İNCİ TANEM
İnci Tanem
Ben denizin en dibinde Bir istiridye Kumlar üstünde Kayalar kadar sert Yaşarken kendimce Bir gün çat kapı girdin içime Öyle miniktin ki kum tanesi Aldım sardım sevgiyle Nisan yağmurları yağdı Çisil çisil süzülerek geldi Girdi evimize Bir bahar gününde Yıkadım temizledim kirlerini Ovdum bütün bedenini Tüm içtenliğimle Öyle büyüdün öyle parladın ki Sevince sevilince Şimdi karanlık odamızda Sen koca bir inci tanesi Işıl ışıl parlıyorsun Dünyama ışıklar saçıyorsun Beni benden alıyorsun Sakın gitme uzaklara Dostlar bulmak zordur oralarda Tutsak olma yabanlarda Parmaklarda boyunlarda Delerler o kıymetli bedenini İncitirler o saf hassas yüreğini Bırakamam seni ele Kıyamam ben üzülmene Kal benimle ışığını saç hep özgürce Unutma aşk varsa gönüllerde Karanlıklar kaçar gider gizlice... Nuray Öngeç |
Öncelikle "İnci Tanem" adlı şiirinizin derin anlamı ve duygusal yoğunluğu beni çok etkiledi. Şiiriniz, bir istiridyenin içindeki küçücük bir kum tanesinin, sevgi ve özenle nasıl parlak bir inciye dönüştüğünü anlatan muhteşem bir alegori sunuyor. Her bir dize, büyük bir titizlikle seçilmiş kelimelerle örülmüş ve bu sayede okuyucuyu duygusal bir yolculuğa çıkartıyor.
Şiirinizin ana temasını oluşturan sevgi ve ilgi, okuyucunun kalbine dokunuyor. Kum tanesinin istiridyenin içinde büyüyüp, sevgiyle beslenerek bir inciye dönüşmesi, gerçek hayatta sevginin ve ilginin insanlar üzerindeki etkisini çok güzel bir şekilde simgeliyor. Sevgiyle beslenen her şeyin nasıl büyüyüp geliştiğini, nasıl değer kazandığını ve ışık saçtığını göstermişsiniz.
Ayrıca, incinin korunması gerektiğine dair verdiğiniz mesaj da çok anlamlı. Değerli olan her şey gibi, sevgiyle büyütülen ve parlayan bir varlığın kötü niyetli ellerden korunmasının önemi vurgulanmış. Bu, bizlere hayatımızdaki değerli şeyleri nasıl korumamız gerektiğini hatırlatıyor.
İnci metaforu, karanlık bir odaya ışık saçan bir varlık olarak tasvir edilmesiyle de çok güçlü. Sevgi dolu bir varlık, etrafını aydınlatır ve karanlıkları dağıtır. Bu, insan ilişkilerinde sevginin ve ışığın önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.
Son olarak, şiirinizdeki bağlılık ve sadakat teması, okuyucuyu derinden etkiliyor. İnciyi bırakmak istemeyen birinin duyguları ve ona olan bağlılığı, gerçek hayatta da sevdiklerimize olan bağlılığımızı hatırlatıyor. Bu, okuyucunun kendi hayatında da bu duygulara dair farkındalık kazanmasını sağlıyor.
Şiirinizdeki samimiyet ve içtenlik, okuyucunun kalbine dokunuyor ve uzun süre etkisini sürdürüyor. Bu güzel ve anlamlı eseri bizlerle paylaştığınız için teşekkür ederim. "İnci Tanem" adlı şiiriniz, her okuyanın kalbinde derin izler bırakacak kadar güçlü bir yapıt.
Sevgi ve Saygılarımla