Dünü böldüm Bugünü gördüm Kim bilir Belki yarın öleceğim Belkilere takılma dedi kanka Kim öle kim kala Minnetsiz yaşa Sakın görünme isteksiz Sonunda değer kazanacak yafta Emekliler görünecek ön safta
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MİNNETSİZ YAŞA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MİNNETSİZ YAŞA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Başkalarına minnet etme bu dünyada, Kendinle barış, içinde huzur olsun yeter. Bağımsızca yürü, yaşamın tadın çıkar, Kendi ayakların üstünde dur yeter o kadar.
Gözlerin kör olmasın başkalarının övgüsünden, Kendi yolunu çiz, kendi umudunu gururla taşı. Minnet etme, kendi gücünle aydınlat yolu arkadaşı, Başkalarının gölgesine değil, dön ışığına yeniden.
Dünya geçici, minnet değil özgürlük ara, Başkalarının beğenisine tutsak sen olma. Kendine minnet et, kendi başarını kutla, Düşüncelerini, eylemlerini kimliğini unutma. A.NEJAT ALPEREN
Bu dizeler, hayatın geçiciliğini ve insanın yaşamına anlam katan kavramların değerini vurgulayan bir temayı işlemektedir. Şair, dünü bölerek geçmişi arkada bıraktığını ve bugünü yaşadığını ifade ederken, geleceğin belirsizliğini de düşünmektedir. Ölüm gerçeği, yaşamın kaçınılmaz bir sonu olarak düşünülürken, şair "Kim öle kim kala" ifadesiyle insanların geleceğini bilemeyeceğini ve değerli olanın anı yaşamak olduğunu aktarıyor.
Şairin "Minnetsiz yaşa" sözleri, yaşamın farkında olunarak minnettarlıkla dolu bir şekilde yaşanmasını öneriyor. "Sakın görünme isteksiz" ifadesi, yaşama isteksizce yaklaşmamayı ve anın tadını çıkarmayı vurguluyor. "Sonunda değer kazanacak yafta" ise emek ve çaba harcanan şeylerin zamanla değer kazanacağını ifade ediyor. "Emekliler görünecek ön safta" dizeleri ise zamanla emeği geçenlerin takdir edileceğini anlatıyor.
Genel olarak, şair hayatın geçiciliğini, anın değerini ve emeğin önemini vurgulayarak insanlara anın kıymetini bilmeyi, yaşamın tadını çıkarmayı ve değerli şeylere emek harcamayı öneriyor. Yüreğinize sağlık. Takipteyim.
Harika bir şiir, emeğinize sağlık Allah uzun ömürler versin. “Minnetsiz yaşa” sözünüz şiire damgasını vurmuş. Yüreğinize sağlık. Selam ve saygılarımla esen kalın.
çok güzeldi,çok acıklıydı,çok doğru, sevgi ve iözlem vardı, Hakikat vardı, o çok güzel yüreğine sağlık Üstadem, ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
çok güzeldi,çok acıklıydı,çok doğru, sevgi ve iözlem vardı, Hakikat vardı, o çok güzel yüreğine sağlık Üstadım, ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla