Sanki de bir hayaldim nankör yıllara küstüm İmana gelmedi ki ağır oldu bedeli Beni sevgisiz koyan namert kollara küstüm Ne yüz ne bahtım güldü bir yar sevdim seveli…
Evvel ahir nasip yok sevgiyi hiç tatmadım İşi bitenler gitti gönle sevgi katmadım Mutlu bir gün görmedim huzurluda yatmadım Ne yüz ne bahtım güldü bir yar sevdim seveli…
Dert kasvet yüküm oldu ne etsem kısmet tutmaz Yol vermezler bahtıma o yar desen kül yutmaz Kalbim sevgi yoksulu çektiğim çile bitmez Ne yüz ne bahtım güldü bir yar sevdim seveli…
Bilirim ki sonunda her şey olacak türap Nefsimde bir sel gibi akla girmiş bir serap Ayandır tüm hallerim kapılıp oldum harap Ne yüz ne bahtım güldü bir yar sevdim seveli…
Hak hakikat ne gezer yalanla yoğrulmuşuz Çabadan vakit bulup ne vakit doğrulmuşuz Sıratı aşmak için beş vakit çağrılmışız Ne yüz ne bahtım güldü bir yar sevdim seveli…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bir yar sevdim seveli… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bir yar sevdim seveli… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her zaman ki gibi harika duygularla kaleme aldığınız gönül sesinizi beğeniyle okudum kaleminiz susmasın gönlünüze akan ilhamınız sel olsun aksın selam ve sevgilerimle kalın sağlıcakla...
"Bir Yar Sevdim" ADLİ ŞİİR: şairin sevdiği bir kişiye duyduğu aşkı anlatmaktadır. Şiir, dört kıtalık bir nazım şeklidir ve her kıtada dört dize vardır. Şiirin ölçüsü hece ölçüsüdür ve her dizede 11 hece bulunmaktadır. Şiirin uyak düzeni “abab” şeklindedir. Yani, ilk ve üçüncü dizeler kendi aralarında, ikinci ve dördüncü dizeler kendi aralarında uyaklıdır.
Şiirde şair, sevdiği kişinin fiziksel ve ruhsal özelliklerini övmektedir. Şair, sevdiği kişinin gözlerinin ceylan gibi, kaşlarının kalem gibi olduğunu söyleyerek onun güzelliğini vurgulamaktadır. Ayrıca, sevdiği kişinin yüreğinin saf ve temiz olduğunu, bir su gibi aktığını belirtmektedir. Şair, sevdiği kişi sayesinde kaybolan benliğini bulduğunu, yüreğinde sevinç çığlıkları duyduğunu ifade etmektedir. Şair, sevdiği kişinin gözlerinin kendinden uzak ama yüreğinin kendine yakın olduğunu söyleyerek onunla olan mesafesini ve bağlılığını dile getirmektedir. Şair, sevdiği kişiyi dillere destan olarak nitelendirmekte ve onu ölüm bile ayıramayacağını iddia etmektedir. YÜREĞİNİZE SAĞLIK
Ne güzel bir duygu seli.. Gönül pinariniz kaleminiz bin yaşasın üstadım. Muhteşem bir eser okudum. Tebrikler. Huzur mutluluk ve sağlikla ve gönlünüzce bir hafta sonu dilerim. Selam ve şiirle..
Kalemine yuregine saglik ustam Güzel dizelerdi . Kader de be varsa göreceğiz elbet. Şarkıda ki gibi Bize de bir gün kader güler. Güler inşallah diyelim. Çok saygılarla
Canı gönülden kutlar tebrik ederim çok güzel muhteşem bir şiir ellerinize yüreğinize emeklerinize sağlık hocam iyi geceler huzur dolu mutlu yarınlar dilerim sonsuz saygılarımla...
sevda üzerine düşen duygu dolu hüzün harçlı sitemkar dörtlüklerdi. anlamlı ve anlatım harikası müstesna bir hece şiiri. tebrikler ve saygılar sunuyorum...
Saygılarımla selamlarımı sunarım