(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Beyit 08 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Beyit 08 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ancak bir konuda sizi eleştirmek zorunda kaldım. Toplam on iki sözcükten oluşan beyitinizi paylaşmadan önce yazım yanlışı yaptınız mı kontrol etmeniz gerekirdi. 'Hüsnü Zan' sözcüğü hem ayrı yazılmaz hem de 'zan' kısmı büyük yazılmaz. TDK sözlüğünde belirtildiği gibi doğrusu 'Hüsnüzan' olmalıydı.
Çok teşekkür ederim hocam Siz söylemeseydiniz fark etmeyecektim Şu klavye bana düşmanlık ediyor ki sormayın. Ne ricadan anlıyor, ne yalvarmaktan. İyi ki söylediniz. Yorum, beğeni ve desteğiniz için minnetdarım efendim Saygılarımla
Bu dizeler, vicdan ve merhametin, insanın iç dünyasında yarattığı derin etkiyi ve bu duyguların insan olmanın özünü oluşturduğunu vurguluyor. Keder, vicdanın bir yansıması olarak görülebilir; insanın başkalarına karşı hissettiği empati ve anlayışın bir göstergesi. Hüsnüzan, yani iyi niyet ve sevgi ise, insan ilişkilerindeki güven ve samimiyeti besleyen temel değerlerdir. Bu iki kavramın birleşimi, toplumda barış ve uyumu teşvik eden, insanı insan yapan niteliklerdir. Şiir, bu değerlerin bireyin karakterini şekillendirmede ve insanlık durumunu yüceltmede oynadığı rolü özetler niteliktedir.
Kıymetli üstad masalah insan olmanın temelini sevgi ve güzel düşüncelerde bulmaaya addelmiş. Bu iki değer, gerçek insanlığın özünü oluşturuyor. Gerçekten anlamlı ve düşündürücü bir beyit sam saygı duamla hayırlı geceler dilerim
ne sıradan ne sığıntı
aşkın idamesi şairin yüreği
sığınılası bir liman
vicdan yoksunu cihan
umuda dair şiir ve o bekleyiş
sonsuz saygımla üstadım