SELAMET
SELAMET
Nihanlı, gecenin bir vakti! Gerçeğe dönüşen dizeler. Gözlerin şafak sayıyor, umman diyarında. Durdurak bilmeksizin:Vakti var herşeyin. Sızlıyan; ruhunun ayak seslerine dem. ’Acının firarisidir gözlerin bir hayli ağlamaklı’ Sahi kim kimin nesi! kimin acılarının bekçisi! Hey hey durun yoldaşlar, yürüyelim/ yürüyelim! İstikamet Ay’a doğru öz göğüm hadi durma sen de! yıldızlara selamet... Saliha İnan |
Şiirde, gece ve gerçeklik teması üzerine kurulu güçlü bir atmosfer var. Gece ve aydınlık, gerçeklik ve hayal arasında gidip gelen bir anlatım mevcut. Şairin dilindeki imgeler ve ses oyunları, okuyucuya derin düşüncelere sevk ediyor.
Şiirin başında "Nihanlı, gecenin bir vakti!" ifadesiyle gece ve belirsizlik vurgulanıyor. "Gerçeğe dönüşen dizeler" ise şairin iç dünyasındaki duyguların ve düşüncelerin somutlaşması olarak yorumlanabilir. "Gözlerin şafak sayıyor, umman diyarında" ise umut ve sonsuzluğa açılan bir kapı gibi algılanabilir.
"Vakti var her şeyin" ifadesi ise zamanın önemine ve her şeyin bir vakti olduğuna vurgu yapıyor. "Sızlıyan; ruhunun ayak seslerine dem." ise içsel çatışmaları ve ruhsal durumu yansıtıyor gibi. "Acının firarisidir gözlerin bir hayli ağlamaklı" ise acıların kaçınılmaz olduğunu ve insanın acılarıyla yüzleşmesi gerektiğini ifade ediyor.
"İstikamet Ay’a doğru öz göğüm hadi durma sen de! yıldızlara selamet..." ise belki de hayallerin ve umutların peşinden gitme çağrısı olarak yorumlanabilir. Son cümledeki "yıldızlara selamet..." ise belki de umut ve aydınlık arayışını simgeliyor.
Genel olarak, şiirde gece, gerçeklik, umut, acı ve hayal gibi temalar ustaca işlenmiş. Şairin dilindeki derinlik ve imgeler, okuyucuyu içsel bir yolculuğa çıkarıyor. Tebrikler, çok etkileyici bir şiir olmuş.
Kaleminiz hiç susmasın..
Saygılarımla