Gavslar işşiz kalır ...deme
Gavslar işşiz kalır ...deme
"BİZ"diyor Allah Kur’anda bu Allahın yarattıklarına şükrüdür teşekkürüdür.Yaratılan sebeb değildir ancak vasıtalığı aracılığı da inkar edilemez.Allh gizli hazineydim diyor.yani Allah kendini biliyordu.Bilinmesine sebeb Allahın zatıdır ama Bilenin de ödüllendirmek adl sıfatının eş-şekur sıfatının gereğidir.yani gavs -peygamber görevlidir ...de. Görevlidir her yaratılan meyve ağacı RAZZAKA kul...görevli...Bilen cüz’i iradesiyle bildiği için ödül alır...de Halık sıfatını"OKUDUĞUN"zaman anne-baba teşekürlüktür.Vefayı hakkeder...nankör olma "Öf"deme...dedi Kur’an.SEBEB Allah demen yetmez anneye-babaya da teşekkür et...demiş Allah VAFİ ismine asilik saymış görevlilere sevgisizliği saygısızlığı onları teşekküre layık görmemeyi...de Gelelim şeffate yarattığını o kıyamda yaratmıştır.o görevi de vermiştir...Allahtan başkasını esmanın tecellisine sebeb görmek şirktir.esma tecelli ederken yaratılanlar devreye girer... de.yaratan -yaratılan bir bütündür...de.ama Allah yarattığına muhtaç değil de..Samettir ...de...bunları inkarı ise biyolojnin kimyanın yani yine ilme deneye akla vicdana asilik olur.Secde budur yaratan yaratılan bütündür.Kulluk için esmaya kulluk için yaratıldık.secde kulluktur.değilse toprağa olur secdemiz bu ise şirktir... Kant ne dedi.düşünüyorum o halde varım...İlk sebeb Allahtır.esmasına tecelli izni verdi sebeb-sonuç zinciri oluştu.sünnetullah diyoruz kula vermiyoruz bunu Yaratılan görevsiz mi...İşşiz kalacak...deme sistemde yaradılana da görevler var ama denk değil görevde yaratılan ortak değil sahib değil Karunun malı da Allahın ve Kahhar sıfatının aynası ebu bekirin malı ise latif sıfatının aynası...ayna ben yaptım demez ben bilinmesinde görev aldım der görev verdim diyen bir Allah var...Ortaklık sahiblik iddiası Allahı unutmak ve inkar olur ama bir meyve ağacı bile Allahla bütünleşiyor...ve RAZZAKA kul oluyor...İlah-kul bütünlüğü var...ama sahib Allah Bu İzahları devam mümkün.sebebten-sonuca gidildiği gibi sonuçtan sebebe de gidilir.düşünüyorum o halde varım...düşünmek sonuçtur...dalın ucundan dala ağaca erişmek gibi bir olay bu.sonuçtan sebebe gitmek. Kesretten tevhide git...sonuçtan sebebe."Hani bunu ilk sahibi"demiş Yunus Emre... Kilise "oğul"dedi...işte birleşme var yaradanla-Yaradılan arasında ama vücutta yok...işte eylemlerde de denklik yok ilk sebeb Allah çünkü"Süleyman kuş dilin bilir dediler süleyman var süleymandan içeru..."ilk sebebin Allah olduğunu hatırlat GAVSa da ama "İşşiz kalır"ne demek.hz İsa da işsiz kalmadı ama "Oğulluğun olsun itirazın... Hidayet de şefaat de ...Allahtan de.yani ilk sebeb o de ama fizk kimya biyoloji tarih coğrafya ilmine de asi olma onlarda ilim.İlimle derdin ne.akla vicdana kilise karşı olmaya mecbur çünkü "OĞUL"dedirtemezsin akla-vicdana deneye...biyolojiye-kimyaya ilme ve ilmin görevlilerine savaş açmadan yalanı gizleyemez kilise de havra da...sapık mezheplerde..ilme asi olma... Gavslar işşiz kalır ...deme "OĞUL"görevi verme gavsa yeter...ama yaratan-yaratılan işbirliği var"BİZ"demenin manası bu.Ortak olmayanlar da iş birliği yapar komutan-asker iş birliği yapmıyor mu...ikisi de devletin farklı kıymette görevlisi Gavslar da anacak farklı kıymette görevlisi Allahın...sistemde tek Allahadır secde... ADL gereği farklı kıymette yarattı Allah ve ilk yaratılan NUR_U MUHAMMEDİDİR...İsaya olmayan kıymet veriliyorsa biz H muhammede ona verilen kıymeti vermeyecek miyiz bu da İlme asiliktir...marifetullaha asiliktir... |