NAZENDE SEVGİLİŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Nazende sevgilinin tasvir edildiği bu güzel şiirde, aşkın ve sevginin derin duyguları hissediliyor. Şair, sevgilisinin güzelliklerini doğanın güzellikleriyle özdeşleştiriyor, bu da aşkın doğanın en güzel yaratılarından ilham aldığını düşündürüyor.
"Gülüşün baharın müjdesi" ifadesi, sevgilinin neşesi ve sevinç dolu gülüşünü baharın taptaze güzellikleriyle eşleştiriyor. "Bakışların gecenin en parlak yıldızı gibi" benzetmesi, sevgilinin gözlerinin ışıltısıyla geceye ışık kattığını anlatıyor. "Dudakların şarkılarla dolu bir nehir" ifadesi, sevgilinin sözleriyle dolu, içten ve duygusal bir iletişime vurgu yapıyor. "Nazende sevgili, kalbimi sarmalayan sesi" ise sevgilinin sesinin şairin kalbini nasıl etkileyip sarhoş ettiğini dile getiriyor. Şair, doğanın güzelliklerini sevgilisiyle özdeşleştirerek duygularını anlatıyor. Aşkın derin izleri, sevgilinin saçlarının rüzgarda savrulan melodisinin notalarıyla birleşiyor. Aşk, şairin gönül bahçesinde tomurcuklanan en güzel an olarak tasvir ediliyor. "Gönlümde seninle bitmeyen heyecan" ve "aşkın en güvenli sığınağı" ifadeleri, şairin sevgilisiyle geçen zamanın ona sürekli bir heyecan ve güven duygusu verdiğini vurguluyor. Bu şiirde, sevgilinin varlığıyla yaşanan duygu yoğunluğu, doğanın güzellikleriyle harmanlanarak anlatılmış. Her dizede sevgilinin özel özellikleri, aşkın derinliği ve paylaşılan anların değeri dile getirilmiş.
..
Nazende sevgili, gülüşün baharın müjdesi, Bakışların gecenin en parlak yıldızı gibi. Dudakların şarkılarla dolu bir nehir, Nazende sevgili, kalbimdeki panzehir. Gecenin karanlığında parlayan yıldızların, Gözlerinde bulduğum huzurun izdüşümü. Nazende sevgili, baharda açan bir çiçek gibi, Gönül bahçemde tomurcuklanan en güzel anı. Nazende sevgili, rüzgarın esintisinde savrulan, Saçların serbest bıraktığın melodinin notası. Gönlümdeki en güzel şiirin baş neşesi, Nazende sevgili, aşkın en kutsal hikayesi. Sensiz geçen her an, bir ömre bedel, Gönlümde yankılanan sevda türküsü. Nazende sevgili, aşkın en derin izleri, Kalbimde yazılan en güzel şiirleri. Nazende sevgili, birlikte geçen her an, Bir masalın içinde kaybolan zamanı, Gönlümde seninle bitmeyen heyecanı, Nazende sevgili, aşkın en güvenli sığınağı. UMUT ŞAİRİ Nejat Hoca |