabirin malının taksimi için gelmişti...esmab-ı nüzulünden bağımsızlaştırıldı esbabı nüzulüyle sınırlı kalsaydı genelleme yapılmasaydı adil ile çelişmeyecekti..çünkü cabirin oğlalarının emeği kızlarınkinden farklıydı o asırda erkek evladın kız kardeşe görevleri farklıydı adaletle asrımızda zamanımızda ve yöremizin örfünde uygulanınca çelişti çünkü yöremizde çağımızda kız evladının emeği belki erkek evlatkinden fazla...çünkü.kız erkk kardeşe de emek sarfediyor örfümüzde...rf ve zamandeğişnce genelleme yapılmışsa adillikle çelişiyor değilse vahiy adildir adilden geldi çünkü...ilk tefsiri her örfe göre değil de ve bölgesellikten taihsellikten arındır başka örf e başka zamanda uygularken ayetin tefsiri değşmeli..."At besle"dedi Kur’an silahr asrımda eğişti...uçak üret nla o emri...ok attı peygamber füze anla...çünkü tarihseldir ve bölgesedir vahyin tefsiri...değilse aynı tefsir peygameri lemlere rahmet aparken seni zalim yapar...çünkü faklı örfü etken say...farklı asrı da bilim gelişmş yeknoloji farklı silahla üretmiş de enfal65 nesih sayılmış hafifletmişler yükü müfessirlerama zamanımda teknoloji on kişiyi yenecek silah üretmiş."Tüfek icad oldu mertlik bouldu"bir mü’mine on müşrikiyenmek zor olmaktan çımış...ilk müfessirlerin tefsirine müahale et...et baytlar...tefsirde bayatlar bayat et zehirler ilk tefsir de ehirler...ölçü ilim çünkü ölçü adalet çünkü ölçü esma çünküyani ünnetullah öü çünkü... Sana bit’at ehli olma diyorlar ol..et gibi byatlamış ilk tefsr...ilk uygulama ve arab ırkının örfünün taşyor .yöre değişince giyim değişmelir..der ilim sen ilmi dinle vahyinilk efsirine asi ol...ilk mezheblere si ol zehirdir bayat et gibi baat tefsir de...ama fıkı metotları ezeli ve ebedidir...tefsire ve meale asi ol...onlar o yörfe ve tarihe aitir..yobaz olma gerici olma...Bitatçı yan ilke asi l bayatladığı yerlerde...bayatlığı derecesinde ameliyat et eski tefsiri..ilk tefsiri... veya ilk örfü...ilk tarihi...sakal sünnettir deme.peygamberde de görülse de...yöeseldir...bölgeseldir ..de...uyan örflerde uygula ilk uygulamayı sadece... Hz Muhammet imamdır...hz Adem de imamdı...tarihseldir imam...hadisler bayat t gibi olmuşsa ameliyat et...sağlam yerlrini rızık yap bayat etin...peygambervrislerinin imamlığını seç...ilim ile arandaki bağdır sdeceimamalar...alimle arandaki bağdır...bağ eskir ama ilim eskimez...hz Ademdi ilk bağ...son bağ da eskir...vahiy eskimez ama...vahiy sonvahiydir vahiy ilimdir ezeiir ebedidir...adillik de ezelidir ebedidir ama imamlar bağdır hala hz İsa Allahınoğludur ...deme oğlu gibydi...de...vahiy şimdi hz Muhammeddedir incil aramayı bırakmalısın...ilk tefsiri de bırakmalıyız..ilk uygulamayı da...baya t zehirler...çünkü İşte ayet eskirm bu...“Allah’ın size verdiği rızıktan hayra harcayın.”(36/47) ayete nesih diyemezsin...kıyamete kadar KUR’AN çünkü...tefsiridir neshi hakkeden...örf başaka zaman yöre farkı adilce ele alınmalıdır...adil emreder bize bu görevi..örf farklıysa tefsir değişir çünkü...her şeker hastasına aynı doz insilün vurulmaz...öldürrsün adamı...der adillik esastır uygulamalar dabitatçi ol asi ol ilklere yani...hz ademe asi ol...Kabile kısas uygulamamıştı...amaşimdi inşa çoğaldı kısas imkanı verdi Allah adilliğe uy bitatçi oldu deseler de... Akraba seni gördüğü yerde öldürecekseırzında dagözü varsa...da mı işte ayet:Akrabaya, yoksula ve yolcuya hakkını ver ama saçıp savurma!(17/26)genelleme tefsiri tahriftir...adam gibiyse akraban ne hakkı var sende...emeği yok o kazancında...saçıp savmaktır emeği olmayana verilen sadaka...zekat fakirin hakkıdır diye her fakirin hakkı değildir...emeği varsa o malda adil olur o fakire zekat vermen değilse saçıp savma our…"kaz gelecek yerden tavuk esirgeme"işcine ver zekatını sadakanı...vey ticaret yolarını koruyana ver tacirsen...emeksize zekat saçıp savmadır...adile göre...EL-Hakime göre...ama tefsire göre değil...zehirdir o tefsir...tahriftir o...ölçü esma tefsir ölçü olamaz olmamalı elçi de ölçü omaalı imam da ilim olmalı alim bayat imamdır belki...bunak imam yani... Beşir esed de şehadetiydi...ama ilahlıdı...Esmadan başka ölçülü ümmet var günümde birbirini ilahları için boğazlıyorlar...esmayaAllaha Allahın ölçülüğüne davet et onları o şehadetiler ilahlılar...ümmetten sama onları...on müşrike denk emeği olmayanı mü’min sayma şehadet ytseydi neden imtihan ediliyoruz...çünkü cennetde mevki mevki..."A-Z"ye kalitesi din kardeşinin de...adl ol...Din kardeşi var eve misafir edilir din kardeşi var selamı sebahı kes...ölçü sayma hadisi ayeti esmadır ölçü...örf de ölçü olamaz...ilah olur ancak örf...peygamberin sünneti ancak ilah olur sana...ilim adalettir ölçü esmadır ölçü..misvak sünnetse eve sokmaama hz Muhamediyi hatırlatıyorsa müzeye koy...evini de bir köşesine...sunnilik atık müzelik bir mezhebtir...ilim ezeli-bedi ancak...örfler ömürlüdür...yöreseldir de...sünnt de ömürlü..değilse ilahın olur ha...Bit’ançı ol asi ol ilahlara...ata dini olur ha...örf dini ilahtır...kır onu hz ibrahim baltasıyla hem de... Kur’an vahiy ilimdir adildir tefsirin tahrif değilse eğer...şifadır ilaçtır çözümdür ...tefsirin bayat değilse eğer... İbrahimde ihlas olduğu için sinek emrine girdi.Muhammedde ihlas olduğu için Bedirde melekler emrine girdi.Pakistana nükler...müşrike e nükler nasib oldu eek var çünkü...Adildir Allah.vehhabtır hedye eder hz İbrahim olana ise... "ırkından dolayı çocuk öldürülmez"ırkını seçmediki...der akıl-vicdan ve akıl ve vicdan da kutsaldır ayettir Kaynağı Allah çünkü ölçüsü e Allah olsa...niyeti e Allah olsa cenneti hakkeder..niyetle...niyti ırkı bazı liderlerin...Irı azı osun nefsi razı olsun Allahı unutmuşlar... |