Kabul et dünyanın düzeni böyle Yeniden mi kuracaksın arkadaş Dönüşü olmayan zamanın, söyle Önünde mi duracaksın arkadaş - Aza koysan dalmaz çok da almıyor Denginin dengini kimse bulmuyor Baba çocuğuna kefil olmuyor Kimi kime soracaksın arkadaş - Kutsaldı adetler kutsaldı töre Saygı sevgi vardı insana göre Her şey hile doldu hep dalavere Burdan nere varacaksın arkadaş - Hayalimiz vardı kısmet olmadı İleride derdik süre dolmadı Allame olsa da güven kalmadı Kılı kırka yaracaksın arkadaş - “Düzelir mi?” soruluyor bu sıkça Tedirginiz tuhaf şeyler oldukça Düzelir mi soruyorum açıkça Buna kafa yoracaksın arkadaş - Benim bu feryadım halkın sesidir Tükenen törenin son nefesidir Kim kimdir necidir neyin nesidir Sen damga mı vuracaksın arkadaş - Suat Zobu
Dostlardan / Sonsuz Teşekkürlerimle
Kimisinin vardır köşkü sarayı Vatandaşla kapatmak zor arayı Kolay kolay iflah olmaz yarayı Yoksa sen mi saracaksın arkadaş ___ Şükrü Atay (Türkmenoğlu) - Kimdi sahi meleklerin hocası İyiliğe tütmez oldu bacası Kimler geçti öyle kimler nicesi Sen baki mi kalacaksın arkadaş .... H.C.ÖRS, - Benim bu isyanım kırık kalbidir, Zalimin zulmüne bir yanıt gibidir, Adalet nerede, vicdan nicedir, Sen de yol mu keseceksin arkadaş? ….. Nejat Hoca - Bu düzende, Pir Sultan’lar asıldı Nesimi’nin derisi de yüzüldü Her dönemde ses verenler ezildi Zulmü, sen mi kıracaksın arkadaş ….. Alibaba
----------------- Pir Sultan bir sabah yanında çalışan Hıdır’a, - Hıdır, Hıdır, bugün seni rüyamda gördüm. İstanbul’a gidip okuyarakSivas’a vali oluyormuşsun. Hatta beni çarşıda astırıyormuşsun bile dedi. - Aman pirim haşa o ne demek! Hayırdır inşallah. Ben kim vali olmak kim. Hele hele seni astırmak kim! Tövbe tövbe. İçini çekti Pir. -Hadi git yolun, bahtın açık olsun, deyip gönderdi Hıdır’ı… Aradan yıllar geçti. Sivas’a yeni vali geldi. Hıdır Hızır olmuş, Hızır Paşa olmuş, Sivas’a vali olmuş. Yıllar önce pirinin söylediği aklından çıkmıyor. Pirinin onuruna büyük bir şenlik düzenledi. Büyük törenlerle Pir Sultan’ı 3 günlük yoldan Sivas’a getirtti. Yemekte bir şey vardı aksi giden, herkes iştahla yemek yerken Piri yemek yemiyordu. Hızır Paşa “Buyur Pirim yemeğini ye” dedi. Pir Sultan “Senin yemeğin yenmez Paşa! Bunda tüyü bitmedik yetimin hakkı var. Hepsi haram!” dedi. Paşa çok bozuldu. Israr üzerine “Beni bırak köpeklerim bile yemez bu yemeği” deyince “Tamam deneyelim!” dediler. Pirdir. El etti. Köpekler koşarak geldi. Yemeği kokladılar, bir tike bile yemediler. Paşa "Pirim olduğun için sana kıyamam. Üç deyiş söyle ama hiç Şah geçmesin" dedi. Pir üç deyiş söyledi her dizesinde şah var. "Pir’im galiba rüyan gerçekleşiyor" dedi şehir meydanında en uzun ağaca astırdı. Halktan birisi Kayseri kapısından, başka biri Tokat kapısından pirin çıkıp yürüyerek gittiğini gözüyle gördüğünü iddia etti. . En iyisi gidip bakalım dediler. Baktılar. Meydandaki ağaçta yalnızca uzun bir ip sallanıyordu.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bu Dünyanın Düzeni Böyle şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bu Dünyanın Düzeni Böyle şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
salt senin şiirinin güzelliği değil usta o " dost" dediklerinin yazdıklarını da okuyunca evet dedim hiç vazgeçmeden, evet umut hala gözlerimizde ışık ve bitmeyecek aydınlık dünyayı beklerken, hala...
Şiirin etkisiyle bu yazı verdiği ders gözümden Kaçmış ustam. O anlamlı şiir bu anlamlı yazı bir birini o kadar Çok tamamlamış ki; Kadayıf üstü kaymak gibi. Yüreğinin coşkusu kaleminin mürekkebi hiç bitmesin
Çok teşekkür ederim abi. Ziyaretinle onur duydum. Güzel yorumunla mutlu oldum. Hem yazı hem şiir oldu mu? Agama bakh oldi oldi, olmadi bi daha yaparıkh!
Sağ ol, var ol. En içten selam ve sevgilerimi gönderiyorum.
Bu düzende, Pir Sultan'lar asıldı Nesimi'nin derisi de yüzüldü Her dönemde ses verenler ezildi Zulmü, sen mi kıracaksın arkadaş
Bu bozuk düzen dişlisi kimleri öğütmedi ki abim. Saymakla bitmez... Mükemmel şiir öyle çok şey anlatıyor ki, özetlemeye kalksak defterin sayfaları yetmez. Yüreğine sağlık. Tebrikler, sonsuz saygılar kardeşinden...
NAZİRE*** Benim bu isyanım kırık kalbidir, Zalimin zulmüne bir yanıt gibidir, Adalet nerede, vicdan nicedir, Sen yol mu keseceksin arkadaş?
***
Şiirinizdeki derin isyan ve toplumsal duyarlılık, güçlü bir ses ve büyük bir yankı bulmuş. Her dizesi, hak arayışının çarpıcı bir ifadesi, bir başkaldırının yankısı gibi. Tebrik ederim, bu anlamlı ve etkileyici dizelerle gönüllere dokundunuz. Yüreğinizin gücünü hissediyorum. Üretkenliğiniz daim olsun, üstadım!
Yazı şiir iş olsun diye yazılmaz. Yazılanların bir mesajı bir faydası olmalı. Ne güzel demişsin: Benim bu feryadım halkın sesidir. İşte bu... Yazarlık ta bu adamlıkta. GARDAŞIM BENİM.
Tek kelimeyle muhteşemdi kaleminiz hiç susmasın daim olsun değerli üstadım. Bu vesileyle de Pir Sultan Abdal'a selam olsun ruhu şad mekanı cennet olsun. Hani derler ya adam olmak başka insan olmak başka herkes adam olamıyor işte. Nicelerine diyor kabul buyrulursa bir dörtlük ile esenlikler diliyorum. Kimdi sahi meleklerin hocası İyiliğe tütmez oldu bacası Kimler geçti öyle kimler nicesi Baki mi kalacaksın arkadaş .... H.C.ÖRS, Saygılarımla.
ONUR DUYDUM Çok teşekkür ederim üstadım. Ziyaretinizle onur duydum. Güzel yorumunuzla mutlu oldum. Seçkin kişiliğinizle farkınız her zaman hissediliyor sağ olun. Var olun. En içten selam ve sevgilerimi gönderiyorum.
Suat hocam, Pir Sultan Abdal'a selam olsun. Hakkında güzel bir kitap okumuştum ve olaylar aynen aktardığınız gibiydi. Şiirinizi beğenerek okudum. Şiirinizi ve yürek sesinizi selamlıyorum.
Kimisinin vardır köşkü sarayı Vatandaşla kapatmak zor arayı Kolay kolay iflah olmaz yarayı Yoksa sen mi saracaksın arkadaş ___ Şükrü Atay (Türkmenoğlu)
Hislerime tercüman olan, haklı sitemlerle harika yazılmış yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Kalemine ve duyarlı yüreğine sağlık diliyorum, ilhamın dâim olsun her zaman. Siteden ikimiz de ayrılmadan bir dörtlükle eşlik etmek istedim:) Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla. Esenlikler ve şiir dolu günler dileğiyle.
Silemeden gözündeki yaşını
Hepi topu kuru ekmek aşını
Söyle neyle karacaksın arkadaş
dedim bu imkansızlık sarmalını anlatan güzel dizelere ilaveten
tebrikler üstad
selam ve saygılarla