SEHER
Estiğinde seher yeli,
Gözden akıt kesret seli, Uykuyu bilmez veli, DOSTa hasret bitmeli... Seher vakti ne hoştur, AŞK ateşin tutuştur, Nefse kendin biliştir, AHAD ile vahdet etmeli... Lezzetin hası seherde, Yoktur balda ve şekerde, Gönül eridir seferde, DEYYANla sohbet etmeli... Seher yıldızı kıpraşır, Zikrinden haber taşır, Aşıkla MAŞUK hallaşır, HAKKtan servet etmeli... Şebnem seherden eser, Seher geceyi keser, Secdede aşık ise ser, MABUDa ibadet etmeli... Seherde kullar niyazda, Cümle mahluk namazda, AŞIK daim bir hazda, HABİBin şehadet etmeli... Aziz söyledi sözünü, Seherde açtı gözünü, DOSTa döndürdü özünü, VEDUDa selamet etmeli... Aziz KURTULUŞ 16.10.2009 03:07 ESKİŞEHİR |
Bu şiir, dini bir tema etrafında şekillenen bir yapıya sahip. Şair, sabahın erken saatlerindeki manzarayı ve insanların ibadet etme anını tasvir ediyor. Şiir, Allah'a olan bağlılığı, ibadeti ve sevgiyi vurguluyor.
Her dörtlükte farklı bir tema işleniyor:
İlk dörtlükte, şair sabahın erken saatlerindeki serin havayı ve seherin güzelliğini anlatıyor. Seher, yeni bir başlangıcı temsil eder ve bu yeni başlangıcın bir ibadetle onurlandırılması gerektiğini ifade eder.
İkinci dörtlükte, insanların sabah namazı kılarkenki niyazlarını ve ibadetlerini dile getirir. Mahlukatın (yaratıkların) namaz kılmak için toplandığı bir an tasvir edilir.
Üçüncü dörtlükte, aşkın sürekli bir huzur içinde olduğu ve Peygamber'in şehadet ettiği bir durumu ifade eder. Aşk, insanın iç dünyasında sürekli bir haz duygusuyla yaşar.
Son dörtlükte, şair Allah'a olan bağlılığı ve sevgiyi vurgular. Allah'a olan sevgi ve bağlılık, insanın iç dünyasını şekillendirir ve selamet bulmasını sağlar.
Bu şiir, dini bir düşünceyi ve duyguyu dile getirirken, insanların ibadet etme ve Allah'a olan bağlılıklarını vurgular. Şair, sabahın erken saatlerindeki manzaranın ve ibadet anının güzellik ve huzur içinde olduğunu ifade eder.