Şiir okur, şiir yazarsınız, Yer, içer, gezer, bazen de çaresizliklere çare ararsınız, En uçurumun dibinde olana yol gösterir, En mutlu olanı bir anda hüzne boğarsınız, Tüm olanları birkaç cümlede anlatır, Herkesi kendinize hayran bırakırsınız…
Bana beni anlatan bir şiir yazabilir misiniz? Ya da ne bileyim… Mesela, Yok edebilir misiniz şu düz aynadaki çarpık aksimi?
Bir ömrün ilkbaharının, son demlere dönüşmesine Kim engel olabilir aranızda?
Bir başka beni kim yaratabilir benden, Bana benzeyen ama ben olmayan… Beni anlatan ama benim cümlelerimden dökülmeyen…
Beni benden alıp götürebilir mi içinizden biri? Ve yahut, Hanginiz kaybettiğim umudu tekrar bulup getirebilir bana? Umutsuzluğumun çürümeye yüz tutmuş yanını Tamir eden olur mu dersiniz?
Haritasını kaybetmiş bir yolcuyum şimdi ıssız sokaklarda, Bir yol olsun gösteremez misiniz? Bir çare de kadere bulamaz mısınız?
Söyler misiniz bana kuzum,
Han nerede, hancı hanginiz? Yol nerede, yolcu hangimiz?
Hadi hepsinden vazgeçtim de, En azından Bir sevgi haritası çizemez misiniz bana? Bakıp da ben kendim bulayım yolumu…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SEVGİ HARİTASI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SEVGİ HARİTASI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Harikkkaaa Tek geçtim... Ve siz bana kaybettiğim ne varsa hayata dair... ve siz bana beni verebilirmisiniz... İmkansızı sorgulayan bu güçlü kalemini yürekten kutluyorum.
hayata dair seçimleri bizim yapmadığımız aşikardır..doğar doğmaz bize söylenenilk cümle ilk tebessüm hangi dilde ise o dili benimsiyoruz..sonra üzerimize giydirilen bir elbise gibi hangi din örgütlenmişse onu yaşıyoruz..hangi coğrafyada doğmuşsak onu ülke yada memleket olarak benimsiyoruz..bunların hiç biri bizim kişisel seçimlerimiz değil kişisel seçimlerimize gelince yaşamadn öğütlenen yada yönlendirilen başkalarının doğrularında hataya meyilli bireyler olarakatıyoruz adımlarımızı..sürekli geriden pay alarak bir gözümüz geçmişin gölgesinde..geleceğe gözlerimizi kapatarak..ve hep birbirimizin hayatında çok etkili oluyoruz..mutluluk mu, huzur mu..o kadar özlüyoruz hatta yaşarken bile...bu yüzden çevremizde gördüğümüz mutluluklara da gıpta ile bakabiliyoruz..bozabiliyoruz...açız ve doyumsusuz..insanız..genlerimizin iklimi mi..dna ladımızın sonucu mu belirsiz..
çok anlamlı bir çalışmaydı. tebrik ediyorum. sevgiler
Farklı hem de çok farklıydı bence. Sevgi ve selamlarımı bırakırken bu güzel sayfaya bir tutam güzel sözü heybeme koyarak ayrılıyorum. Görüşmek üzere...
Sana istediklerinin hepsin verecektir şiir, Sen kendini kendi içinde bulmuşsun zaten başka yerde arama, unutma ki tüm haritaların ölçekleri yürek atışlarına bağlıdır. Yüreğin ne kadar atarsa haritan o kadar netleşir ve seni mutluluğa götürür.
Mükemmel bir şiir okudum. Hiç böyle temada şiir yazılacağını düşünmemiştim. Harikaydı sevgil pelin. Kutluyorum sizi. Selamlar.
Şiir okur, şiir yazarsınız, Yer, içer, gezer, bazen de çaresizliklere çare ararsınız, En uçurumun dibinde olana yol gösterir, En mutlu olanı bir anda hüzne boğarsınız, Tüm olanları birkaç cümlede anlatır, Herkesi kendinize hayran bırakırsınız… ...
insanlık hali ancak bu kadar net anlatılabilirdi..
siz şöyle kalbinizin derinlerine inin/en derinlerine orada taa cenin'ken çizilmiş bir harita var yolda O'nun, varlık da O'nun, haritada O'nun, gerisi angarya...
yaşadıklarımız hep birer gerçektir yaşamla... şiiri yaratan da şairin kendi yaşamından edindiği ekenekleridir... Kutlarım güzel şiirini , güzel ve anlamlıydı
Mutluluğun resmini yapabilmiş mi ressam. Yapsa bile verbilmiş mi o duyguyu. Ama şiir başarır bütün bunları. Çünkü şair ruhunu koyarsa o şiirin içerisine okuyan o ruhu çok çabuk kavrar ve benliğinde isseder. İşte asıl paylaşım ve bir olabilmek budur. Onu yakalayabilen de şairdir arkadaşım. O kıvama ermemiz dileği ile.
ya herşey gerçekse....onu anladığımız zaman olacak hepsi, şair söz vermez sözünü verir, şair olunca belki...yada sonra...olunca şiir..hadi göç edelim kaplumbağalarla o zaman haritanda sürgün olmayacak göçler...ne diyorum...şiir diyorum şiirce..
Tek geçtim...
Ve siz bana kaybettiğim ne varsa hayata dair...
ve siz bana beni verebilirmisiniz...
İmkansızı sorgulayan bu güçlü kalemini yürekten kutluyorum.