Kur'andaki"BİZ"den ne anlamalıyız
Kur’andaki"BİZ"den ne anlamalıyız
Baba-Oğul ...demek gibi bir şey mi bu. veya "etle-kemiğe büründüm"demek gibi bir şey mi... Baba-oğul ilişkisi Allahlla peygamberler veliler arasında var...yani İmamlar -liderler arasında var...vayiy-ilham ilişkisi ve benzeri lütuflar baba-oğul arasında yaygın olan ilişkidir...çünkü Etle-kemiğe bürünme ilahi iradenin işidir...ilahi irade"Ol" emriyle esmasını ektif hale getirdi esmanın etkisiyle var olan var etti...yani yarattı...Halıktır Allah...eti-kemiği yarattı ama ete kemiğe bürünmedi...ete kemiğe ruhundan üfledi... İşte ayet...Meleklere: “Âdem’e secde edin!” dediğimizde İblîs dışındakiler derhal secdeye kapandı. İblîs ise direnerek bundan kaçındı, kibirlendi ve kâfirlerden oldu.(Bakara/34) Terim olarak secde ayaklar, dizler, eller ve alın yere konarak yapılan özel bir ibadet şekli olup namazın en önemli kısmıdır ve ibadetin ruhuna en uygun davranış biçimidir. Bu şekildeki bir hareketin, ibadet maksadıyla Allah’tan başkasına yapılması, hak dinlerin hiçbirinde câiz görülmemiştir. İbadet maksadı taşımaksızın insanların birbirine, saygı göstermek üzere secde etmeleri, İslâm’dan önceki bazı dinlerde ve kültürlerde câiz görülmüş ve uygulanmıştır. Nitekim Hz. Yûsuf’un babası ve annesiyle diğer aile fertleri ona kavuştuklarında secde etmişlerdi (Yûsuf 12/100). İmam-lider kabul etme işidir bu secde...şeytan "ben üstünüm"dedi ve kavga başladı zıttı oldu hz Ademin hz Adem artı şeytan eksi oldu...Allahın Kahhar ve Latif sıfatının tecellisinin sonucudur bu zıtlık ve adl sıfatı için ceza-ödül gerekli imtihan gerekli ... Âdem için yapılan secde şeklindeki saygı hareketi, Allah’ın emriyle olduğu ve Âdem’e ibadet maksadı taşımadığı için şirk şâibesinden de uzak bulunmuştur. Baba-oğul ilişkiside şirk taşımaz çünkü "Öf"deme emri var...yani imamlık tanı ...İmamlık vermek şirk olamaz...Ademin öğretmeni imamı lideridir Allah...hz Nuh gemiyi Allahın emri üzere yaptı...Yunus emrin dışına çıktı kavmini terkle...Hz Adem de emrin dışına çıktı "Yasak meyveye uzanmakla...ADL sıfatının gereğidir imtihan ve farklılık ve zıtlıklar... Meleklerin arasında bulunan ve onlar Allah’ın emri üzerine Âdem’e secde ettikleri halde bu emre karşı koyan İblîs’in “melek mi, cin mi” olduğu konusu tartışılmıştır. Bazı rivayetler yanında özellikle bu âyette geçen “... İblîs hariç melekler secde ettiler” ifadesine dayanan bazı tefsirciler onun önde gelen bir melek olduğunu, bu isyandan sonra meleklik sıfatını kaybettiğini ve kendisine Allah tarafından farklı özellikler verildiğini ileri sürmüşlerdir. Yine bazı rivayetler yanında özellikle “O, cinlerdendi; rabbinin emrinden dışarı çıktı” (Kehf 18/50) Şirk denklik veya ortaklık verince gerçekleşir..."Baba-oğul"ilişkisi "ete-kemiğe sahiblik"şirk değildir...ama ete kemiğe bürünen Allahtır deme...esmasına ayna oldu et-kemik ...de."BİZ"de ama yaratılanı denk ve ortak kılma Allaha...Sahiblik verme Allahtan gayrıya...ve Bağımsızlık verme...Hz İsa ete-kemiğe büründü...sahibi değildi etin-kemiğin burada bıraktı...cennette de bıraktığı vücud ile aynı özlü yeni bir vücuda bürünecektir...Yani yaradılan sahibi değildir hiç bir şeyin...Yani Hiçtir...ama yüce Allah o hiçe "BİZ"dedi...Vahdet-i vücutcu tek vücut var sansa da Samedin vücudu ile muhtacın vücudu aynı değil muhtacın eti-kemiği de muhtaç...ama sahibi Allah olduğu için"BİZ"dedi Allah... Denklik ve ortaklık vermemk kayduyla sınırlamasıyla Baba-oğul ilişkilerini Allah ve ona secdelilere ver...çünkü esmasının ürünüdür bu...vücut ve bu güç ASA-Musa ve Allah Firavunu mağlup etti...de Sahip olduklarıyla eserleriyle esmasının ürünleriyle birlik hareket etmektedir Allah...şefaatin sahibi deme Allahtan başkasına hidayetin sahibi de deme sahiblik verme sınırsızlık verme bağımsızlık verme."et-kemik zaten çürüyor..."zatına denk olamaz ki...deynekle iti dövdüm deriz ya"BİZ"bu işi andırır... "BİZ"hakikatini tefsirde yanılmışlar...Hint felsefesi"ete-kemiğe büründü"demiş kilise felsefesi yani tefsiri "baba-oğul" demiş...ikisi de felsefedir... Kur’andaki"BİZ"den ne anlamalıyız Evet Allahtan gayrıya sahiblik vermemek kaydıyla ...bağımsızlık vermemk kaydıyla sınırsızlık da vermemek kaydıyla vahdet var vücudda da eylemlerde de hallerde de düşüncelerde de duygularda da...Allah bizden razı olunca bizde Allahtan razı oluyoruz...Sapıklıktır Allah bizden razı olmadan bizim bizden razı oluşumuz...eylemimizden..halimizden düşüncemizden duygumuzdan razı oluşumuz... Allahın razılığının ölçüsü ne mi...Esmaya kullukta önde olmamızdır...Gazze konusunda ehven-ii şerri seçtiksek Allah bizden razıdır...Domuz eti ye ölme dedi fıkhımız...gazzeliye karşeş olacağız diye ölmemizi istemez Allah...nüklerli olalım caydıralım İsraili ve destekçilerini...Peygamber hicret etti...caydırıcı güce erişince Mekkeye saldırdı ve feth etti...Fatih de...Sabır budur...caydırıcılık kazanmadan saldırmamaktır sabır...gazzeli bu sabrı gösteremedi...İranın gazına gelerek..."BİZ"ol önce...Allahın ilmine teknolojinin ilmine secdenle biz ol esmaya secdenle biz ol...sonra biz halinde saldır es-saburdur Allah sabrı ve sabredenleri sever ve tek onlardan razı olur....gazzeliler İranın gazı ile İranla BİZ oldu esma ile İlim ile teknoloji ile BİZ ol ister Allah...NUH gemi ile biz oldu.Köpek saldırırsa deynek ile biz ol...evet nükler ile biz olalım müşrike saldırı ikinci sıralı iştir...BİZ ol saonra cihada karar ver...Fatih gibi Nuh gibi BİZ ol NUH gemi ile Fatih topla biz oldu teknoloji ile İlim ile BİZ ol.rızası bundadır Allahın sen razı da olsan Allahtan Allah mahkemeyi kübra da neden nükler sahibi olmadan saldırıya geçtiniz diye sorar... Kur’andaki"BİZ"den ne anlamalıyız All<hla BİZ ol akılla BİZ ol...esma ile İlim ile BİZ ol...Deyneksiz köpeğe saldırılmaz...EL-Hafız esmasına asi olmuş olursun parçalanırsın...secdene güvenme Kabilin taşı Habili öldürdü...Habil secdesiz miydi... |