Ayetler hadisler esbabı nuzülle sınırlıdır icma bölgeseldir kıyasda ...
Ayetler hadisler esbabı nuzülle sınırlıdır icma bölgeseldir kıyasda ...
Evet...Ayetler hadisler esbabı nuzülle sınırlıdır icma bölgeseldir kıyasda da... Esma ve sünnetullah ise ne tarihseldir ne bölgeseldir ne bir sebeble sınırlıdır zamansız mekansız evrenseldir... Hz Aişe çocuk gelin oldu deyip genelleştirmek hakikate terstir...Hikmete terstir...hz Aişe çocuk gelin oldu ama fıkıh üleması oldu aynı sonucu vermeyenler kıyaslanamaz der akıl mantık ve vicdan...çocuk gelin olup ilimden mahrum bırakılanlar da oldu...Bu kıyas bu vebali yüklenmek olur... Abdeste ayakları mesh var..."ettahir"esmasıyla bağ kurmalıyız ayakları mesh temizliğe yetmez bazı meslek sahibi insanlarda temizlik için yani abdest için nurun alanurdur abdeste ayakları yıkamak o meslek sahibleri için... Evrensel ölçü ile bağ kurduğu kadar ayet nurdur ilimdir...İslam ilim olmalı...ayeti değil esmayı ölçü seçmelidir.ayeti ölç sadece tarikat ve mezheb İslmıdr evensel İslan ölçüsü ancak esma ve sünnetllahdırve deneye dayalı ilimlrdir... Ayetler hadisler esbabı nuzülle sınırlıdır icma bölgeseldir kıyada da... Kabe ve cami esma okuludur...ayetleri esmadan esbab-ı nuzulünden bağımsız yorumlyanların toplanacağı yer değildir..güneştir kabe ve camiler yıldızları o güneşin...Faiz haramdır dedik a İsrailğullaı fazil sömürdür ve semirddiler davalarını yücelttiler...alik Allahtır...İlahi adale için faiz neden haram lsun der akıl mantık ve vicdan.Faiz ayetleri evrense mantıksal yoruma eriştirilmelidir...faiz aetleri sbab-ı nuküllerinden koprılmıtır yorumlarla ve esmaya asiliklerle dolmuştur yorumları... İslamın ilmin ölçüsü deneydir...sünnellahtır...esmadır...değilse o hukukyai şeriat... ilmin nurun esmanın hukuku değildir..ilahi değildir çünkü ilahın esmasına asi... İslam yaşanmıyr bir tehlike bu ve ikinci tehlike fai konusumiras konusu nkah zina konus gibi konlarda esmaya asliklerle dolu algıarımız var... Emaya ölçüdiyeceğimize ayete ölçü demişiz...mezhebimiz de faiz haram demiş...faizin şeytan ilan edilmesi yanlıştır Osmanlı savunma amacı ile faiz aldı ehven-i şer dedi aldı...enzer binlerc yanlışı ayet böyle diyor diye yutturmşlar...ayetleri esba-ı nuzülleriyle sınırlamzsak esmaya asiliklere doldururuz tefsiri ve fetvaları...apuk-sapuk tefsirler oluşur.evrensellikten ilimden esmadan yani ilahilikten kopuk algılar üretiriz ayetlrle..hadislerle... Ayetin de sınır var...esmaya asi yorumlanmamalı ayet vehadisve icma kıyas... Ayeti-haadisi icmayı kıyası ilim islam hak sanan mezheb ve tarikatlerin ilmi İslamı hakkı bulma şansları yoktur...esmayı ve sünnetullahı ve iştişareyi deneyi tecrübeyi delil saymaları gerekir çünkü ata sözlerini de...hikaye anafikirlerini de... |