(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
hece kuşları şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
hece kuşları şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
yunanlılarda davranışların ifadesi olarak Saç ve mitolojilerinde Medusa – tehlikenin İfadesi idi. kelt toplumunda saçların özellikle uzatılması..Bu, bir erkek için gücün, bir kadın için de doğurganlığın ifadesi idi. -incil' de samson ve dilayla'nın hikayesinde anlatılan Samson'un ve,Onun hiç kesmediği uzun saçları nın ona doğa üstü güçleri verdiğine inanınılırdı... -mısırlılarda itibarın Sembolü olan saçlardı yine peruklarla desteklendi 60'lı yıllarda kadınların saç şekillerinde, farklı bir itirazı gördük. Bayanlarda kurtuluşun simgesi olan kısa kesilmiş, ve yine o günlerden kalma müzisyenlerde saç ; cinselliği, ırkçlığı, şiddeti ve sosyal kabulü sorguluyor olması idi. anadolu kültüründe de saçlar ozanlara ilaç oldu .. oğuzlar ve peçenekler gibi türk boylarının,Uzun saçlı Türkler olduklarını açık olarak biliyoruz. Fakat Doğuya gidildikçe,Türkler arasında bu gelenekler değişime uğrasa da bu saç imgelemi uygarlıklardan ,kutsal söylencelerden günüzmüze türkülerde şiirlerde hep vazgeçilmez olandır. benim için de belki de .. bitmez bir büyü bu imgelem. farklı bir deneme ile yazdığı bu şiiri son düzenlenmiş haliyle sevdim ben.
bir tek dize için belki de.saçlarda beyazlaşmak sevgili diye kutsallaştırılan kişi harici tarihsel yazgı da belki de... sevgiyle
sema güler tarafından 10/12/2008 1:49:23 PM zamanında düzenlenmiştir.