(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Utanmaz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Utanmaz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Arsızda.hırsızda.nursuzda.yüzsüzde utanmak olurmu.Allah bu saydığım.mahlukkatlardan ALLAH bizleri korusun yolumuza çıkmasın lar Kalemin kelamın varolsun değerli şiir yürek Selamlar sevgiler
"Utanmaz" Şiirinizin konusu, anlatımı ve amacı çok başarılı üstadım.. Şiirinizde kullandığınız sözcükler, metaforlar ve akış çok güzel. Şiirinizi okurken hem hayret ettim hem de etkilendim. Sizin gibi yetenekli bir şairi yorum ve puan vererek size destek olmaktan çok mutluluk duyuyorum. Sizin de desteğinizi sayfamda görmek isterim. Saygılarımla...
Bu şiir, halkı ve hakkı için mücadele eden bir kişinin özelliklerini anlatıyor.
İlk dörtlükte, kişinin halkın ve hakkın için mücadele ettiği ve bu mücadelede hiçbir şeyden çekinmediği anlatılıyor. Kişi, halkı için yola düştüğü için halktan utanmıyor ve hakkı için yola düştüğü için haktan utanmıyor.
İkinci dörtlükte, bu kişinin nereden geldiği ve nasıl yetiştiği sorgulanıyor. Kişi, öyle bir zerzevattır ki, zati halleri bile utanmazdan utanmaz.
Bu şiir, halk için mücadele eden kişilerin ne kadar cesur ve fedakar olduğunu gösteriyor. Bu kişiler, halkın ve hakkın için her türlü mücadeleye hazırdır ve hiçbir şeyden çekinmezler.
Şiirde kullanılan bazı imgeler ve semboller şunlardır:
Halk adına yola düşer halktan utanmaz: Kişinin halkın için mücadele etmesi ve bu mücadelede halka karşı samimi olması Hak adına yola düşer haktan utanmaz: Kişinin hakkın için mücadele etmesi ve bu mücadelede hakka karşı samimi olması Nerde türer nerde yetişir bu zerzevat: Kişinin nereden geldiği ve nasıl yetiştiği sorgulanması Zati halleri utanmazdan da utanmaz: Kişinin utanmaz olduğundan utanmaması, yani utanmayacak kadar cesur ve fedakar olması Şiir, okuyucuya halk için mücadele eden kişilerin ne kadar önemli olduğunu hatırlatıyor. Bu kişiler, toplumun ilerlemesi ve gelişmesi için vazgeçilmezdir.
Merhaba değerli KALEM er zaman ki tadında eserin Biz de kutluyoruz yürekten, yalansız ve riyasız Sonsuzluğun sahibine emanet olasın, sağlıcakla kalasın👏✍️
Ahmet bey bu manidar siirinizin muhatabı kim anlamadım ama sizin kaleminize yakışmadı bence.Hep güzel şeyler okumaya alıştık sizinle zira taşlama degil saygılarla